ویژگی دیسکاور یکی از قابلیت های جدید گوگل بود که چند سال پیش روی دستگاه‌های تلفن همراه قرار گرفت. ویژگی Discover گوگل محتواهای مرتبط با علایق کاربران بر اساس فعالیت آن‌ها در وب و برنامه ها ارائه می‌دهد.

نحوه کار دیسکاور به این گونه است که یکسری پیشنهادهای مرتبط با علایق کاربران را زیر کادر جستجو گوگل در برنامه تلفن همراه نمایش می دهد. این درحالی است که کاربر محتوای نمایش داده شده را جست و جو نکرده و گوگل صرفا از روی شناخت رفتار و علایق کاربران این محتوا را به آنها نمایش می‌دهد.

ویژگی دیسکاور؛ اخبارمهم، پیش بینی آب و هوا، نتایج مسابقات ورزشی و اطلاعات سهام 3 شرکت را نمایش می دهد.

فید دیسکاور گوگل

این تغییر به چند دلیل اهمیت بالایی دارد:

  • ایجاد یک فرصت خوب برای سایت ها که بازدیدهایشان را از طریق دیسکاور افزایش بدهند.
  • رفتار جستجوی کاربران دسکتاپ تحت تاثیر قرار می گیرد؛ چون از پیش جستجو با لیستی از محتواها مواجه خواهد شد که ممکن است آمار را کاهش دهد.
  • نمایش تبلیغات در صفحه اول گوگل امکان پذیر می شود

فعلا آزمایش فید دیسکاور در دسکتاپ رو در هند در حال انجام است و اگر نتیجه ها مثبت باشد در سایر کشورها هم نمایش داده می‌شود.

چند سالی است که صفحه اصلی دسکتاپ گوگل به طور اساسی تغییر نکرده است و بخاطر سادگی و سرعتی که دارد تعریف گسترده‌ای کسب کرده است. این تغییر جدید ممکن است توسط تمام کاربران مورد استقبال واقع نشود؛ چرا که کاربران ممکن است وجود چنین عناصری را مزاحمت تلقی کنند. همچنین گوگل گزینه ای برای غیر فعال کردن پیشنهاد دیسکاور ارائه نمی دهد.

بر اساس گزارشی از MSPowerUser، بینگ رقیب اصلی گوگل، پیشنهادهای خبری را روی صفحه اصلی دسکتاپ استفاده می کند. برخلاف گوگل، بینگ امکان سفارشی سازی صفحه اصلی را به کاربران می دهد و این امکان را به آن‌ها می دهد که پیشنهادهای خبری را فعال یا غیر فعال کنند.