بعد از اینکه خبر بازگشت سم آلتمن به OpenAI منتفی شد، شرکت مایکروسافت سم آلتمن و بروکمن را در شرکت خود استخدام کرد و آن ها را به عنوان رهبری تیم پژوهش هوش مصنوعی پیشرفتهٔ داخلی جدید خود قرار داد. در پی این اقدام، مایکروسافت به یک رکورد تازه دست پیدا کرد.

سهام این شرکت مستقر در ردموند، واشینگتن، در پایان هفته گذشته پس از خروج غیرمنتظره آلتمن از اپن‌ای‌آی، خالق چت‌جی‌پی‌تی، اندکی کاهش یافته بود. اما این سهام در معاملات پیش از بازار روز دوشنبه بازیابی شد، زیرا تحلیلگران اظهار داشتند که اخراج وی تاثیری بر رابطه اپن‌ای‌آی و مایکروسافت ندارد و نسبت به نقش جدید آلتمن در تولیدکننده نرم‌افزار ویندوز ابراز خوش‌بینی بودند.

تغییر در وضعیت سهام مایکروسافت و OpenAI

در همین حال، هئیت مدیره OpenAI هم، امت شیر، مدیرعامل سابق توییچ را جایگزین آلتمن کرد. در حالی که سرمایه گذاران گفته بودند، سم آلتمن باید برگردد.

ماترن گفت: “اگرچه هنوز مشخص نیست که چقدر “فرار مغزها” در اپن‌ای‌آی رخ خواهد داد، اما فکر می‌کنیم خطر اساسی برای مایکروسافت تا حد زیادی با حضور آلتمن و تیمش مهار شده است.”

سهام شرکت‌های فناوری طی هفته‌های اخیر با کاهش تورم احیا شده‌اند، زیرا امیدها را برای پایان چرخه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو تقویت کرده است. این رالی‌ها باعث شده که هر دو شرکت اپل و مایکروسافت به ارزش بازار سه تریلیون دلار نزدیک شوند