گوگل، شرکت مادر آلفابت، اعلام کرده است که هوش مصنوعی مولد را به ابزار جستجوی خود برای کاربران در هند و ژاپن معرفی کرده است. این ابزار قادر است به درخواست‌ها، شامل خلاصه‌ها، نتایج متنی یا تصویری را نمایش دهد.

این ویژگی ابتدا تنها در ایالات متحده معرفی شده بود، اما در این هفته در دو کشور هند و ژاپن نیز به کاربران ارائه شده است و کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که از آن استفاده کنند یا خیر.

کاربران ژاپنی قادر خواهند بود از این ویژگی در زبان‌های محلی خود استفاده کنند، در حالی که در هند، این ویژگی در زبان انگلیسی و هندی قابل دسترسی خواهد بود.

ویژگی جستجوی گوگل برای استفاده در جستجوی اطلاعات مانند پیدا کردن چیزی برای خرید به کار می‌رود. این ویژگی از چت‌بات بارد که یک شخصیت دارد و می‌تواند مانند انسان به مکالماتی مشابه انسانی پرداخته و به عنوان مثال کد نرم‌افزار تولید کند، متفاوت است.

جستجوی هوش مصنوعی گوگل با جستجوی بینگ شرکت مایکروسافت رقابت دارد.