تردز اینستاگرام هنوز هم از رقابت با X  دست نکشیده و در حال ارائه قابلیت های جذابی است که منجر به جذب مخاطبان می شود. اکنون در حال ارائه ویژگی جدیدی است که قبلا در توییتر موجود بوده و با این کار رقابتش با توییتر را پررنگ تر می کند. این ویژگی این امکان را به کاربران می دهد که اگر دنبال یک کلمه یا یک پست هستند می‌توانند به هر زبانی آن کلمه را سرچ کنند تا تردز پست‌هایی که دارای این کلمه هستند، پیشنهاد دهد.

طبق اعلام آدام موسری، تعداد کاربران تردز به 100 میلیون نفر در ماه رسیده و ارائه چنین قابلیتی برای مخاطبان جهانی منجر به استفاده مفیدتر می‌شود.

این خبر همزمان با خبر انتشار تردز برای کاربران کشورهای اتحادیه اروپا، منتشر شده است و طبق گفته وال استریت ژورنال، تردز ممکن است در ماه آینده در اتحادیه اروپا رونمایی شود. البته فقط به صورتی که کاربران بتوانند بدون ایجاد حساب کاربری، پست ها را بخوانند.

قابلیت هایی که تردز اخیرا ارائه کرده است

تیم تردز برای جلب نظر کاربران و بهبود اپلیکیشن خود، تغییراتی را در نظر گرفته است، فید دنبال کردن به ترتیب زمانی، وب اپلیکیشن تردز، مشاهده لایک ها، ایجاد نظر سنجی و GIFها، پشتیبانی از هشتگ، دکمه ویرایش پیام و حذف حساب کاربری بدون پاک شدن اکانت اینستاگرام از جمله این موارد است. علاوه بر این‌ها، تردز یک API را راه اندازی کرده تا توسعه دهندگان بتوانند از قابلیت های تردز استفاده کنند.

وجه تمایز تردز با X

تردز هنوز هم با وجود 100 میلیون کاربر ماهیانه از توییتر سابق کوچکتر است و با اینکه تردز رقیب X محسوب می شود اما برنامه ای برای توسعه یکی از ویژگی های اصلی X، همان فعالیت روی اخبار ترند، ندارد. موسری گفته همین عامل موجب تمایز تردز از ایکس می شود. هنوز هم مانند اوایل، کاربران زیادی از ایکس در حال پیوستن به تردز هستند که می تواند به مسیر اپلیکیشن تردز جهت دهد. طبق اعلام مدیرعامل X، ایلان ماسک، ایکس تا ماه سپتامبر، حدود 550 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

موسری در ادامه گفت: به زودی بهبودهای بیشتری برای جستجو نیز ارائه خواهد شد.

مارک زاکر برگ، مدیر عامل متا، همچنان به امکانات این اپلیکیشن امیدوار است و به سرمایه گذاران گفته تا چند سال آینده تردز به یک اپلیکیشن میلیارد نفری متا تبدیل خواهد شد.