اینستاگرام بعد از تصمیماتی که برای اضافه کردن ویژگی هایی مثل ویرایش پیام دایرکت و هم چنین ایجاد یک دوست هوش مصنوعی گرفته، اکنون در نظر دارد قابلیت جدیدی را به این اپلیکیشن محبوب اضافه کند. کاربران اینستاگرام به زودی می توانند تیک دوم خوانده شده در پیام های دایرکت را غیر فعال کنند.

طبق خبر منتشر شده از ورج، مارک زاکر برگ و آدام موسری، از طریق کانال های شخصی خود در اینستاگرام اعلام کردند که اکنون این قابلیت در حال آزمایش است. همچنین موسری عکسی را منتشر کرده که نشان می دهد نحوه انجام و اجرای این ویژگی چگونه است.

غیرفعال کردن سین دایرکت

البته هنوز مشخص نشده که آیا این گزینه به Messenger اضافه می شود یا خیر. همچنین زمان اجرای این قابلیت به طور گسترده هم هنوز مشخص نشده است. اینستاگرام برای بالا بردن امنیت کاربران و حفظ حریم خصوصی آن ها اقدامات زیادی انجام داده و این مورد نیز، یعنی غیر فعال کردن سین پیام دایرکت ها، اقدام دیگری در همین راستا است.

هنوز زمان عرضه این قابلیت مشخص نیست و البته معلوم هم نیست تمامی کاربران از این ویژگی استقبال کنند. اما از آنجایی که برخی کاربران گاهی اوقات ترجیح می دهند وقتی کاربر دیگری برای آن‌ها پیامی ارسال می‌کند، آن پیام را مشاهده کنند، ولی درعین‌حال تمایل ندارند فرستنده متوجه این موضوع شود. درنتیجه می‌توانند با کمک این قابلیت و فعال‌کردن آن، سین‌شدن پیام را غیرفعال کنند.

لازم به ذکر است، ویژگی قبلا در تلگرام، تحت عنوان قابلیت روح فعال شده بود.