اینستاگرام در حال ارائه قابلیت هایی است تا کاربران تجربه بهتری از این پلتفرم کسب کنند، مثل راه اندازی سیستمی برای شناسایی اکانت های جعلی و محتوای اسپم. همچنین به تازگی ویژگی اشتراک نوت ویدیویی را هم اضافه کرده است. اینستاگرام به تازگی ابزار ویرایش تصاویر خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی با نام Backdrop را برای کاربران مستقر در ایالات متحده معرفی کرد. احمد الدهله، رهبر هوش مصنوعی مولد متا، پستی را در Threads منتشر کرده و گفته که این ابزار به کاربران کمک می‌کند تا بک گراند تصاویر خود را در استوری‌ها تغییر دهند.

نحوه استفاده از ویژگی Backdrop

با کلیک بر روی آیکون ویرایشگر زمینه در یک تصویر، اینستاگرام چندین پیشنهاد به شما ارائه می کند. همچنین کاربران می‌توانند پیشنهاد خود را بنویسند تا بک گراند تغییر کند.

بعد از انتشار استوری با زمینه جدید، دیگران استیکر “Try it ” را دریافت می‌کنند تا ابزار تولید تصویر برای آن‌ها نیز فعال شود و همچنین از تغییر پس زمینه مطلع شوند.

اسنپ چت نیز در اوایل هفته گذشته یک ابزار جدید برای کاربران اشتراکی خود منتشر کرد که آن‌ها می توانند با هوش مصنوعی تصاویر بسازند و بفرستند. همچنین در ماه اوت این شرکت ویژگی جدید “رویاها” (Dreams) را هم راه اندازی کرد که به کاربران اجازه می دهد تصاویر خیالی خود را با موضوعات مختلف بسازند.

در اوایل ماه، متا کاراکترهای تولیدی توانمندش به نام  “Imagine with Meta”را برای کاربران مستقر در ایالات متحده در تمام اپلیکیشن های خود مانند واتساپ، مسنجر و اینستاگرام منتشر کرد. این شرکت در همان زمان یک ابزار تولید تصویر مستقل با نام Imagine with Meta را با استفاده از مدل خود به نام Emu راه‌اندازی کرد.