متا دائما در حال ارائه ویژگی‌های جذاب و شگفت انگیز برای اینستاگرام است. بعد از فعال شدن قابلیت دانلود ریلز اینستاگرام، اکنون متا اعلام کرده قصد دارد به کاربران کمک کند تا بتوانند بر روی محتواهای اسپم و نظرات در فید کنترل بیشتری داشته باشند. اینستاگرام سیستم شناسایی اسپم در نظرات، تگ ها، بازدید استوری و دنبال کننده ها را بهبود بخشیده است. همچنین از کاربران پرسیده می شود آیا محتوای پست هایشان با دستورالعمل های جامعه سازگار است یا خیر. این ویژگی هم مانند سایر ویژگی های اینستاگرام به تدریج در هفته های آینده برای کاربران فعال خواهد شد.

حذف دسته‌ای محتوای اسپم و فیلترینگ دنبال‌کنندگان جعلی

اینستاگرام یک سیستم نظارتی را راه اندازی کرده تا فالوران فیک و محتوای اسپم را شناسایی کنند و به کاربران اجازه دهند تا این افراد و محتواها را حذف کنند.

حساب هایی که مشکوک به اسپم یا ربات هستند در یک صندوق جداگانه برای بررسی فیلتر می شوند. اگر حسابی اسپم نباشد کاربران می‌توانند درخواست غیر اسپم را تایید و بعد آن را به لیست فالوران خود اضافه کنند. حساب های تایید نشده هم بعد از 30 روز به طور خودکار حذف خواهد شد. پست های تگ شده اسپم هم تا زمان تایید در حساب ایجاد کنندگان محتوا نمایش داده نمی شود.

اعلان‌های درون برنامه‌ای برای نقض‌های سیاست محتوا

در صورتی که پست های کاربران درخور سیاست محتوا نباشد، کاربران اینستاگرام نوتیفیکیشن های درون برنامه ای دریافت می‌کنند. همچین آپشنی به کاربران کمک می کند تا از تکرار اشتباهات مشابه جلوگیری کنند.

برای Instagram Stories، متا برنامه دارد؛ برای پنهان کردن بازدید استوری هایی که با حساب اسپم هستند، در حال آزمایش است تا کاربران تجربه بهتر و معتبر تری از این برنامه کسب کنند.

ویژگی نوت ویدیویی هم ویژگی جدیدی است که اینستاگرام برای کاربران خود فعال کرده است.