چند روز پیش ایلان ماسک اعلام کرده بود که چت بات هوشمند گراک که از محصولات استارتاپ هوش مصنوعی است به زودی برای کاربران پریمیوم X فعال خواهد شد. طبق انتشار پستی در X، در حال حاضر کاربران پریمیوم ایکس در ایالات متحده می‌توانند از نسخه بتا این هوش مصنوعی استفاده کنند.

توصیه های ایلان ماسک برای استفاده از گراک

طبیعی است که در ابتدا کاربران موقع استفاده از این چت بات با یکسری مشکلات برخورد داشته باشند و با یکسری باگ‌ها مواجه شوند، ایلان ماسک این مورد را اعلام کرده و گفته که به زودی مشکلات بهبود پیدا می‌کند. ایلان ماسک از کاربران خواست بازخورد خود را اعلام کنند تا بهبودها زودتر حاصل شود.

ماسک در ادامه گفت قصد دارد به زودی برای کاربران انگلیسی زبان این گزینه را فعال کند و اولویت بعدی‌ش، کاربران ژاپنی هستند. او امیدوار است بتواند تا اوایل سال 2024 چت بات خود را برای تمامی زبان‌ها گسترش دهد.

نحوه استفاده از گروک

کاربران پرمیوم پلاس ایکس برای دسترسی به گروک، می‌توانند از منوی کناری وب، iOS و اندروید وارد شوند. همچنین کاربران می‌توانند آن را به منوی پایینی اضافه کنند تا به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

گراک یک چت بات هوش مصنوعی است می‌تواند به هر سوالی پاسخ دهد؛ مانند سایر چت بات های هوش مصنوعی  مثل قدرتمندترین هوش مصنوعی گوگل gemini برای رقابت با چت‌جی‌پی‌تی طراحی شده است. طبق گفته این استارتاپ، “هدف xAI درک واقعیت هستی جهان است”.

روی استارتاپ هوش مصنوعی XAI تا حالا 1 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و ماسک تاکنون ۱۳۴.۷ میلیون دلار برای xAI جمع‌آوری کرده است. ایلان ماسک اخیرا اعلام کرده که به یک میلیارد دلار سرمایه برای استارتاپ X.ai نیاز دارد.