واتساپ با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان، یکی از محبوب ترین اپلیکیشن‌های پیام رسانی در دنیاست. واتساپ فقط برای چت یا ارسال عکس و ویدیو نیست،‌ بلکه شما می‌توانید تماس صوتی و تصویری رایگان هم برقرار کنید. با این حال، به تازگی شاهد سواستفاده کلاهبردارانی شده‌ایم که با شماره‌های بین‌المللی، تماس‌های اسپم می‌گیرند و مزاحمت ایجاد می‌کنند. اما راه حل چیست؟ در این مطلب کوتاه از نامبرلند برایتان راه حل ساده را آورده‌ایم.

واتساپ برای ایجاد آرامش و جلوگیری از وقوع همچین اتفاقی، اقدام به سایلنت کردن این تماس‌ها کرده است.

1. توقف تماس‌های ورودی از شماره‌های ناشناخته در واتساپ: واتساپ اقدام به ساکت کردن یا سایلنت کردن تماس‌هایی می‌کند که از شماره‌های ناشناخته یا غیرقابل تشخیص به شما می‌آید. این اقدام به شما آرامش می‌دهد چرا که تماس‌های ناخواسته را به حداقل می‌رساند.

2. ارائه نکاتی برای افزایش امنیت چت‌های واتساپ: نویسنده ادعا می‌کند که شما می‌توانید با دنبال کردن نکات خاصی، چت‌های واتساپ خود را بیشتر امن کنید.

سایلنت کردن تماس‌های واتساپ از شماره‌های ناشناخته در اندروید

گزینه سکوت تماس‌های اسپم از شماره‌های ناشناخته اکنون برای تمام کاربران واتساپ در دسترس است. اگر نمی‌توانید این ویژگی را در تنظیمات واتساپ خود پیدا کنید، توصیه می‌کنیم که اپلیکیشن را از فروشگاه Google Play یا App Store یا حتی از وبسایت رسمی واتساپ،‌ به‌روزرسانی کنید. این مراحل را دنبال کنید تا تماس‌های اسپم واتساپ را سکوت کنید:

1. واتساپ را در دستگاه اندرویدی خود باز کنید، روی آیکون «سه نقطه» در گوشه بالا و سمت راست ضربه بزنید و سپس «تنظیمات» را انتخاب کنید.

2. در قسمت تنظیمات، روی privacy بزنید،

3. به بخش “تماس‌ها” بروید،


4. حالا گزینه «سکوت تماس‌های ناشناخته» را فعال کنید تا تماس‌های اسپم واتساپ خود به خود سایلنت شوند.

شما همچنان تماس از شماره‌های ناشناس را در قسمت تماس‌های از دست رفته خواهید دید،‌ اما دیگر تلفن شما با تماس آ‌ن‌ها زنگ نمی‌خورد و مزاحمتی ایجاد نمی‌شود.

سایلنت کردن تماس‌های واتس‌اپ از شماره‌های ناشناس در آیفون

فرآیند سایلنت کردن تماس‌های اسپم در واتساپ برای هر دو سیستم عامل آندروید و iOS تقریبا مشابه است، با تفاوت‌های کوچک در مراحل برای کاربران آیفون. در ادامه نحوه مسدود کردن تماس‌های اسپم در واتساپ برای کاربران آیفون آمده است:

1. روی آیکون “تنظیمات” در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید و سپس به تنظیمات «حریم خصوصی» بروید و بر روی آن ضربه بزنید.

2. حالا روی قسمت «تماس‌ها» یا همان «calls» بزنید،

3. در منوی “تماس‌ها”، گزینه “سکوت تماس‌های ناشناخته” را فعال کنید.

با این تنظیمات، تماس‌های از شماره‌های ناشناخته در واتساپ آیفون شما به حالت سکوت در خواهند آمد.

با دنبال کردن این مراحل، می‌توانید تماس‌های اسپم از شماره‌های ناشناخته را در واتساپ مسدود کنید. با این حال، به یاد داشته باشید که اگر شماره تماس مخاطب را ذخیره نکرده باشید، این ویژگی علاوه بر جلوگیری از تماس‌های اسپم، ممکن است باعث از دست دادن تماس‌های مهم از شماره‌های ناشناس شود.