اینستاگرام یکی از برنامه های محبوب در سراسر جهان است و چندسالی است که قابلیت استوری را اضافه کرده است. استوری اینستاگرام از زمان عرضه تاکنون یکی از قابلیت های جذاب این برنامه است. کاربران از طریق استوری می توانند عکس ها و ویدیوهای خود را طی مدت 24 ساعت با مخاطبان به اشتراک بگذارند. بی شک شما هم از این قابلیت استفاده کرده اید و متوجه کاربردها و محبوبیت آن هستید.

در ابتدا کاربران می توانستند استوری ها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند ولی بعد اشتراک گذاری استوری از 2 طریق قابل انجام بود. یکی روش قدیمی و دیگری، اشتراک گذاری برای افراد صمیمی که تحت عنوان closefriend معرفی شد. در این ویژگی کاربران می توانستند انتخاب کنند چه کسانی استوری آن‌ها را تماشا کند. الان اینستاگرام در حال آزمایشی روی قابلیت جدیدی برای استوری اینستاگرام است که در ادامه جزئیات آن را مطرح می کنیم.

لیست سفارشی استوری ها را در اینستاگرام

به زودی؛ یک لیست سفارشی ایجاد کنید و استوری ها را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید

بر اساس گزارشی از Engadget، رئیس اینستاگرام، آدام موسری، یک لایوی در اینستاگرام خود گذاشت و اعلام کرد که برنامه قابلیت آزمایشی به نام “اشتراک‌گذاری استوری با چندین لیست مخاطب” را آغاز کرده است. به گفته آدام موسری این ویژگی به شما این امکان را می دهد که استوری های خود را با گروه های کوچکتری به اشتراک بگذارید. در این صورت کنترل بیشتری بر روی استوری های خود دارید. هرچند آدام موسری به نظر می‌آید که به امکان ایجاد لیست‌های چندگانه اشتیاق داشته باشد، این ویژگی هنوز به عنوان یک ویژگی آزمایشی در دسترس است و تضمینی برای این نیست که به صورت گسترده‌تری منتشر شود.

در آینده نزدیک می‌توانید استوری های خود را با گروه های خاصی از دوستانتان به اشتراک بگذارید. به این صورت که استوری اولتان را فقط برای خانواده شیر کنید و استوری دوم مخصوص همکاران شما باشد و مابقی استوری ها را می توانید به همین صورت دسته بندی کنید.

این ویژگی به شما امکان حفظ حریم خصوصی بیشتری در شبکه اجتماعی می‌دهد، به ویژه اگر پروفایل عمومی داشته باشید.

موسری همچنین در کانال خود یک نظرسنجی را برگزار کرده که در آن از کاربران درباره تمایل به استفاده از این ویژگی سؤال شده است. از بین تمام شرکت‌کنندگان، حدود 7800 کاربر تمایل خود به استفاده از این ویژگی را اعلام کرده‌اند و حدود 3100 کاربر معتقدند که وجود Close Friends کافیست!