ایلان ماسک:«گاهی اوقات برای من لینک‌های لینکدین ارسال می‌شود، اما سطح انزجار آن‌ها به‌قدری بالاست که نمی‌توانم خود را مجبور به استفاده از آن کنم، بنابراین درخواست می‌کنم رزومه یا بیوگرافی خود را ایمیل کنند. ما مطمئن خواهیم شد که رقابت خوبی بین ایکس و لینکدین وجود داشته باشد.»

ایکس یا همان توییتر سابق، قصد دارد اطلاعات بیومتریک و اطلاعات مرتبط با شغل کاربران خود را جمع‌آوری کند. شروع  این تغییرات از تاریخ 29 سپتامبر است.

سیاست حریم خصوصی به‌تازگی توضیح می‌دهد که شرکت ممکن است اطلاعات بیومتریک کاربران را “به منظور ایمنی، امنیت و شناسایی” ذخیره و استفاده کند. با این وجود، مشخص نیست که ایکس چگونه قصد دارد از اطلاعات بیومتریک کاربران استفاده کند.

به طور کلی، پلتفرم‌ها از بیومتریک‌ها مانند اثر انگشت و اسکن چهره برای تأیید هویت افراد هنگام ورود به سیستم یا در مواردی مانند بانک یا شرکت‌های پرداخت، هنگامی که کاربران تراکنش انجام می‌دهند، استفاده می‌کنند.

احتمالاً پلتفرم ایکس می‌تواند اطلاعات بیومتریک از کاربران را از طریق عکس‌ها یا ویدیوهای آن‌ها جمع‌آوری کند یا از آن‌ها بخواهد که دوربین خود را روشن کنند. با این حال، هنوز توضیح داده نشده که این سیستم چگونه عمل خواهد کرد.

همچنین این شرکت اعلام کرده که ممکن است اطلاعات مرتبط با تاریخ استخدام و ترجیحات کاربران را جمع‌آوری و استفاده کند تا مشاغل را پیشنهاد دهد و این ممکن است به این پلتفرم اجازه داده باشد که با LinkedIn که توسط Microsoft مالکیت دارد، رقابت کند.

شرکت “ایکس” (که قبلاً به نام توییتر شناخته می‌شد) قصد دارد اطلاعات شخصی شما را جمع‌آوری و استفاده کند. این اطلاعات شخصی می‌تواند شامل مواردی مانند تاریخ استخدام، تاریخ تحصیلات، ترجیحات شغلی، مهارت‌ها و توانایی‌ها، فعالیت‌های مرتبط با جستجوی شغل و تعاملات شما در اپلیکیشن باشد. این اطلاعات به منظور پیشنهاد مشاغل پتانسیلی برای شما، به اشتراک گذاری با کارفرمایان پتانسیلی در هنگام درخواست شغل، فراهم کردن امکان به کارفرمایان برای پیدا کردن کاندید‌های پتانسیلی، و نمایش تبلیغات مرتبط بیشتر به شما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت “ایکس” درخواست اعلام نظر نداده است و در دسترس بودن جهت توضیحات بیشتر به CNBC پاسخ نداده است.

تحت رهبری ایلون ماسک، شرکت “ایکس” به توسعه فعالیت‌های خود خارج از حوزه رسانه‌های اجتماعی، پیام‌رسانی و محتوای صوتی به حوزه‌هایی مانند خدمات مالی و استخدام می‌پردازد. این شرکت در سال گذشته به عنوان اولین خریداری توسط ایلون ماسک پس از خرید توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار در سال 2022، گزارش شده‌است.

شرکت “ایکس” اعلام کرده که قصد دارد به منظور انجام فعالیت‌های مختلف اطلاعات شخصی شما را جمع‌آوری و استفاده کند:

1. **پیشنهاد شغلی**: از اطلاعات مانند تاریخ استخدام، تاریخ تحصیلات، ترجیحات شغلی، مهارت‌ها و توانایی‌ها، فعالیت‌های مرتبط با جستجوی شغل و تعاملات شما برای پیشنهاد مشاغل پتانسیلی به شما استفاده می‌شود.

2. **اشتراک با کارفرمایان **: هنگامی که برای یک مشاغل درخواست می‌دهید، اطلاعات شما ممکن است با کارفرمایان به اشتراک گذاشته شود

3. **فراهم کردن امکان به کارفرمایان برای پیدا کردن کاندید‌ها**: این اطلاعات به کارفرمایان کمک می‌کند تا به دنبال کاندید‌های پتانسیلی برای شغل‌های خود بگردند.

4. **نمایش تبلیغات مرتبط**: از اطلاعات شما برای نمایش تبلیغات مرتبطتر به شما استفاده می‌شود.

به عبارت دقیق‌تری، این شرکت در سیاست حریم خصوصی خود اعلام کرده که از اطلاعات شخصی شما برای بهبود تجربه کاربری و ارتباط بین کارفرمایان و کارجویان استفاده می‌کند. همچنین شرکت “ایکس” برای اطلاع‌رسانی به موقع به CNBC پاسخ نداده است. این شرکت تحت نظارت ایلان ماسک سعی دارد که فعالیت‌های خود را از حوزه رسانه‌های اجتماعی و پیام‌رسانی به حوزه‌های دیگری مانند خدمات مالی و استخدام گسترش دهد.

در سال گذشته، این شرکت گزارش شده است که ابزار استخدامی به نام “Laskie” را خریداری کرده و این معامله اولین خرید زیر نظر ایلان ماسک پس از خرید توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار در سال 2022 بوده است.

ایلان ماسک دیگر مدیر عامل شرکت X نیست و در ژوئن این پست را به لیندا یاکارینو، رئیس اجرایی تبلیغات و شراکت های شبکه NBC Universal، واگذار کرده است. در آوریل، شرکت X یک توافق با اپلیکیشن معاملات بورس اسرائیلی eToro امضا کرد تا به کاربران اجازه دهد تا از طریق اپلیکیشن های وب و موبایل eToro به مشاهده و معامله با سهام بپردازند.

eToro اخیراً اعلام کرده که قصد دارد این شراکت را گسترش دهد. شرکت X همچنین در تعدادی از ایالت های ایالات متحده مجوزهای انتقال پول را خریداری کرده است به منظور راه اندازی ویژگی های پرداخت خود. ایلان ماسک نیز یکی از موسسان شرکت PayPal است که از ادغام بین شرکت نرم افزاری Confinity و X.com، یک بانک آنلاین اولیه که توسط این میلیاردر شروع شد، به وجود آمد.