GPT-4 تا کنون قدرتمندترین چت ربات OpenAI است و هیچ شرکتی نتوانسته چت باتی را راه اندازی کند که توان رقابت با این هوش مصنوعی را داشته باشد. چت بات Grok از x.ai ایلان ماسک، Gemini گوگل و حتی یک هوش مصنوعی جدید به نام Pi از شرکتAI Inflection برای رقابت با GPT-4 معرفی شدند اما به نظر می‌رسد هیچ کدام نمی‌توانند مانند GPT-4 قوی و قدرتمند باشند. حتی گوگل در مقایسه مدل پرو جمینای با GPT-4 جوابی نداشت و فقط ادعا کرد این مدل هوش مصنوعی از gpt3.5 بهتر است.

شکایت کاربران از قدرتمندترین چت بات

با این وجود کاربران از نحوه عملکرد GPT-4 شکایت کردند و ادعا می‌کنند در زمان‌های اوج استفاده از GPT-4 یا API ChatGPT، پاسخ‌ها ضمن کند بودن، دقیق هم نیستند. OpenAI هم در X خبری را در مورد شکایت کاربران از کند شدن GPT-4 منتشر کرد.

به گفته The Independent، گویا این مشکلات زمانی بروز پیدا می‌کند که کاربران از GPT-4 خواسته باشند کدی را وارد کنند. مثلا اگر کاربران از این چت بات کدی را بخواهند، چت‌جی‌پی‌تی4 فقط بخشی از کد را می‌دهد و به کاربر می‌گوید بقیه کار را خودتان انجام دهید. برخی افراد گفته اند که این کار یک شیوه دلسوزی است و بیانگر این است که افراد خودشان توانایی انجام کارهایشان را دارند.

در پاسخ به این امور، OpenAI اعلام کرد که این اتفاق به دلیل عدم به‌روزرسانی مدل از تاریخ 11 نوامبر اتفاق افتاده و با این حال، OpenAI اظهار کرده است که عدم به‌روزرسانی مدل از سوی آن عمدی نبوده و در حال کار برای رفع این مشکلات است.

کندشدن gpt4

OpenAI در X پستی را منتشر کرد و گفت:

“ما همه بازخوردهای شما در مورد تنبل شدن GPT-4 را شنیده‌ایم! ما از تاریخ ۱۱ نوامبر مدل را به‌روز نکرده‌ایم و این به هیچ وجه عمدی نیست. رفتار مدل ممکن است پیش‌بینی نشود، و ما در حال بررسی و رفع آن هستیم.”

اقدامات OpenAI برای حل مشکل

OpenAI وجود مشکلات در GPT-4 را پذیرفته اما تا کنون اقدامی برای حل کردن آن انجام نداده است. البته چند روز پیش سم آلتمن اعلام کرده بود که برای  خدمت رسانی بهتر به کاربران چت جی پی تی 4  تصمیم گرفته جلوی ثبت نام های جدید ChatGPT Plus را بگیرد و این کار هم انجام شد و فعلا خبری برای ثبتنام مجدد منتشر نشده است اما باز هم استفاده از این چت بات برای همین تعداد از کاربران ( که البته زیاد هم است) با مشکل مواجه شده است.

قبل از اینکه OpenAI مدل جدیدی را ارائه کند، آزمایش‌های زیادی بر روی آن انجام می‌دهد و بازخورد کاربران به آن‌ها کمک خواهد کرد تا بتوانند مشکلات را بهتر بررسی و ارزیابی کنند.

OpenAI در یک پست طولانی در مورد آموزش مدل‌های چت بات ها گفت: آموزش این مدل‌ها بدون مشکل نیست و حتی با استفاده از مجموعه داده‌ها، انجام دوره‌های مختلف آموزش می‌توان مدل‌هایی تولید کرد که در ویژگی‌هایی مانند شخصیت، سبک نوشتاری، رفتار امتناعی، عملکرد ارزیابی و حتی تعصب سیاسی متفاوت باشند.

OpenAI مدتی است که روزهای پرتنشی را سپری می‌کند و این اتفاقات از زمان برکناری مدیر عامل سم آلتمن و بازگشت دوباره او و ایجاد هیئت مدیره جدید شکل گرفته است.