اگر گیمر هستید و دوست دارید بازی‌های مختلف را خریداری کنید و با دوستانتان به صورت آنلاین بازی کنید، به پلتفرم استیم نیاز پیدا می‌کنید. Steam پلتفرم توزیع دیجیتال شرکت Valve است که می‌توان آن را بزرگ‌ترین منبع و انجمن گیمرها و بازی‌ها نامید؛ بنابراین داشتن اکانت استیم برای هر گیمری لازم است. در این مقاله قصد داریم به بررسی Steam و نحوه ساخت اکانت آن بپردازیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

فهرست عناوین

استیم چیست؟

پلتفرم استیم حدود 16 سال است که منبعی مطمئن برای خرید و فروش بازی‌ها است. Steam در سال 2003 توسط همان شرکتی ساخته شد که بازی‌های ویدئویی بزرگی مانند Counter Strike، Left4Dead و مجموعه Half-Life را توسعه داد. شرکت Valve در ابتدا به یک پلتفرمی نیاز داشت که بتوانند با استفاده از آن بازی‌های چندنفره و آنلاین خود را آپدیت کند. در نتیجه استیم را ایجاد کرد و به مرور بر خدمات این پلتفرم افزود.

این پلتفرم روزانه بیش از 46 میلیون کاربر فعال دارد. خدمات Steam در ابتدا فقط به رایانه‌های شخصی محدود می‌شد، اما با توسعه صنعت بازی، اکنون از کنسول‌های ویدئویی خانگی مانند پلی استیشن و ایکس باکس نیز پشتیبانی می‌کند. در واقع تا سال 2018 فقط بازی‌های Valve Corporation در آن ارائه می‌شد؛ اما پس از آن گستره خدمات ارتقا پیدا کرد و اکنون گیمرها می‌توانند به بازی‌های شرکت‌های بزرگی مثل Capcom و Activision نیز دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این، استیم یک پلتفرم کاربرپسند برای توسعه‌دهندگان بازی است؛ زیرا چه یک شرکت بزرگ تولید بازی باشید و چه یک سازنده بومی کوچک، می‌توانید به راحتی با Steam شراکت کنید و بازی خود را به این پلتفرم اضافه کنید و درآمد کسب کنید. قرار دادن هر گونه تغییر و به روزرسانی بازی‌ها نیز با استفاده از استیم آسان‌تر است و کاربران راحت‌تر می‌توانند به این موارد دسترسی پیدا کنند.

اکانت استیم چیست؟

شما می‌توانید به سادگی در استیم اکانت بسازید و از خدمات این پلتفرم استفاده کنید. با اکانت steam می‌توانید به راحتی به جای خرید نسخه‌های فیزیکی و دانلود و نصب دستی گیم، وارد وب‌سایت بازی شده و به صورت مجازی یک بازی را خریداری کنید. امکان استفاده از بخش چت، عضویت در گروه‌ها، استفاده از پچ‌ها، آپدیت‌ها، مادها و… نیز وجود دارد. در واقع با داشتن این اکانت از بسیاری از خدمات بهره‌مند می‌شوید.

 

گاهی برخی از بازی‌ها به مدت محدود رایگان می‌شوند. گاهی هم تا 75 درصد تخفیف می‌خورند. با داشتن اکانت Steam می‌توانید از این خدمات استفاده کنید. علاوه بر این، تمامی به روزرسانی‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود. انجام بازی‌های چندنفره نیز با استفاده از استیم راحت‌تر است. علاوه بر این، می‌توانید اخبار مربوط به آپدیت گیم‌ها را در آن بخوانید.

با اکانت استیم می‌توانید رایگان بازی کنید و به روزرسانی‌ها را رایگان انجام دهید.

نکته مثبت دیگر داشتن اکانت استیم این است که می‌توانید امتیاز بازی‌ها را مشاهده کنید و نظرات دیگر گیمرها را در مورد آنها بخوانید و سپس خرید کنید. علاوه بر این، با شخصی‌سازی اکانت، بازی‌هایی به شما پیشنهاد می‌شود که در ردیف علاقه‌مندی‌های شما قرار می‌گیرند. در نتیجه پیدا کردن بازی‌های خوب و مطابق با سلیقه شما راحت‌تر می‌شود.

اکانت استیم مناسب چه کسانی است؟

اکانت Steam مناسب تمامی افرادی است که از بازی‌های رایانه‌ای لذت می‌برند. فرقی ندارد که یک گیمر معمولی باشید یا یک گیمر پرو، در هر صورت این پلتفرم به کارتان می‌آید. علاوه بر این، اگر شرکت توسعه بازی‌های رایانه‌ای دارید، خوب است که بازی‌های خود را در این پلتفرم قرار دهید تا کاربران بیشتری جذب آن شوند.

نحوه‌ی ساخت اکانت استیم

ساخت اکانت استیم بسیار ساده است. مرورگری را باز کنید. وارد Steam Store page شوید. در گوشه بالا و سمت راست صفحه روی Log in کلیک کنید. سپس در صفحه SIGN IN روی Join Steam بزنید.

در صفحه بعدی آدرس ایمیل خود را وارد کنید. در کادر دوم دوباره ایمیل را وارد کنید. سپس کشور خود را انتخاب کنید و روی Continue بزنید.

حال پنجره‌ای نمایان می‌شود که از شما می‌خواهد ایمیل خود را برای تأیید هویت چک کنید. وارد ایمیل خود شوید. روی ایمیلی که از طرف استیم ارسال شده است، کلیک کنید.

سپس روی VERIFY MY EMAIL ADDRESS  بزنید تا هویت شما تأیید شود و بتوانید ساخت اکانت را تکمیل کنید. پس از این کار دوباره به پنجره‌ای که در حال ساخت اکانت بودید، برگردید.

اکنون می‌توانید نام کاربری و رمزی را برای اکانت خود انتخاب کنید. پس از انجام این مراحل، روی Done کلیک کنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده راحت‌تر از استیم برنامه آن را نصب کنید. کافی است به سایت Steam بروید و روی دکمه Install Steam در گوشه بالا و سمت راست کلیک کنید و منتظر بمانید تا برنامه دانلود شود. پس از دانلود هم فایل را نصب کنید. با کلیک روی برنامه، آن را باز کنید و سپس نام کاربری و رمز خود را وارد کنید تا بتوانید وارد اکانت شوید.

روش دیگر این است که ابتدا برنامه استیم را دانلود و نصب کنید. سپس برنامه را باز کنید. روی Create a Free Account کلیک کنید. باقی مراحل شبیه به ساخت اکانت در مرورگر است.

ساخت اکانت استیم با گوشی

پیشنهاد می‌کنیم برای ساخت اکانت Steam از کامپیوتر استفاده کنید. زیرا این گونه راحت‌تر است. اما در صورتی که قصد دارید این کار را در گوشی انجام دهید، مرورگری را باز کنید. سپس روی منوی سه خطی در گوشه سمت چپ و بالای صفحه بزنید.

حال روی گزینه Login بزنید. در پایین صفحه باز شده روی گزینه Join Steam بزنید.

صفحه جدیدی باز می‌شود. در آن باید ایمیل خود را در کادر اول و دوم وارد کنید. سپس کشور را انتخاب کنید و روی گزینه «من ربات نیستم» بزنید. در پایین صفحه تیک کنار I agree AND am 13 years age or older را بزنید. حال روی دکمه Continue بزنید.

اکنون صفحه VERIFY YOUR EMAIl نمایان می‌شود. باید وارد  ایمیل خود شوید و ایمیلی ارسال شده توسط Steam را تأیید کنید و روی Create My Account بزنید. پس از این کار به مرورگر برگردید. حال باید نام کاربری و رمزی انتخاب کنید. در آخر روی Complete Sign-up بزنید تا فرایند ساخت اکانت تکمیل شود.

تغییر ریجن استیم

برای تغییر ریجن استیم ابتدا باید یک برنامه تغییر IP تهیه کنید. از برنامه‌ای قابل اعتماد استفاده کنید که آی پی درستی به شما بدهد. پس از نصب این برنامه و فعال‌سازی، سرور آن را روی کشور موردنظر خود تنظیم کنید. سپس وارد استیم شوید.

وارد اکانت خود شوید. به بخش Store بروید.

یک بازی را به سبد خرید خود اضافه کنید. قرار نیست این بازی را خریداری کنید. این کار را صرفاً برای تغییر ریجن اکانت باید انجام دهید. حال روی منوی کنار Country کلیک کنید. سپس کشور موردنظر را انتخاب کنید.

پس از این کار قیمت بازی نیز تغییر می‌کند و با واحد پولی کشور انتخاب شده محاسبه می‌شود.

روش دیگر این است که برنامه تغییر IP را فعال کنید. سپس وارد نرم‌افزار استیم و اکانت خود شوید. حال روی گزینه Steam در گوشه سمت چپ و بالا کلیک کنید.

سپس روی Settings بزنید. حال روی Veiw Account Details در گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید و از بخش Please select your country of residence کشور مدنظر را انتخاب کنید.

صفحه دیگری باز می‌شود که باید در آن اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی را وارد کنید و سپس روی Apply Country Change بزنید. با این کار کشور تغییر پیدا می‌کند. توجه داشته باشید که شما هر سه ماه یک بار می‌توانید ریجن اکانت Steam را تغییر بدهید.

خرید و فروش اکانت استیم

ساخت اکانت استیم می‌تواند برای شما درآمدزایی هم داشته باشد. البته ذکر این نکته ضروری است که استیم خرید و فروش اکانت را تأیید نمی‌کند؛ اما شما می‌توانید این کار را با مسئولیت خود انجام دهید. خرید اکانت استیم می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد.

به عنوان مثال شما می‌توانید اکانتی را خریداری کنید که بازی‌های زیادی در آن وجود دارد. این گونه می‌توانید تمامی این بازی‌ها را با قیمت پایین داشته باشید. استیم بیش از سی هزار بازی دارد. ممکن است کاربری بازیهای زیادی را به اکانت اضافه کرده باشد.

برخی از بازی‌ها تنها برای یک بار تخفیف خوبی می‌خورند و ممکن است شما فرصت خرید گیم‌های زیادی را از دست داده باشید و به این روش بتوانید با قیمت کمتری به بازیهای محبوب خود برسید. این گونه می‌توانید پول بیشتری را پس‌انداز کنید. همچنین می‌توانید در زمان نیز صرفه‌جویی کنید. زیرا دیگر نیازی نیست فرایند خرید هر بازی را به صورت جداگانه انجام دهید.

از طرفی هم خود شما می‌توانید این کار را انجام دهید. اکانت بسازید. بازی‌ها را در تخفیف بخرید. بازی‌هایی را که برای مدت کوتاهی به صورت رایگان ارائه می‌شوند به اکانت اضافه کنید و با ارتقای بخش Library اکانتی قوی بسازید. سپس اکانت را بفروشید. فقط در زمان خرید و فروش حواس خود را جمع کنید تا کلاه سرتان نگذارند.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی اکانت استیم، نحوه ساخت و تغییر ریجن آن پرداختیم. اگر گیمر هستید، داشتن اکانت استیم برای شما واجب است. این پلتفرم بازی‌های زیادی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد و گاهی می‌توانید با تخفیف بسیار خوب بازی‌های محبوب خود را بخرید. حتی در جشنواره‌های ویژه آنان را به صورت رایگان به اکانت خود اضافه کنید. نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.