چند وقتی است که اینستاگرام در حال تست قابلیت های جدیدی است. ویژگی ساخت لیست‌ های متعدد برای به ‌اشتراک‌گذاری استوری‌ها، نظر سنجی در کامنت اینستاگرام و ساخت استیکر از روی عکس از جمله این ویژگی های جدید است که اینستاگرام قصد دارد آن ها را به زودی توسعه دهد. علاوه بر این موارد، آدام موسری، رئیس اینستاگرام در پستی در شبکه اجتماعی تردز اعلام کرده که این شرکت در حال توسعه قابلیت جدیدی است.

قابلیت جدید اینستاگرام این مکان را به کاربران می دهد که با دوستان خود پست های مشترک ایجاد کنند. به بیان ساده تر، چنین قابلیتی این امکان را به شما می دهد که عکس و ویدیوهای خود را با دوستان تان به طور اشتراکی آپلود کنید. علاوه بر این موقع ساخت چنین پست هایی می توانید مشخص کنید که هر کدام از دوستانتان کدام یک از عکس یا ویدیوها را به پست خود اضافه کنند.

آلبوم تصویری اینستاگرام

تست ویژگی جدید اینستاگرام؛ انتشار آلبوم های تصویری مشارکتی

با فعال شدن این ویژگی، دکمه  Add to post برای کاربران فعال می شود و کاربران می توانند عکس و ویدیوی مورد علاقه از پست شما را آپلود کنند؛ البته لازمه این کار این است که قبل از آپلود، شما حتما تایید بدهید.

هدف اینستاگرام از انتشار این قابلیت، ارسال راحت تر پست های جدید توسط کاربران و اشتراک گذاری بیشتر عکس و ویدیوها است. این قابلیت به شما و دوستانتان این امکان را می دهد که یک آلبوم عکس مشترک داشته باشید.

لازم به ذکر است که اینستاگرام قبلا هم چنین ویژگی مشابهی را برای همکاری کاربران در اینستاگرام فراهم کرده بود. البته در قابلیت قبلی، کاربران مجاز بودند که فقط با یک کاربر، یک اسلاید پست یا ویدیو را به اشتراک بگذارند.