OpenAI در حال آماده شدن برای اولین کنفرانس توسعه دهندگان است و قرار است یک آپدیت جدید و قابل توجهی را از چت جی پی تی منتشر کند. طبق یکسری گزارش های معتبر، تصاویر و ویدیوهای منتشر شده که به کاربر اجازه می دهد یک چت بات اختصاصی و سفارشی ایجاد کنند. این چت بات ویژگی های مشابهی با چت جی پی تی 4 دارد، مثلا مرور وب و تجزیه و تحلیل داده. البته این شرکت در این کنفرانس قرار بود اقداماتی هم برای بهبود مدل‌های هوش مصنوعی و ارزان‌تر کردن و قدرتمند‌تر کردن آن انجام دهد.

ویژگی های جدید ChatGPT

به گزارشی از یک منبع معتبر، OpenAI همچنین یک فضای جدیدی را ایجاد خواهد کرد که کاربران می توانند چت بات اختصاصی خود را به اشتراک بگذارند و چت های سایر کاربران را ببینند.

به تازگی ویدیویی از رابط کاربری UI منتشر شده که نشان می دهد یک گزینه جدید به نام GPT Builder اضافه شده و به کاربران اجازه می دهد تا یک چت بات ایجاد کنند.

gptbuild

برای ساختن ربات هوشمند، گزینه هایی برای انتخاب زبان پیش فرض، سبک نگارش و تن زبانی وجود دارد که به طور ویژه تر چت بات خود را بسازید. در بخش پیکربندی هم فیلدهایی برای نام گذاری، توصیف و دادن دستورات به چت بات در مورد اینکه چه کارهایی می تواند انجام دهد و یا از انجام آن قاصر است، وجود دارد.

کاربران می توانند فایل ها را برای پایگاه داده دانش اختصاصی خود را بارگذاری کنند و ویژگی هایی مانند مرور وب و تولید تصاویر را فعال یا غیر فعال کنند. همچنین قابلیتی برای افزودن عملیات سفارشی به چت بات خود وجود دارد.

در کنار گزینه های پیکربندی، یک صفحه پیش نمایش ( Preview pane)) وجود دارد که دارای یک جعبه پرسمان برای تست چت‌بات هنگامی که در حال ویرایش است، می‌باشد. براهو در یک پست LinkedIn توضیحات دقیقی از GPT Builder را منتشر کرد.

gptbuild1

اطلاعات درباره طرح اشتراکی “تیم” برای شرکت‌ها

علاوه بر این ابزار جدید، OpenAI می خواهد طرح اشتراکی تیم مخصوص شرکت ها را با گزینه های انعطاف پذیر و سالیانه منتشر کند. تصویری از ویژگی های طرح تیم توسط چوی به اشتراک گذاشته شده که یکی از آن ها دسترسی نامحدود به GPT-4 با سرعت بالا و چهار برابر طولانی‌تر شدن متن مرجع. در تصویر آمده است که هزینه این طرح برای هر کاربر در ماه 25 دلار است. چوی می‌گوید که گزینه غیرسالیانه به مبلغ 30 دلار در ماه خواهد بود و هر دو طرح حداقل سه کاربر دارند.

ویژگی های اخیر نسخه بتای ChatGPT شامل نتایج وب زنده، تولید تصاویر و چت صوتی است. OpenAI اعلام کرد که ابزارهای جدید را در کنفرانس توسعه‌دهندگان روز دوشنبه به نمایش خواهد گذاشت، بنابراین احتمالاً نیازی به انتظار طولانی برای بررسی دقیقی از این شایعات واقعیت‌سنجی نخواهیم داشت.