گوگل، با همکاری شرکت HP، قصد دارد لپ تاپ‌های کروم بوک خود را در هند تولید کند. این تصمیم به منظور توسعه تولید محلی و افزایش حضور در بازار هند انجام شده است.

تصمیم گوگل برای توسعه تولید لپ تاپ‌های کروم بوک در هند، آن را به آخرین شرکت فناوری جهانی تبدیل کرده است که تولیدات خود را در بازار رشد کلیدی یعنی بازار هند گسترش داده است. این تصمیم نشان می‌دهد که گوگل به دنبال تقویت حضور و توسعه در بازار هند، که یک بازار با جمعیت بسیار بزرگ و پتانسیل رشد بالاست، است.

مدیرعامل شرکت الفابت، سوندار پیچای، خبر شراکت خود را روز دوشنبه از طریق انتشار پستی در ایکس اعلام کرد.

این شراکت، این امکان راه به گوگل می دهد تا با رقبایی مانند Dell و ASUS، که تولید کننده لپ تاپ‌های ویندوزی هستند، رقابت کند.

این همچنین یک پیروزی دیگر برای طرح تشویقی 2 میلیارد دلاری نرندرا مودی، نخست وزیر هند، برای جلب شرکت‌های فناوری به عنوان محل تولید خودشان در هند است.

کشور هند با داشتن یک جمعیت 1.4 میلیاردی، در حال گسترش بخش تولید الکترونیکی خود است؛ زیرا شرکت‌ها تولید خود را به خارج از چین گسترش می‌دهند به عنوان یک پاسخ به تنش‌های رو به افزایش بین واشنگتن و بکینگ.

تولید محلی به HP کمک می‌کند تا از هر گونه محدودیت ممکن در واردات Chromebook جلوگیری کند. Chromebookها به طور معمول در بازارهای با قیمت پایین عرضه می‌شوند و مرز سود آنها بسیار پایین است، که باعث می‌شود که در مقابل هر تعریفی حساس باشند.

طبق گزارش بلومبرگ، نیودلهی تصمیم دارد محدودیت های واردات لپ تاپ، تبلت و سایر سخت افزارهای IT را کاهش دهد و به تولیدکنندگان زمان بدهد تا برای رفع محدودیت ها آماده شوند.

تولید Chromebook‌ها در تاریخ 2 اکتبر آغاز می‌شود و به طور اصلی برای بخش آموزشی هدفمند می‌شوند، همانطور که HP در یک بیانیه اعلام کرده است.

با توجه به IDC، بازار کامپیوترهای شخصی در هند در فصل بهمن ماه تا ژوئن با یک کاهش 15 درصدی روبه‌رو شد. HP با یک سهم بازار 31 درصدی به عنوان رهبر این بازار درآمد، و دنبال آن شرکت‌های Lenovo و Dell قرار دارند.