در رویداد Meta Connect 2023، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، با معرفی Emu، اولین تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی این شرکت، تصویر جدیدی برای چت‌ها به تصویر کشید.

متا قصد دارد Emu را با محصولاتی مانند واتس‌آپ، اینستاگرام، Threads و مسنجر یکپارچه کند، به طوری که کاربران در چت‌های خود به سادگی استیکرهایی را با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد کنند. طبق گزارش‌های منتشر شده، مارک زاکربرگ در این رویداد اظهار کرد که تولید یک تصویر با Emu تنها ۵ ثانیه زمان می‌برد.

با هوش مصنوعی متا استیکر بسازید

متا همچنین نیاز دارد که Emu را با Meta AI، دستیار اصلی خود که در حال حاضر در نسخه بتایی از آن موجود است، ترکیب کند. این ترکیب امکان تولید تصاویر و پاسخ‌هایی با استفاده از هوش مصنوعی را به کاربران می‌دهد. به گفته مارک زاکربرگ، این شرکت برای مدت زمانی طولانی در این راه قرار دارد و “در ماه‌ها و سال‌های آینده” برنامه‌هایی برای ادغام کاملتر این دو فناوری دارد.

مارک زاکربرگ همچنین به این نکته اشاره کرد که متا تاکنون به یک رویکرد آهسته‌تر نسبت به هوش مصنوعی عمل کرده و با این وجود، تأثیرات آن را به طور کاملاً مثبت و خوش‌بینانه ارزیابی می‌کند. او در این زمینه اظهار نمود:

«این سال شگفت انگیزی برای هوش مصنوعی بود. و ما هنوز ابتدای راه هستیم. یشتر مردم هنوز این شانس را نداشته اند که این پیشرفت های LLM یا این پیشرفت های هوش مصنوعی را تجربه کنند.

متا همچنین از سایر ابزارهای هوش مصنوعی مانند ” ابزار ویرایش تصویر اینستاگرام” هم رونمایی کرد