هوش مصنوعی میدجورنی، ابزار تولید تصویر که از ابزارهای محبوب هم است به یک ویژگی جدید مجهز شده است. علاقه‌مندان به این هوش مصنوعی از روز اول به این قابلیت نیاز داشتند. Vary (Region) این قابلیت جدید می‌تواند از نظر علاقه‌مندان به هنر روی کیفیت و تنوع تولید تصاویر تاثیر بسزایی داشته باشد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که در آن عناصر داخلی تصویر ویرایش شود.

Vary (Region) چه کاری انجام می‌دهد؟

قابلیت جدید “Vary” در ابزار Midjourney به کاربران این امکان را می‌دهد که بخش‌های خاصی از یک تصویر را انتخاب کنند و از طریق توصیفات متنی آن‌ها را ویرایش کنند. به عبارت ساده‌تر، این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا بخش‌هایی از تصویر را که به آنها نپسندیده‌اند را انتخاب کرده و از طریق توصیفات متنی (پرامپت) آن‌ها را به شکلی دلخواه تغییر دهند. این ابزار همچنین امکان اضافه کردن عناصر جدید، مانند افزودن لوازم جانبی به تصویر یک پرتره، را نیز ارائه می‌دهد. این فرآیند در ابزارهای دیگر به نام “inpainting” شناخته می‌شود و قبلا میدجورنی فاقد این ویژگی بود.

نحوه استفاده از ویژگی Vary (Region) ( ویرایش داخل تصاویر)

برای استفاده از ابزار inpainting جدید، یک تصویر دلخواه ایجاد کنید و روی upscale کلیک کنید.

پس از ارتقاء، گزینه Vary (Region) را انتخاب کنید:

سپس بر روی ناحیه ای که می خواهید ویرایش کنید کلیک کنید. ناحیه مورد نظر را انتخاب کنید و سپس پرامپت خود را بنویسید

ویرایش میدجرنی

منتظر خروجی تصویر بمانید

ادیت میدجورنی

Outpainting چیست و چگونه می‌توان از آن اسنفاده کرد؟

Outpainting نیز یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی میدجرنی است که از آن می‌توانید برای توسعه عکس‌هایی که در میدجورنی ایجاد کرده‌اید، استفاده کنید.

نحوه استفاده از آن نیز خیلی آسان است. بعد از این‌که تصویر را ایجاد کردید آن را دانلود کنید. سپس به کمک دکمه‌های راهنمای چپ و راست، می‌توانید مشخص کنید کدام قسمت عکس توسعه پیدا کند.

ویژگی Outpainting میدجورنی

برای نمونه انتخاب ما توسعه تضویر از سمت راست بود، خروجی کار را با مشاهده کنید:

ویژگی توسعه تصویر میدجورنی

توصیه‌های تیم میدجورنی در استفاده از این ویژگی

لازم به ذکر است که این ابزار همیشه به خوبی کار نمی‌کند و آن‌طور که انتظار داریم دقیق نخواهد بود. محدودیتی که به نظر می رسد حتی توسعه دهندگان Midjourney آن را تشخیص می دهند.

پیشنهاد میدجورنی برای استفاده بهتر از این ویژگی این است که روی بخش بزرگی از تصویر (بین 20 تا 50 درصد آن) اعمال کنید.

در این متن، تیم Midjourney در پلتفرم Discord می‌گوید: “در بهترین حالت ممکن، می‌توانید از ویژگی توانایی تغییر ویرایش توصیفی به عنوان یک سیستم عمومی برای وارد کردن عناصر جدید به تصویر استفاده کرد. این می‌تواند به کاربران امکان ویرایش و تغییر بخش‌های مختلف تصاویر را بر اساس پرامپت بدهد.

تیم Midjourney همچنین هشدار داده که: “باید هشدار دهیم که این گاهی ممکن است خیلی متحیر کننده باشد، زیرا سیستم ممکن است با اهداف شما در تضاد باشد (عذر خواهی می‌کنیم!).” به این معنی است که استفاده از این ویژگی ممکن است در برخی مواقع باعث مشکلاتی شود و سیستم ممکن است تغییراتی اعمال کند که با نیت شما متضاد باشد و نتیجه‌ای که می‌خواسته‌اید را به دست نیاورید.