طبق خبر منتشر شده از ورج، گوگل به تازگی یک قابلیتی را برای اپلیکیشن عکس‌ها در iOS و اندروید راه اندازی کرده که کاربران به کمک آن می‌توانند یک گالری نامرتب با عکس های تکراری، اسکرین شات های نامحدود و عکس های مربوط به رسید و کارت های شناسایی را به راحتی مدیریت کنند.

قابلیت جدید Photo Stacks گوگل

این ویژگی با نام “Photo Stacks” به طور خودکار عکس های مشابهی که نزدیک به یکدیگر گرفته شده‌اند را به یک پنل تکی در گالری شما گروه‌بندی می‌کند. این قابلیت برای آن دسته از افرادی مفید است که موقع عکاسی، چندین شات می‌گیرند و بعد به دنبال بهترین گزینه آن هستند. خوشبختانه الان می توان عکس مورد علاقه را به راحتی انتخاب کرد. همچنین می‌توانید به راحتی و به صورت دستی پنل را اصلاح یا این ویژگی را به طور کلی خاموش کنید.

ویژگی بعدی که گوگل اضافه کرده، ایجاد یک میانبر مفید است که با آن می‌توانید بر اساس تصاویر خود، مانند عکس بلیت یک رویداد یا عکس یک آگهی، در تقویم خود ورودی‌های جدیدی ایجاد کنید.

نمونه آن را در تصویر زیر ببینید:

موقع مشاهده بلیت دیجیتال گزینه ” Set Reminder” فعال خواهد شد و با ضربه زدن روی آن، به این ویژگی دسترسی پیدا می کنید. بعد از آن گوگل فوتوز یک فرمی برای ایجاد رویداد با جزئیات مربوط به بلیت مانند زمان و تاریخ شروع رویداد به شما ارائه می‌کند.ک

سومین ویژگی جدیدی که اضافه شده این است که Photos از بهترین عملکرد برای دسته‌بندی اسناد یا اطلاعات نوشته‌شده که به صورت تصویر ذخیره می‌شوند، بهره می‌برد.

به گفته گوگل باید منتظر ویژگی های جدیدی که قرار است اضافه شود باشیم. این ویژگی ها به مرور زمان در دسترس تمام کاربران نسخه موبایل برنامه Photos قرار می گیرد؛ البته همین الان هم برخی افراد به ویژگی ایجاد رویداد تقویمی و دسته بندی اسناد یا اطلاعات دسترسی پیدا کرده اند.