همانطور که در خبرهای آخر سال 2022 خوانده‌ایم، openAI زلزله دنیای وب و تکنولوژی در سال جاری بوده است. . دیگر برنامه‌نویسان، محققین، دانشجویان و گرافیست‌ها مثل قبل کار نخواهند کرد و OpenAI سبب باز تعریف مشاغل، به خصوص مشاغل مربوط به کامپیوتر شده است. حالا این سوال پیش می‌آید که ما چگونه می‌توانیم از اوپن ای آی بهترین استفاده را بکنیم. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با کاربرد openAI برای گروه‌های مختلف آشنا شویم.

عناوین مقاله

آشنایی با کاربردهای OpenAI

دلیل محبوبیت اوپن ای آی فقط هوش مصنوعی پیشرفته و قدرتمند آن نیست، بلکه استفاده از این هوش مصنوعی قدرتمند در سرویس‌های مختلف یا حوزوات کاری گوناگون است. دامنه کاری اوپن ای آی بسیار گسترده است و در بخش example های آن با چند سرویس کاربردی روبرو می‌شوید. در بخش Example openai هفت دسته بندی قرار دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم و به کاربردهای آن و اشخصی که برای آن‌ها کاربرد دارد می‌پردازیم.

سرویس های پر کاربرد openai زیر مجموعه chatgpt
در اینجا لیست سرویس‌های پرکاربرد زیرمجموعه chatgpt در اوپن ای آی را خواهید دید.

پرکاربردترین سرویس OpenAI چیست؟

طبق داده‌های اوپن ای آی پر کاربردترین سرویس اوپن ای آی سرویس پرسش و پاسخ آن یا همان Q/A است. اوپن ای آی این سرویس را در اول بخش example خود قرار داده است. این سرویس در قالب چت بات به سایر برنامه‌ها هم انتقال یافته است و ممکن است در آینده جای موتورهای جستجو را بگیرد. دلیل سرمایه گذاری زیاد مایکروسافت در OpenAI هم همین است.

مایکروسافت قصد دارد تا این سرویس را به موتور جستجوی بینگ منتقل کند و جای گوگل را بگیرد. کاربرد OpenAI در کار با هوش مصنوعی جای موتور جستجو را می‌گیرد یعنی به جای آنکه لازم باشد که چندین صفحه را در مورد یک موضوع خاص سرچ کنید. با گفتن همان موضوع به چت بات اوپن ای آی در سریعترین زمان ممکن پاسخ مناسب را به شما می‌دهد، شاید اگر بخواهید همین اطلاعات را از طریق موتور جستجو به دست بیاورید باید چند ساعت وقت بگذارید.

شما می‌توانید از همین چت بات برای تقویت زبان نیز استفاده کنید. اگر می‌خواهید زبان شما پیشرفت کند از طریق این چت بات به سرویسی دسترسی دارید که با دسترسی به میلیون‌ها واژه و کاراکتر زبانی پاسخ صریحی به شما می‌دهد. پس از این می‌توانید پاسخ داده شده را در سرویس‌های ترجمه بررسی کنید.

کاربرد OpenAI برای برنامه نویسان

شاید بیش از هر گروه دیگری Chatgpt زندگی برنامه نویسان را متحول کرده باشد. از یک طرف با هوش مصنوعی خود بازار آن‌ها را تهدید می‌کند و از سوی دیگر با خدماتی که می‌دهد باعث پیشرفت کار آنها می‌شود. کاربرد OpenAI برای برنامه نویسان در موارد زیر است.

Debug کردن یا ایرادزدایی: OpenAI خدمت بسیار بزرگی برای برنامه نویسان پایتون انجام می‌دهد. و آنهم رفع ایرادهای برنامه نوشته شده توسط شما است. سرویس python Bug fixer می‌تواند در زمان کمی ایرادهای کد نوشته شده خود را رفع کنید حال آنکه اگر خودتان بخواهید برای این ایرادزدایی‌ها اقدام کنید باید مدت زیادی وقت بگذارید. اگر از بخش example  وارد python bug fixer شوید می‌توانید کد خود را وارد کنید. پس از کلیک روی گزینه Submit هوش مصنوعی با استفاده از موتور Code davinci 2 پایتون بدون ایراد را به شما می‌دهد. البته کاربرد OpenAI برای برنامه نویسان به همینجا محدود نمی‌شود. برای اطلاعات بیشتر برای برنامه نویسی با chatgpt به این مقاله مراجعه کنید.

کاربرد openai برای برنامه نویسان
این سرویس زیر مجموعه چت جی پی تی به رفع ایراد کدهای برنامه نویسان کمک می‌کند

کاربرد OpenAI برای دانشجویان

در سایت اصلی برنامه، خیلی از کاربرد OpenAI برای نویسندگان صحبت می‌شود. اما این کاربردها چیستند و چگونه به ارتقای کار نویسندگان کمک می‌کند. در ادامه برخی از این سرویس‌ها را به شما توضیح می‌دهیم. دانشجویان هم مثل نویسندگان برای تحقیقات خود می‌توانند روی آنها حساب کنند.

سرویس keywords یا همان کلیدواژه‌ها، که از متن شما کلیدواژه‌های لازم را در می‌آورد. تعداد کلیدواژه‌هایی که اوپن ای آی برای شما در می‌آورد بر اساس هوش مصنوعی و متن داده شده است تعداد این کلیدواژه‌ها زیاد است پیشنهاد می‌شود که برخی از این کلیدواژه‌ها را برای متن خود انتخاب کنید.

سرویس Factual answers

این سرویس برای محققان و دانشجویان بسیار مفید است. محیط این سرویس شبیه چت بات Q/A است با این تفاوت که فقط سوالات علمی و آماری را پاسخ می‌دهد. به همین دلیل اگر دنبال پاسخ به سوال‌های مشخص برای تحقیقاتتان هستید می‌توانید از آن استفاده کنید. و با استفاده از داده‌های آماری آن تحقیقات خود را معتبرتر جلوه دهید.

سرویس اصلاحات گرامری

نوشتن مطلب به زبان دیگر کار ساده‌ای نیست. دانش آموزان و دانشجویان برای ارسال مقاله‌های خود یا صحبت با اساتید به نوشتن متن به زبان‌های دیگر نیاز دارند. نوشتن متن برای افراد غیر بومی ساده نیست. حتی بعضی وقت‌ها هم زمانی که مطلبی به زبان مادری خود می‌نویسید نیازمند اصلاح دستوری آن هستید. سرویس Grammar correction به رایگان این کار را انجام می‌دهد. کاربرد Open AI در انجام اصلاحات گرامری باعث شده است که دیگر کمتر به نرم افزارهایی چون Grammarly نیاز داشته باشید.

کاربرد chatgpt در اصلاح گرامر
اگر به دنبال اصلاح گرامر متن زبان انگلیسی خود هستید. از این سرویس زیر مجموعه chagpt استفاده کنید.

معرفی لیست کتاب‌ها

کاربرد دیگر OpenAI در معرفی لیست کتاب است. به خصوص اگر قصد مطالعه رمان داشته باشید. اوپن ای آی سرویس ویژه‌ای دارد که این سرویس برای شما لیست کتاب‌های علمی تخیلی را می‌آورد.

خلاصه سازی متن

یکی از بزرگترین مشکلات دانشجویان در این است که وقت یا حوصله لازم برای خواندن یک کتاب، متن یا جزوه را ندارند. فرض کنید کسی بیاید و خلاصه‌ی یک کتاب جزوه یا مقاله را به شما بدهد. یعنی در زمان کمتری کار بیشتری می‌کنید. سرویس‌های زیر برای ساده سازی و خلاصه سازی متن کاربرد دارند.

Notes to summary برای خلاصه سازی متون علمی

Summarize this for a second-grade student برای ساده سازی متون کاربرد دارد.

همچنین دانشجویان می‌توانند از سرویس Create study notes برای ساخت یادداشت‌های مطالعاتی بهره گیرند.

سرویس ساده سازی متن در حد دانش آموزان
این سرویس می‌تواند متون پیچیده علمی را در سطح دانش آموزان ساده کند.

کاربرد OpenAI برای گرافیست‌ها

OpenAI هوش مصنوعی را فقط در خدمت کد و متن قرار نداده است. اوپن ای آی با طراحی DALL-E هوش مصنوعی را در خدمت عکس و تصویرسازی هم به کار می‌گیرد. شما می‌توانید برای طراحی عکس، لوگو، پوستر و … روی سرویس DALL E و نسخه جدیدتر آن DALL E2 حساب کنید. برای آشنایی با جزییات ساخت عکس با DALL-E این مقاله را بخوانید. اگر می‌خواهید از شارژ رایگان نامحدود DALL-E استفاده کنید. اقدام به خرید اکانت ChatGPT نامبرلند کنید.

سخن آخر

کاربرد OpenAI فقط به این مقاله محدود نمی‌شود و در مقالات بعدی به کاربردهای دیگر این سایت هوش مصنوعی خواهیم پرداخت. فقط به این نکته توجه داشته باشید که کارایی‌های اوپن ای آی می‌توانید تعریف جدیدی از شغل شما، کار شما یا تکالیف شما می‌دهد. با کار با آن و یاد گرفتن کاربری آن شما می‌توانید از همین الان و زودتر هم پروژه‌های بهتر را در زمان کمتری انجام دهید.