گروه سونی به تازگی از مدل جدید کنسول PlayStation 5 خود رونمایی کرده است. این مدل ضمن این که نازک تر و سبک تر است، نسبت به نسخه اصلی بهره وری بیشتری هم دارد. از همه مهم تر سونی یک تغییر کوچک دیگری در پلی استیشن ایجاد کرده و حذف درایو دیسک Blu-ray بوده که به عنوان یک لوازم جانبی مجزا در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هم چنین شرکت مایکروسافت قصد دارد 2 کنسول جدید بدون درایو دیسک را در تعطیلات 2024 در واشینگتن عرضه کند.

گزارش‌هایی عرضه شده که نشان می‌دهد، 98% از خریدهای بازی بر روی پلتفرم PC از طریق فروشگاه‌های دیجیتالی مانند Steam انجام شده است اما برای کنسول ها این میزان به 72 درصد کاهش پیدا کرده و در سال 2021، مالکان پلی استیشن بیشتر کپی‌های فیزیکی نسبت به کپی‌های دیجیتال را خریداری کردند. چندی پیش، سونی خبر عرضه و مشخصات پلی استیشن اسلیم را اعلام کرده بود.

برای PC، Steam به عنوان یک فروشگاه دیجیتال با اتصال به اینترنت، به سرعت رواج یافته و این امکان را فراهم کرده که کاربران بازی‌ها را به صورت دیجیتال دانلود و نصب کنند. در مقابل، برای کنسول‌ها، درصد خرید از فروشگاه‌های فیزیکی به دلیل خرید کپی‌های فیزیکی در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

عرضه کنترلر Access برای PS5

سونی احتمالا در تاریخ 6 دسامبر کنترلر Access برای PS5 را منتشر کند. همچنین اخباری به گوش رسیده که قرار است سونی برای بازیکنانی که معلولیت دارند امکاناتی را در نظر بگیرد و آن ها هم بتوانند به راحتی و در مدت زمان بیشتری بازی کنند.

سونی برای ایجاد همچین قابلیت از بازخورد مشاوران و تست کنندگان اجتماعی در سراسر ایالات متحده اروپا و ژاپن کمک گرفته است. کنترلر Access راه‌های جدیدی را برای لذت بردن از بازی‌ها به آن‌ها ارائه کرده است که قبلاً ممکن نبوده است.

کنترلر Access به عنوان یک کیت کنترلر چند منظوره با طراحی نوآورانه و گزینه های سفارشی گسترده، امکانات و ویژگی های جدیدی را در اختیار بازیکنان قرار می دهد.