چند ماه گذشته شایعاتی در مورد تاریخ انتشار ویندوز 12 منتشر شد و اعلام شده بود که مایکروسافت قصد دارد ویندوز 12 را در سال 2024 رونمایی کند. خبر دیگری که در مورد ویندوز 12 وجود داشت، استفاده از هوش مصنوعی در ویندوز بود. گزارش هایی منتشر شده که نشان می دهد گویا این اخبار واقعی بوده است. (Commercial Times (CTEE تایوان اعلام کرده که مایکروسافت می خواهد ویندوز 12 را در ژوئن 2024 به همراه مجموعه ی گسترده ای از کامپیوترهای مبتنی بر هوش مصنوعی منتشر کند.

تاریخ انتشار ویندوز 12

نقل قول مستقیمی وجود ندارد اما این گزارش به اظهارات اخیر لین بایلی، مدیر عامل شرکت کوانتا و چن جون شنگ، مدیر عامل و مدیر اجرایی ایسر در نمایشگاه فناوری پزشکی تایوان اشاره دارد.

شرکت ایسر تولید کننده محبوب کامپیوتر در ایالات متحده، انگلیس، کانادا و اکثر نقاط جهان است. مرکز اصلی این شرکت در تایوان است و بر روی تولید سخت افزارهای الکترونیکی، کامپیوتر و لپتاپ ها متمرکز است.

بجز این دو شرکت، Quanta و Acer مقام ارشد اینتل هم اعلام کرد که در سال 2024 یک پدیده جدیدی از ویندوز در انتظار است. البته به طور دقیق اشاره نشده بود منظور او معرفی ویندوز 12 است یا آپدیت جدید برای ویندوز 11.

انتشار ویندوز 12 با هوش مصنوعی

اضافه کردن هوش مصنوعی به ویندوز 12 اتفاق دور از ذهنی نیست، چرا که مایکروسافت همین الان هم ویژگی های هوش مصنوعی مانند کوپایلوت را به ویندوز 11 اضافه کرده است. البته خبری هم منتشر شد که احتمال دارد ویندوز 10 هم دقیقا به همین هوش مصنوعی مجهز شود. احتمالا برای افزایش سرعت هوش مصنوعی، از سیستم هایی با سخت افزارهای اختصاصی استفاده شود که توسط شرکای سخت افزاری مانند  AMD اینتل و Nvidia ارائه می شوند.

مایکروسافت در رویداد CES 2023 شرکت AMD حضور داشت و مزایای سخت افزارهای این شرکت را تایید کرد. از این رو به نظر می رسد که مایکروسافت پیشنهاد این شرکت را قبول کند.