به دلیل استفاده‌های مهمی که از شماره دائمی گوگل ویس می‌شود، کاربران گوگل ویس تمایل دارند، که شخصا تنظیمات مربوط به آن را در اختیار داشته باشند. بدین منظور نیازمند کارهایی جهت حفظ حریم امنیتی خودمان هستیم. تا شماره ما، تماس‌های شخصی ما و پیام‌های ما مخفی بماند. تغییر رمز گوگل ویس یکی از این خدمات امنیتی است که باید مدتی پس از خرید شماره مجازی گوگل ویس آن را انجام دهید.

عناوین مقاله

اطلاعات ورود به گوگل ویس

پس از خرید گوگل ویس از نامبرلند اطلاعاتی به شما داده می‌شود. این اطلاعات شامل رمز عبور، ایمیل و ایمیل بازیابی است. بدیهی است که شما تمایل دارید پس از مدتی به شخصی سازی اطلاعاتتان اقدام کنید به گونه‌ای که کس دیگری به آن دسترسی نداشته باشد. برای این کار چند اقدام را باید انجام دهید، 1- انتقال گوگل ویس به جیمیل شخصی

2- تغییر رمز گوگل ویس و تغییر ایمیل بازیابی

پس از انجام این دو مورد شما موفق به شخصی سازی گوگل ویس خود پس از خرید از نامبرلند شده‌اید.

ضرورت تغییر رمز گوگل ویس و ایمیل ریکاوری آن

تغییر رمز گوگل ویس به پسوردی که فقط شما آن را دارید به امنیت حساب شما کمک می‌کند. علاوه بر آن باعث می‌شود که احتمال فراموشی پسورد پایین بیاید. از آنجا که استفاده از گوگل ویس جهت تماس، پیام صوتی و پیام متنی است و در کارهای ضروری از آن استفاده می‌کنید هم می‌توانید از امنیت آن استفاده کنید.

همچنین با ایمیل ریکاوری جدید، می‌توانید در صورتی که حساب کاربری شما دچار مشکلی شد به صورتی آن را بازیابی کنید و مانع از مسدودی حساب گوگل ویس خود یا ضعف در کارایی آن شوید.

 تغییر ایمیل ریکاوری

همانطور که می‌دانید پس از خرید گوگل ویس سه شناسه به شما داده می‌شود که حاوی ایمیل، رمز عبور و ایمیل ریکاوری است. این ایمیل می‌تواند پسوندی جز جیمیل هم داشته باشد. ابتدا وارد محیط گوگل ویس خودتان بشوید، از بخش پروفایل وارد Manage google account و بخش security شوید.  پس از ورود به بخش security روی ایمیل ریکاوری خود کلیک کنید.

با کلیک روی Manage google account به مرحله بعد بروید.

پس از کلیک روی Manage google account وارد بخشی شوید، که security زیر مجموعه آن است.

 

تغییر ایمیل ریکاوری

روی ایمیل ریکاوری گوگل ویس خود کلیک کنید.

پس از کلیک روی ایمیل ریکاوری وارد محیطی می‌شوید که بایستی پسورد را در آن وارد کنید. پسورد گوگل ویس خود را وارد کنید و پس از وارد کردن پسورد روی گزینه confirm your recovery email کلیک کنید.

محل وارد کردن پسورد در تغییر ایمیل ریکاوری

پسوردی را که موقع ثبت نام به شما داده شد استفاده کنید.

پس از کلیک روی این گزینه باید ایمیل ریکاوری خود را که قصد دارید عوض کنید و از نامبرلند گرفته‌اید را وارد نمایید. در مرحله بعدی ایمیل جدیدی که قصد دارید از این پس  ایمیل ریکاوری شما شود را وارد نمایید.

ایمیل ریکاوری فعلی خود را وارد کنید.

در این مرحله ایمیل ریکاوری خود را تکمیل کرده و به مرحله بعد می‌روید.

وارد کردن ایمیل ریکاوری جدید

با وارد کردن ایمیل ریکاوری جدید که متعلق به خودتان است امنیت حساب خود را بالا ببرید.

دریافت کد فعالسازی ایمیل ریکاوری

پس از ورود این ایمیل یک کد فعالسازی به ایمیل شما خواهد آمد. کد فعالسازی را از ایمیل جدید ریکاوری خود کپی کنید و وارد گوگل ویس کنید. پس از انجام این کار پیغام خواهد آمد که ایمیل ریکاوری با موفقیت تغییر یافت.

کد فعالسازی ایمیل جدید

این کد در ایمیل ریکاوری شما و بین پیام‌های دریافتی ارسال می‌گردد

محل وارد کردن کد احراز هویت ایمیل بازیابی جدید.

کد را در این بخش کپی کنید.

اگر به حساب کاربری خود بخش security بروید، ایمیل جدید را در بخش ریکاوری می‌بینید.

ایمیل ریکاوری جدید را در اینجا ببینید.

با دیدن ایمیل خود در بخش مشکلی از تب security متوجه تکمیل فرآیند انتقال می‌شوید.

نحوه تغییر رمز گوگل ویس

پسورد گوگل ویس هم یکی از اطلاعاتی است که پس از خرید شماره دائمی از نامبرلند به شما داده می‌شود. با انگیزه حفاظت از اطلاعات شخصی توصیه می‌شود، این پسورد را تغییر دهید. به چیزی تغییر دهید که امنیت بالایی دارد و در حافظه شما هم باقی می‌ماند. گوگل ویس هم از شما پسورد معتبر و حاوی کاراکتر می‌خواهد. در ادامه چگونگی این کار را شرح خواهیم داد.

از همان بخش security  پسورد را انتخاب کنید، همانطور که می‌بینید تاریخ آخرین تغییر رمز در آنجا نوشته شده است.

با کلیک روی پسورد از بخش security وارد مرحله تغییر رمز شوید

تاریخ آخرین تغییر رمز روبروی پسورد قرار دارد با کلیک بر روی آن وارد مرحله بعد شوید.

پس از انتخاب، پسورد فعلی خود را وارد نمایید، در مرحله بعدی پسورد جدید را دوبار وارد نمایید. در صورت  وارد کردن این پسورد جدید پیغام تغییر پسورد برای شما می‌آید و اگر به بخش پسورد بخش security بروید تاریخ تغییر پسورد به ساعت کنونی تغییر می‌کند.

وارد کردن پسورد جدید و تایید آن در دو باکس زیر

پس از وارد کردن رمز و تایید آن پیغام تغییر رمز می‌آید.

سخن آخر

گوگل ویس برای کارهای شرکتی و پیام رسانی و تماس به مدت طولانی ساخته شده است. پس از مدتی  بسیاری از اطلاعات کاری و شرکتی شما در گوگل ویس قرار می‌گیرد، شخصی سازی بیشتر و بهبود استفاده از رابط کاربری آن به بهتر شدن کار با گوگل ویس کمک می‌کند. سعی کردیم در این مقاله نشان دهیم که تغییر رمز و ایمیل ریکاوری به چه صورت است. پیشنهاد می‌شود که از تغییر رمز و ایمیل ریکاوری ده روز پس از خرید گوگل ویس و کار با آن استفاده کنید.