OpenAI هفته پرتنشی را پشت سر گذراند و ماجرای اخراج سم آلتمن مدیرعامل آن، پیشنهاد OpenAI به آنتروپیک رقیب خود، جایگزینی امت شیر و بازگشت دوباره سم آلمتن و برکناری هیئت مدیره خلاصه‌ای از اتفاقاتی بود که OpenAI پشت سر گذراند. به‌نظر می‌رسید که OpenAI با این همه تنش و شوک بزرگی که به دنیای هوش مصنوعی وارد کرد، میدان رقابت را برای آنتروپیک خالی گذاشته باشد؛ اما اینطور نبود و OpenAI ویژگی  مکالمه با چت جی پی تی را برای کاربران فعال کرد. متاسفانه این خبر بین سایر جنجال ها و حاشیه‌های OpenAI گم شد و آنطور که باید غوغا نکرد. البته رقیب آن آنتروپیک هم از فرصت استفاده کرد و آپدیت جدید چت بات خود را درست در هفته ای که OpenAI درگیر مشکلات داخلی بود، منتشر کرد و توانست کاربران را به سمت خود جلب کند.

قابلیت مکالمه با چت جی پی تی

همانطور که OpenAI در بلاگ خود توضیح داده، این قابلیت جدید به این معنا است که این چت بات اکنون قادر به دیدن، شنیدن  وصحبت کردن است. به بیان ساده تر، دیگر محدود به ورودی های متنی نیستید. لازم به ذکر است که این قابلیت فعلا برای کاربران chatgpt4 در دسترس است اما الان برای تمامی کاربران فعال است.

برای صحبت با چت جی پی تی باید از اپلیکیشن موبایل استفاده کنید، چرا که این قابلیت هنوز در وب وجود ندارد. کاربران iOS و Android می توانند با آپدیت نرم افزار چت جی پی تی از آن استفاده کنند.

نحوه برقراری ارتباط با ChatGPT

بعد از ورود به حساب کاربری و رسیدن به صفحه اصلی برای شروع یک گفتگوی صوتی با ربات، بر روی آیکون هدفون (پایین سمت راست) ضربه بزنید. سپس یک صفحه برای شما باز می شود و با انتخاب یک صدا می توانید مکالمه را شروع کنید. پنج گزینه برای انتخاب وجود دارد و اگر یکی از آنها را انتخاب کنید، یک پیش‌نمایش کوتاه خواهید شنید. زمانی که تصمیم گرفتید که با کدام یک از آنها مکالمه کنید، بر روی “تأیید” ضربه بزنید و حالا آماده‌اید که شروع به صحبت کنید.

صحبت با ChatGPT درست مانند صحبت کردن با تلفن است. زمانی که با آن صحبت می کنید اپلیکیشن صدای شما را پردازش خواهد کرد. چت جی پی تی در حال گوش دادن به صحبت شما است

ورودی و خروجی تصویر

ابزار تولید کننده تصویر، DALL-E هم مدت زمان زیادی است به چت جی پی تی اضافه شده و برای نسخه وب و اپلیکیشن موجود است. با استفاده از آن می توانید تصاویر زیبای هنری خلق کنید. این قابلیت تنها برای کاربران ChatGPT4 فعال شده است.

قبل از وقوع جنجال های اخیر شرکت OpenAI، سم آلتمن اعلام کرد که برای خدمت رسانی بهتر به کاربران ChatGPT، فروش اکانت چت جی پی تی 4 تا اطلاع ثانوی متوقف شده است. بنابراین کاربرانی که از پیش اکانت چت جی پی تی پلاس دارند، می توانند از این قابلیت ها بهره ببرند.