گوگل خبر از یک به روزرسانی نرم افزار برای اندروید می دهد که این آپدیت بزرگ ویژگی های جدیدی را برای گوشی های هوشمند، تبلت، ساعت های هوشمند  Wear OS و گوگل تی‌وی ارائه می دهد.

ویژگی‌های جدید اندروید

در ادامه ویژگی های جدیدی که به هرکدام از گجت های اندرویدی اضافه شده را بیان می کنیم:

بهبود قابلیت پیام رسانی

این آپدیت با هدف بهبود قابلیت پیام رسانی آمده است و در صورت آپدیت می توانید خودتان ایموجی بسازید. با استفاده از Emoji Kitchen می توانید 2 ایموجی را با هم ترکیب کنید و ایموجی جدیدی را بسازید، سپس آن را در اسنپ چت یا پیام های خود استفاده کنید.

Voice Moods

قابلیت دیگری به فعلا نسخه بتا آن در دسترس است، Voice Moods بوده که توانایی تجزیه و تحلیل صدای کاربران را دارد و می‌تواند به پیام های صوتی شما، تصویر یا ایموجی های مرتبط اضافه کند.

Reaction Effects

Reaction Effects قابلیتی است که قبلا در iOS شاهد آن بودیم و الان در اندروید هم موجود شده که می توانید به پیام‌های شخصی دیگران با ایموجی های بزرگ و متحرک واکنش نشان دهید.

کنترل بیشتر

کاربرانی که از ساعت های هوشمند استفاده می کنند، کنترل بیشتری روی خانه هوشمند خواهند داشت. با وجود این آپدیت، کنترل لوازم هوشمند مانند جاروبرقی راحت تر شده است. Assistant At a Glance  ویجت جدید موجود در این آپدیت  است که اطلاعات مهم مانند آب و هوا، رویداد و به روزرسانی سفر را در اختیار کاربر می گذارد.

ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی

کاربران نابینا و کم بینا می توانند زین پس، تصاویر را بهتر درک کنند.

Live Captions

در تماس های تلفنی هم از بان های بیشتری پشتیبانی می کند.

بهبود قابلیت های امنیتی

گوگل بر روی ویژگی بهبود قابلیت های امنیتی و دسترسی کار کرده است و کاربران می توانند هنگام ورود به سایت ها و برنامه به جای رمز عبور از پین های سفارشی استفاده کنند.

اضافه شدن 10 کانال رایگان

برای گوگل تی وی هم شاهد اضافه شده بیش از 10 کانال پخش رایگان جدید هستیم که گزینه های سرگرمی رایگان برای کاربران بیشتر کرده است. کاربران می توانند در کنار 100 کانال رایگان دیگر، از این کانال ها هم برای سرگرمی و مشاهده فیلم، سریال، ورزش، اخبار و موارد دیگر استفاده کنند.

گوگل قبلا هم ویژگی را ارائه داده که برای مدیریت گالری تصاویر کاربرد دارد.