تریدینگ ویو یک نرم‌افزار آنلاین معاملاتی برای تحلیل تکنیکال است که به طور گسترده توسط معامله‌گرانی از سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله به بررسی کامل نحوه عملکرد آن می‌پردازیم. همچنین توضیح می‌دهیم که این پلتفرم چه کاربردهایی دارد و نحوه ثبت‌نام در آن چگونه است. با ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با ابزارهای پرکاربرد این برنامه، مزایا و معایب آن نیز آشنا شوید.

فهرست عناوین:

تریدینگ ویو چه کاربردهایی دارد؟

در واقع این نرم‌افزار برای توسعه تجارت در عرصه‌های رمزارز، بورس، فارکس و غیره طراحی شده است.  هدف استفاده از این برنامه تسهیل فرایند تجارت جهانی است. ابزارهای قدرتمند این مجموعه، محاسبات ابری و زبان ساده مرورگر آن باعث شده که از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای تجاری حال حاضر باشد و به عنوان یک مرجع اصلی، مورد استفاده تحلیل‌گران و آنالیزورهای مالی قرار گیرد.

تریدینگ ویو، فضایی را برای به اشتراک‌گذاشتن ایده‌ها، همکاری، تعامل و یادگیری فراهم کرده است. به عبارتی به یک شبکه اجتماعی قدرتمند نیز تبدیل شده است. کاربران این پلتفرم می‌توانند به صورت آنی نمودارهای زنده و تحلیل تکنیکال را مشاهده کرده و از آنها استفاده کنند. پس چه یک معامله‌گر حرفه‌ای باشید و چه به تازگی کار خود را در دنیای تجارت آغاز کرده باشید، این پلتفرم برای شما کارآمد خواهد بود؛ زیرا از طریق آن می‌توانید شاخص‌ها، هشدارها و تحلیل‌های فاندامنتال و فنی را به دست آورید.

نحوه ثبت‌نام در تریدینگ ویو

ثبت‌نام در این پلتفرم بسیار آسان است. در نظر داشته باشید که هنگام انتخاب نام کاربری خود دقت کنید. زیرا تنها یک‌بار می‌توانید نام کاربری خود را تغییر دهید. فعالیت شما نباید به هیچ عنوان سیاسی باشد یا اینکه در این فضا به انجام اقدامات مجرمانه، جعل هویت، آزار و مسخره کردن دیگران بپردازید. در این پلتفرم به شکلی جدی با تلاش برای دستکاری اطلاعات، تخریب دیگران و ارائه اطلاعات نادرست برخورد می‌شود.

در نظر داشته باشید که اگرچه استفاده از تریدینگ ویو به صورت رایگان است، اما با خرید اکانت‌های پولی این مجموعه می‌توانید از امکانات بیشتری بهره‌مند شوید. برای ثبت‌نام ابتدا به آدرس اینترنتی www.tradingview.com بروید و سپس مراحل زیر را طی کنید:

  1. روی گزینه Sign up now کلیک کنید.
  2. در مرحله بعد بر گزینه شروع به کار یا Get started کلیک کنید.
  3. یک طرح پرداخت انتخاب کنید یا با استفاده از ایمیل خود ثبت‌نام کنید.
  4. اگر برای طرح رایگان ثبت‌نام کرده‌اید، می‌توانید هر زمان که خواستید اکانت خود را ارتقا دهید.
  5. برای ارتقای اکانت روی گزینه Upgrade now کلیک کرده و پس از پرداخت هزینه‌ها وارد داشبورد خود شوید.

نحوه ثبت‌نام در تریدینگ ویو با شماره مجازی

متأسفانه به دلیل تحریم‌ها، استفاده از تریدینگ ویو برای کشور ما با چالش‌های همراه است. با این حال می‌توانید با استفاده از یک تلفن شماره تلفن مجازی در این پلتفرم ثبت‌نام کنید و ابزارهای آن را مورد استفاده قرار دهید. در حال حاضر وب‌سایت‌های مختلفی، شماره تلفن‌های مجازی را به فروش می‌رساند. همچنین با استفاده از یک‌سری وی‌پی‌ان‌های خاص می‌توانید مراحل ثبت‌نام خود را کامل کنید.

انواع پلن‌های تریدینگ ویو

تریدینگ ویو در کنار اکانت رایگان که با نام بیسیک معرفی می‌شود، ۳ پلن پرو، پرو پلاس و پریمیوم دارد. هرکدام از این پلن‌ها امکانات مختلفی را در اختیار خریداران اکانت قرار می‌دهند. در ادامه ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر کدام از این پلن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

معرفی پلن پرو Pro

این پلن با پرداخت ۱۴ دلار و ۹۵ سنت به صورت ماهانه قابل استفاده است. می‌توانید از طریق آن به امکانات زیردستی داشته باشید:

  • پنج شاخص در هر نمودار
  • دو نمودار در یک طرح
  • هشدار قیمت فعال
  • ۲۰ هشدار فنی فعال در مورد نشانگرها، استراتژی‌ها، یا نقشه‌ها
  • بدون تبلیغات
  • نشانگرهای نمایه حجم
  • فواصل زمانی سفارشی
  • لیست‌های پیگیری متعدد
  • ستون‌های اضافی در نمودارهای میله‌ای
  • پشتیبانی از چند مانیتور در دسکتاپ اپ

معرفی پلن پرو پلاس + Pro

این پلن برای کسانی مناسب است که تحلیل تکنیکال را به صورت روزانه پیگیری می‌کنند. با پرداخت ۲۹ دلار و ۹۵ سنت می‌توانید از امکانات زیر استفاده کنید:

  • ۱۰ شاخص در هر نمودار
  • چهار نمودار در یک طرح
  • 100 هشدار قیمت فعال
  • ۱۰۰ هشدار فنی فعال در مورد نشانگرها، استراتژی‌ها یا نقشه‌ها
  • ۱۰ طرح‌بندی نمودار ذخیره شده
  • نمودارهای بزرگنمایی شده
  • نمودارهای سفارشی
  • استخراج داده چارت‌ها
  • ترکیب اندیکاتورها

معرفی پلن پریمیوم Premium

این پلن بالاترین دقت را نسبت به دو مورد قبلی دارد. همچنین بیشترین داده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با پرداخت ۵۹ دلار و ۹۵ سنت برای فعال‌کردن پلن پریمیوم می‌توانید از امکانات زیر بهره‌مند شوید:

  • ۲۵ شاخص در هر نمودار
  • 8 نمودار در یک طرح
  • ۴۰۰ هشدار قیمت فعال
  • ۴۰۰ هشدار فعال فنی در مورد نشانگرها، استراتژی‌ها یا نقشه‌ها
  • ذخیره نامحدود نمودارها
  • فواصل جایگزین
  • هشدارهای بدون تاریخ انقضا
  • چهار برابر شدن داده‌های روزانه
  • چهار برابر شدن داده‌های نمودارهای میله‌ای

معرفی ابزارهای پرکاربرد در تریدینگ ویو

لیست ابزارهای تریدینگ ویو بسیار گسترده است. هرکدام از این ابزارها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. همین نکته باعث شده که این پلتفرم به طور گسترده توسط ۵۰ میلیون معامله‌گر استفاده شود. پرکاربردترین ابزارهای این مجموعه به شرح زیر است:

شاخص‌های فنی

اندیکاتورها یا شاخص‌های فنی، ضروری‌ترین ابزار تعیین قیمت خروجی و ورودی هستند. تریدینگ ویو بیش از ۱۰۰ اندیکاتور فنی را برای تجزیه و تحلیل روند قیمت و تصمیم درست در اختیار کاربران خود قرار داده است. مهم‌ترین اندیکاتورها، میانگین متحرک همگرایی /واگرایی، شاخص قدرت نسبی و تشخیص الگوی شمعی هستند.

نمودارهای پیشرفته

نمودارها به معامله‌گران کمک می‌کنند تا داده‌های تاریخی دارایی‌های خود را مورد بررسی قرار دهند و اوج، سقوط و میانگین حرکت آنها را ردیابی کنند. این نمودارهای پیشرفته این امکان را فراهم می‌سازند که معامله‌گران بینشی در مورد تغییر قیمت‌ها به دست آورند و الگوهای آینده را پیش‌بینی کنند.

هشدارهای تجاری سفارشی

عوامل مختلفی بر هشدارهای معاملاتی سفارشی تأثیر دارند. شاخص‌های فنی، سطوح قیمت و رویدادهای خاص مهم‌ترین عواملی هستند که بر این موضوع تأثیر می‌گذارند.

از آنجا که بسیاری از معامله‌گران به صورت آنی به انجام معاملات می‌پردازند، دریافت کردن هشدارهای اعلان از طریق ایمیل و پیامک یا سیگنال‌های صوتی کمک می‌کنند از معاملات جا نمانند.

ابزار برنامه‌نویسی

پلتفرم تریدینگ ویو، زبان برنامه‌نویسی پاین را در اختیار کاربرانی قرار می‌دهد که می‌خواهند به صورت شخصی هشدارها، استراتژی‌ها و شاخص‌های خاص خود را طراحی کنند.

ابزارهای ترسیم

ابزارهای ترسیم کمک می‌کنند معامله‌گران به حاشیه‌نویسی نمودارها بپردازند و با دقت بیشتری به تحلیل تکنیکال دست بزنند. مهم‌ترین ابزارهای ترسیم تریدینگ ویو، اصلاحات فیبوناچی، خطوط روند، سطوح پشتیبانی و مقاومت هستند.

آنالیز مالی

این پلتفرم یک پکیج جامع را برای تجزیه و تحلیل مالی در اختیار معامله‌گران قرار داده است. داده‌های تاریخی شرکت‌ها، صورت‌های مالی و نسبت‌های ارزش‌گذاری از جمله مهم‌ترین منابع برای تحلیل بنیادی هستند. این موارد، پایه آنالیز مالی را تشکیل می‌دهند.

همچنین، این پلتفرم چندین سطح دارایی مانند سهام اوراق قرضه، معاملات آتی، شاخص‌ها، ارزهای دیجیتال، فارکس و اقتصاد جهانی را پوشش می‌دهد.

مزایا و معایب استفاده از تریدینگ ویو

اگر به تازگی وارد عرصه بازارهای جهانی شده‌اید بهتر است ابتدا با مزایا و معایب تریدینگ ویو آشنا شوید.

مزایا

می‌توان گفت مهم‌ترین مزیت این پلتفرم ارائه انواع ابزار، نمودار و ایده‌های معاملاتی است. همچنین می‌توان به گسترده بودن داده‌های این مجموعه در زمینه سهام، فارکس و غربالگری‌های ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

نباید از یاد برد که این مجموعه امکان کار کردن با بزرگترین صرافی‌های رمز ارز جهان را فراهم کرده است. علاوه براین، برنامه‌های آموزشی متنوع آن نقش مهمی در توسعه معاملات جهانی داشته است. رابط کاربری این آسان این مجموعه نیز باعث شده که به راحتی قابل استفاده باشد.

معایب

بسیاری از کشورها و مناطق جهان با منع دسترسی از امکانات این مجموعه مواجه هستند. همچنین از دیگر ایرادات تریدینگ ویو باید به محدود بودن نسخه رایگان و پرداخت هزینه برای دریافت خدمات بیشتر اشاره کرد. از سوی دیگر می‌توان این نکته را نیز مد نظر قرار داد که همه پلتفرم‌های صرافی‌ یا کارگذاری‌ها از این مجموعه پشتیبانی نمی‌کنند.

استفاده از  chatgpt برای تحلیل در تریدینگ ویو

chatgpt و تریدینگ ویو هر دو عملکرد بسیار پیشرفته‌ای دارند. ترکیب این دو نرم‌افزار، ابزارهای بی‌نظیری برای تحلیل و ارائه نمودار در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه راهکارهایی ارائه شده‌اند که با استفاده از chatgpt می‌توانید عملکرد خود در تریدینگ ویو را ارتقا دهید.

بیشتر بخوانید: chatgpt چیست

استفاده در برنامه‌نویسی شخصی

می‌توان به طور گسترده از chatgpt در ابزارهای برنامه‌نویسی تریدینگ ویو استفاده می‌شود. از این طریق شما می‌توانید حتی بدون آگاهی نسبت به کدنویسی استراتژی‌های معاملاتی خود را طراحی کنید.

جمع‌آوری داده‌ها و تحلیل تکنیکال

شما می‌توانید با استفاده از chatgpt به جمع آوری داده‌ها بپردازید. بخش مهمی از داده‌های تحلیل تکنیکال در تریدینگ ویو بر مبنای قیمت‌های تاریخی و تحولات بازار جمع‌آوری شده‌اند. با استفاده از chatgpt می‌توانید به جمع‌آوری داده‌های مد نظرر خود بپردازید و آنها را در فضای تریدینگ ویو تحلیل کنید.

طراحی سیگنال

با ترکیب این دو نرم‌افزار این امکان را خواهید داشت که سیگنال‌های معاملاتی خود را تعیین کنید. بر اساس داده‌های جمع آوری شده می‌توانید از زبان برنامه‌نویسی پاین اسکریپت برای نوشتن کدی استفاده کنید که در صورت برآورده شدن شرایط خاص سیگنال تولید می‌کند.

بک‌تست استراتژی

از ویژگی بک‌تست برای آزمایش استراتژی خود در برابر داده‌های قیمت تاریخی استفاده کنید. این کار کمک می‌کند عملکرد استراتژی خود را ارزیابی کرده و آن را در صورت لزوم تنظیم کنید.

پیاده کردن استراتژی‌ها

هنگامی که از نتایج بک‌تست خود راضی شدید، می‌توانید استراتژی خود را در یک محیط معاملاتی زنده پیاده‌سازی کنید. همچنین با استفاده از chatgpt می‌توانید استراتژی خود را به صورت الگوریتمی کدنویسی کنید یا از ویژگی هشدار تریدینگ ویو استفاده کنید.

جمع‌بندی

تریدینگ ویو یک پلتفرم همه‌کاره است. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از این مجموعه سرنوشت کاری خود را تغییر دهند. داده‌های لحظه‌ای بازار، ابزارهای بصری، نمودارها، شاخص‌های فنی، مهم‌ترین ابزارهای این پلتفرم هستند که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علاوه بر این، از دیگر مزایای این مجموعه، باید به ایجاد یک شبکه حرفه‌ای برای معامله‌گران جهت استفاده از شاخص‌های فنی و تحلیل تکنیکال اشاره کرد. به طور کلی این پلتفرم نقش مهمی در کسب و کار همه افرادی دارد که با بازارهای جهانی مانند کریپتو، فارکس و بورس کار می‌کنند؛ بنابراین بهتر است نسبت به عملکرد آن آگاهی کامل داشته باشید.