ایلان ماسک یکی از بیلیونرهای معروف جهان و مدیر عامل تسلا، صاحب یک شرکت هوش مصنوعی به نام xAI است و قرار است امروز، 4 نوامبر، به یک گروه خاصی از کاربران خدماتش را ارائه می کند.

در سال 2015 ایلان ماسک شرکت OpenAI را تاسیس کرد اما بعد از 3 سال از سمت هیئت مدیره این شرکت استعفا داد. ایلان ماسک حدود 1 سال بعد از اینکه شرکت OpenAI، هوش مصنوعی ChatGPT (خرید اکانت chatgpt) را به طور عمومی عرضه کرد، رخ داد.

تاجر معتبری در پلتفرم X خبری را با این مضمون منتشر کرد: ” XAI اولین مدل هوش مصنوعی خود را به یک گروه انتخابی منتشر خواهد کرد. در برخی جنبه‌های مهم، این مدل بهترین مدل موجود در حال حاضر است.”

ماسک اعلام کرد: ” به محض اتمام مرحله بتای اولیه، سیستم Grok شرکت xAI برای تمام مشترکان X Premium+ قابل دسترسی خواهد بود.”

آشنایی با هوش مصنوعی Grok

هوش مصنوعی گروک مکالمه محور و شوخ طبع است و به احتمال زیاد از مدل هایی که برای آموزش ChatGPT استفاده شده در این مدل هم استفاده شده است. از دیگر شباهت هایی که گروک با چت جی پی تی دارد، قابلیت مرور اینترنت است که موجب می‌شود برای پاسخ به سوالات در مورد موضوعات مختلف جستجو کند.

ایلان ماسک در مورد این هوش مصنوعی گفته که گروک در پاسخ دادن به سوالات خاص، به طور حساس برخورد می کند و پاسخ کاربران را با چاشنی طنز جواب می دهد. قبل تر نیز ایلان ماسک اعلام کرده بود که طراحی این هوش مصنوعی به گونه‌ای است که پاسخ سوالات را با شوخ طبعی می دهد. نمونه‌ای از شوخ طبعی گروک را در توییت زیر ببینید:

هوش مصنوعی گروک چه زمانی در دسترس قرار می گیرد؟

به گفته ایلان ماسک، هوش مصنوعی گروک شرکت XAI بعد از پایان مراحله بتای اولیه، برای مشترکین پرمیوم ایکس قابل دسترس است.

ایلان ماسک به تازگی 2 طرح اشتراکی جدید برای پلتفرم ایکس، معرفی کرده است. طرح اشتراکی 1 با هزینه 16 دلار در ماه برای کاربرانی که می خواهند بدون تبلیغات در ایکس فعالیت کنند و طرح دیگر با هزینه 3 دلار در ماه.

ایلان ماسک اوایل امسال اعلام کرده بود که تصمیم دارد یک هوش مصنوعی به نام “جستجوی حداکثر حقیقت” راه اندازی کند. این هوش مصنوعی در تلاش است تا ماهیت جهان را در مقایسه با بارد گوگل و بینگ مایکروسافت رقم بزند.

تیمی که پشت پروژه xAI ایستاده است و در ماه ژوئیه راه‌اندازی شد، از شرکت DeepMind گوگل، شرکت مادر ویندوز و دیگر شرکت‌های معتبر تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی تشکیل شده است. اگرچه X و xAI جداگانه اند، این شرکت‌ها به نزدیکی با یکدیگر کار می‌کنند. همچنین xAI با تسلا و سایر شرکت‌ها همکاری می‌کند.

اگرچه X و xAI جداگانه اند، این شرکت‌ها به نزدیکی با یکدیگر کار می‌کنند. همچنین xAI با تسلا و سایر شرکت‌ها همکاری می‌کند.