گوگل در روز چهارشنبه در جریان رویداد “Made by Google” در شهر نیویورک، دو تلفن هوشمند جدید با نام‌های Pixel 8 و Pixel 8 Pro و همچنین ساعت هوشمند جدید Pixel Watch 2 را معرفی کرد. این تلفن‌های جدید Pixel 8 و Pixel 8 Pro تلاش‌های گوگل برای به دست آوردن یک قسمت کوچکی از بازار مقابله با آیفون اپل را نمایان می‌کنند.

تلفن Pixel 8 با قیمت اولیه 699 دلار عرضه می‌شود، در حالی که تلفن Pixel 8 Pro با قیمت اولیه 999 دلار عرضه می‌شود. این افزایش 100 دلاری نسبت به تلفن‌های Pixel 7 و 7 Pro سال گذشته است. برند Pixel در بازار دارای سهم کوچکی است اما در حال رشد بوده و کسب و کار سخت‌افزاری گوگل به تنهایی درآمد قابل توجهی برای شرکت مادر آلفابت تولید نمی‌کند. به عنوان مثال، از مجموع درآمد 74.6 میلیارد دلاری که آلفابت برای فصل دوم گزارش کرده است، 58.14 میلیارد دلار از تبلیغات گوگل واردات شده و 8 میلیارد دلار دیگر توسط Google Cloud تولید شده است.

تلفن‌های Pixel 8 و Pixel 8 Pro و ساعت هوشمند Pixel Watch 2، که با قیمتی ابتدایی 349 دلار عرضه می‌شوند، از روز چهارشنبه قابل سفارش دهی هستند و در تاریخ 12 اکتبر در فروشگاه‌ها عرضه خواهند شد.

بهترین ویژگی‌های جدید محصولات گوگل

تلفن‌های جدید Pixel 8 و Pixel 8 Pro دارای گوشه‌های گردتر و صفحه نمایشی  صافتر نسبت به مدل‌های سال گذشته هستند. تلفن ورودی Pixel 8 دارای یک صفحه نمایش بهتر با سرعت تازه‌سازی سریع مانند آیفون 15 Pro و Pro Max است، به این معنا که پیمایش وب‌سایت‌ها یا بازی‌ها به صورت پردازشی صافتر خواهند بود.

هر دو تلفن Pixel 8 و Pixel 8 Pro با چیپ جدید Google Tensor G3 اجرا می‌شوند. G3 یک چیپ داخلی از گوگل است که به شرکت امکان استفاده از منابع هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی خود را در زمینه‌هایی مانند دوربین تلفن می‌دهد.

گوشی Pixel 8 Pro شامل ابزارهای ویرایش تصاویر توانمند به کمک هوش مصنوعی جدید است. هنوز هم از ابزار Magic Eraser محبوب استفاده می‌کند که به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر ناخواسته را از عکس‌ها حذف کنید، اما همچنین ابزار تازه‌ای به نام Best Take نیز دارد. فرض کنید یک سری عکس گروهی بگیرید، Best Take به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های مشابه را ترکیب کرده و تبدیل به یک عکس کنید که همه در آن به دور دوربین نگاه می‌کنند و لبخند می‌زنند. گوگل همچنین اعلام کرده است که ویژگی عکاسی Real Tone خود را بهبود داده تا بهترین نمایانگری از جزئیات تفاوت‌های رنگ پوست مختلف را فراهم کند.

اما ابزار Audio Magic Eraser به کاربران اجازه می‌دهد تا صداهای ناخواسته را از ویدئوها حذف کنند. بنابراین، اگر شما دست به فیلم‌برداری از فرزند خود که برای اولین بار دوچرخه می‌سوارد بزنید و یک کامیون ناخواسته در پس‌زمینه دست به عقب زدن کند و صدای آزاردهنده‌ای ایجاد کند، Audio Magic Eraser به کاربران اجازه می‌دهد تا آن نویز ناخواسته را حذف کنند.

تلفن هوشمند Pixel 8 Pro همچنین دارای ترمومتر داخلی است. این به عنوان یک ابزار برای اندازه‌گیری دمای نوشیدنی‌ها و ظروف آشپزی با اسکن آن‌ها تبلیغ می‌شود. این برای لحظه‌ای مشخص نیست که ممکن است برای چه موارد دیگری مفید باشد.

گوگل می‌گوید که چیپ Tensor G3 آن کیفیت تماس را بهبود می‌بخشد و به تلفن کمک می‌کند تا تماس‌های اسپم بیشتری را تشخیص دهد و فیلتر کند.

تلفن‌های هوشمند Pixel 8 و Pixel 8 Pro اولین گوشی‌های هوشمند هستند که با سیستم عامل Android 14 به طور پیش‌فرض عرضه می‌شوند.ه