تردز یک شبکه اجتماعی که با هدف رقابت با توییتر به میدان آمده بود و اتفاقا اوایل توانست کاربران زیادی را به خود جلب کند و بعد از مدتی از میدان رقابت با ایکس (توییتر سابق) خارج شد.

بعد از چند هفته از زمان معرفی، تعداد کاربران تردز به شدت افت کرد. اکنون متا برای بازگشت دوباره کاربران به این برنامه از ترفندهای مختلفی استفاده می کند. اضافه کردن قابلیت های جدید به این برنامه یکی از اقداماتی است که متا در دستور کار دارد.

متا به تازگی از 2 قابلیت جدید رونمایی کرده است. یکی ویژگی ویرایش پست ها که بعد از 5 دقیقه کاربر می تواند پست خود را ادیت کند و دیگری قابلیت Voice Threads.

این دو ویژگی جدیدی که متا برای تردز اضافه کرده، مشابه ویژگی هایی است که در شبکه اجتماعی ایکس موجود است. با این تفاوت که ادیت کردن در پست نیازی به پرداخت هزینه اشتراک ندارید.

بعد از ویرایش پست‌ها یک آیکن کوچک کنار آن‌ها قرار می‌گیرد که نشان از اصلاح پست‌ها دارد. یکی از مزیت‌هایی که ایکس در این زمینه نسبت به تردز دارد این است که در ایکس نمی توان تاریخچه ویرایش را دید.

تفاوت دیگری که بین پست صوتی تردز و توییتر وجود دارد، مدت زمان اضافه شدن این ویژگی است. مثلا این ویژگی چندماه بعد از راه اندازی تردز اضافه شد، اما همین ویژگی در توییتر در اکتبر 2022، قبل از خریدن ایلان ماسک انجام شد.

نحوه استفاده از قابلیت پست صوتی در تردز

برای اشتراک گذاری پست صوتی در تردز باید روی دکمه میکروفون ضربه زد تا رابط ضبط باز شود و بتوانید دکمه ضبط را برای ضبط صدا فشار دهید. سپس در خود پست می توانید به صدای ضبط شده گوش دهید.

با وجود اینکه تردز مخاطبین فعال زیادی ندارد و درصد محبوبیت و استفاده از آن بین کاربران کاهش پیدا کرده اما متا همچنان در حال رقابت با توییتر به فکر اضافه کردن ویژگی های جدید به آن است.