یکی از معضلاتی که کاربران اینستاگرام داشتند، دانلود ویدیو و ریلزها بود که ما هم در مقاله “راهنمای دانلود ویدیو از اینستاگرام” در مورد آن توضیحاتی را ارائه کردیم. اما آدام موسری، مدیر ارشد اینستاگرام، اعلام کرده که کاربران اینستاگرام در سراسر جهان می‌توانند ویدیوها و ریلزهای کاربران را دانلود کنند.

موسری در کانال پخش زنده اینستاگرام خود گفت: “ریلزهایی که دانلود می شوند، یک علامت اینستاگرام به همراه نام حساب خواهند داشت، درست مثل ویدیوهایی که از تیک تاک وجود داشت.”

دانلود ریلز اینستاگرام

نحوه فعال کردن و غیر فعال کردن دانلود ریلز

برای دانلود ویدیو و ریلز بر روی دکمه اشتراک گذاری کلیک کرده و گزینه دانلود را انتخاب کنید تا یک ریل را ذخیره کنید. البته کاربران می توانند قابلیت دانلود برای ریلزهای خود را غیر فعال کنند.

شما می‌توانید گزینه دانلود را از طریق تنظیمات > حریم خصوصی > ریلز و ریمیکس غیرفعال کنید و بر روی “اجازه به دیگران برای دانلود ریل‌های شما” کلیک کنید.

لازم به ذکر است که اگر یک “ریل” را دانلود کنید که از یک قطعه صوتی دارای مجوز استفاده می‌کند، ویدیوی دانلود شده هیچ صدایی نخواهد داشت.

البته اینستاگرام از ماه ژوئن شروع به اجازه دانلود “ریلز” برای کاربران مستقر در ایالات متحده کرده بود و اکنون این امکان به کاربران در سراسر جهان ارائه می‌شود.

اینستاگرام از ماه ها پیش قابلیت های زیادی را برای کاربران خود فعال کرده از جمله فعال شدن قابلیت کلوز فرند برای پست و ریلز اینستاگرام و” ساخت استیکر از روی عکس” در اینستاگرام.