طبق گزارشی، گوگل میت برای بهبود وضوح تماس های تصویری خود اقدام به افزایش وضوح تماس های گروهی کرده است.

البته قبلا گوگل میت امکان استفاده از وضوح تصویر 1080p را برای تماس‌های فردی فعال کرده بود. افرادی که تماس های تصویری 1 به 1 داشتند زودتر از این قابلیت بهره مند شده بودند و تماس‌های تصویری با وضوح 1080p برقرار می‌کردند.

به تازگی گوگل میت وضوح تصویر 1080p را برای تماس‌های گروهی، یعنی تماس های 3 نفره به بالا فعال کرده است. با وجود همچین ویژگی کیفیت تماس های تصویری در گوگل میت با کیفیت بالاتری خواهد بود.

وضوح 1080p برای نسخه وب گوگل میت در دسترس است و فقط هم افرادی که از کامپیوترشان دارای دوربین با وضوح 1080p است، می توانند از این قابلیت استفاده کنند.

نحوه فعال کردن وضوح 1080p

لازم به ذکر است که این ویژگی به صورت پیش فرض غیرفعال است و اگر کاربری هستید ک دوربین شما 1080p را ساپورت می‌کند، قبل از ورود به تماس، گزینه وضوح بالاتر را فعال کنید.

اگر تمامی افرادی که در تماس گروهی هستند و یک فرد را در وضوح 1080p نمیبینند و فقط یک یا چند نفر این وضوح را انتخاب کرده باشند، آن وقت این وضوح فقط برای افرادی که این تنظیم را دارد ارسال می شود.

این اقدام به منظور صرفه جویی در پهنای باند استفاده می شود؛ چرا که ارسال تصاویر با وضوح بالا به بیشترین مقدار پهنای باند نیاز دارد. اگر دستگاه کاربر محدودیت پهنای باند داشته باشد مثلا اینترنت ضعیف باشد، گوگل میت به طور خودکار وضوح تصویر را تنظیم می کند تا مشکلات مربوط به پهنای باند حل شود. در این صورت کاربران در شرایط مختلف با کیفیت بهتری تماس خواهند داشت.

این ویژگی برای مشترکین Google Workspace Business Standard، Business Plus، Enterprise Essentials، Enterprise Standard، Enterprise Starter، Enterprise Plus، Education Plus در دسترس است.

مشترکین سرویس Google One از این ویژگی نمیتوانند استفاده کنند و آن ها فقط می توانند در تماس های انفرادی ویدیوهای وب کم خود را با وضوح بالا ارسال کنند.

سایر اقدامات گوگل برای افزایش بهره وری کاربران

طی چند روز گذشته هم گوگل از فناوری passkays رونمایی کرد. با فعال شدن همچین قابلیتی کاربران برای ورود به اکانت های شخصی خود دیگر نیازی به حفظ کردن رمز عبور های مختلف نخواهند داشت و همچنین امکان هک و سرقت هم وجود ندارد.