شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به طور تصادفی و ناخواسته پیام مهمی، مثل پیام دایرکت اینستاگرام حذف کرده باشید! اگر در چنین شرایطی قرار دارید در ادامه با ما همراه باشید.

قرار است در این مقاله به شما نحوه بازگردانی پیام های پاک شده اینستا را آموزش دهیم. فرقی نمی‌کند گوشی شما اندروید باشد یا ‌iOS به هرحال می‌‌توانید با دنبال کردن مراحلی که می‌گوییم، پیام‌های حذف شده اینستاگرام را برگردانید.

فهرست عناوین:

بازیابی پست و استوری پاک شده

چند وقتی است که ویژگی «Recently Deleted» به اینستاگرام اضافه شده است. این قابلیت جدید با استقبال زیادی از سمت کاربران روبرو شد و این امکان را به شما می‌دهد محتوایی که به صورت تصادفی حذف کردید، بازیابی کنید.

با این وجود یکسری محدودیت‌ها وجود دارد که باید به آن توجه کنید. برای مثال حداکثر ظرف مدت 24 ساعت می‌توانید استوری پاک شده را بازگردانی کنید و برای پست و ریلزها تا 30 روز زمان دارید. اما بازگردانی پیام‌های حذف شده از این راه امکان پذیر نیست.

اما نگران نباشید، روش‌های دیگری وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها پیام ها را بازگردانی کنید. ابتدا لازم است، اینستاگرام خود را به آخرین نسخه موجود به‌روزرسانی کنید.

بازیابی پیام‌های پاک شده از بخش Request Instagram Data

درست است که پیام‌ها در دایرکت اینستاگرام یا گوشی شما در دسترس نیست اما این پیام‌ها در سرور‌های اینستاگرام وجود دارد و می‌توان آن‌ها را بازگردانی کرد. از طریق بخش درخواست داده اینستاگرام (Request Instagram Data) هنوز هم فرصت دارید که به این پیام‌ها دسترسی داشته باشید.

لازم به ذکر است که فرآیند بازیابی در برنامه انجام نمی‌شود و پیام‌ها از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد. در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه درخواست داده های اینستاگرام برای بازیابی پیام های حذف شده آورده شده است:

*برنامه اینستاگرام را باز کنید. روی آواتار پروفایل خود ضربه بزنید.

برگرداندن پیام های حذف شده اینستاگرام

*گزینه “Your activity” یا “فعالیت های شما” را انتخاب کنید.

روی “Download your information” یا “دانلود اطلاعات خود” ضربه بزنید.

روی “Request Download” یا ” درخواست دانلود” کلیک کنید و رمز عبور خود را وارد کنید.

همچنین می توانید تعیین کنید که چه بخش از اطلاعات را لازم دارید.

گزینه اول، تمامی اطلاعات و گزینه دوم بخشی از اطلاعات است.

در اینجا هم دیتاهایی که به آن نیاز دارید را مشخص کنید.

می توانید تعیین کنید که فایل دانلود شده در کدام قسمت تحویل داده شود:

گوشی

یا مقصد دیگر.

مقصد شما می تواند یکی از دو گزینه زیر باشد

همچنین می توانید از قسمت Date range مدت زمانی که اطلاعات را نیاز دارید، انتخاب کنید.

بازه زمانی که می توانید انتخاب کنید، به این صورت است

در اینجا یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود، بعد از دریافت ایمیل، دانلود اطلاعات را انتخاب کنید.

به پوشه Messages در داده های دانلود شده بروید. بایگانی از چت های بازیابی شده خود را خواهید دید که ممکن است شامل پیام های حذف شده باشد.

لازم به ذکر است که پیش از ارسال درخواست ریکاوری، از شما پرسیده می‌شود قصد دارید اطلاعات کدام قسمت را بازگردانی کنید؛ مثلا دایرکت اینستاگرام، کامنت‌ها، پیام های سیو شده و …

بازیابی پیام های حذف شده با برنامه های بازیابی اطلاعات

برگرداندن پیام حذف شده اینستاگرام

اگر از طریق روش بالا نتوانستید دایرکت اینستاگرام خود را بازیابی کنید، روش‌های دیگری هم هستند که به شما در بازیابی اطلاعات کمک می‌کنند. یکی از این روش‌ها، بازیابی اطلاعات با نرم افزار AnyRecover است. این نرم افزار بازیابی اطلاعات یکسری الگوریتم‌های پیشرفته دارد که دستگاه شما را به طور کامل اسکن می‌کند تا آثار پیام‌های حذف شده اینستاگرام را پیدا کند. با چند کلیک می‌توانید مکالمات از دست رفته را بازیابی کنید.

برگرداندن پیام حذف شده اینستاگرام1

نکته:

پیشنهاد ما به شما این است که در صورت امکان سعی کنید از روش اول و از خود برنامه اینستاگرام این کار را انجام دهید. در اینصورت امنیت اکانت شما حفظ خواهد شد. از انجایی که برنامه ها به رمز و نام کاربری شما نیاز دارند، امنیت اکانت شما به خطر می افتد.

نحوه مشاهده پیام های حذف شده در اینستاگرام

روش اول: استفاده از Android Notification History

کاربرانی که اندروید 11 یا بالاتر دارند می‌توانند از طریق قابلیت Notification History، پیام ها را بازیابی کنند.

به تنظیمات بروید و روی Notifications  کلیک کنید.

از کلید اعلان روی تنظیمات پیشرفته کلیک کنید.

برای مشاهده پیام‌های اصلی و یا حتی پیام‌هایی که فرستنده حذف کرده، به تاریخچه اعلان یا نوتیفیکشن بروید.

روش دوم: استفاده از AirDroid Parenting Monitoring App

AirDroid Parental Control یک برنامه جامع است که این امکان را به شما می‌دهد پیام‌های حذف شده اینستاگرام را بدون ورود به حساب اینستاگرام مشاهده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم، روش های مختلفی را که به بازگردانی پیام های شما کمک می‌کند، معرفی کنیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.