چند ماهی است که شرکت Alphabet Inc. یعنی گوگل و شرکت Discord Inc یک چت اختصاصی برای کاربران فعال گوگل بارد راه اندازه کرده اند. مدیران محصول، طراحان و مهندسان گوگل در این گروه در مورد کارایی و کاربرد ابزار هوش مصنوعی بحث می‌کنند. سوال برخی از این مدیران این است که آیا منابع زیادی که برای توسعه این ابزار صرف می‌شود ارزش دارد یا خیر؟

یکی از مدیران محصول مجموعه بارد در چت دیسکورد خود این نکته را مطرح کرد که: ” قانون کلی من این است که به خروجی LLM (خروجی مدل‌های زبانی بزرگ) اعتماد نکنم مگر اینکه بتوانم به طور مستقل آن را تأیید کنم.”

او به مدل‌های زبانی بزرگ اشاره کرد که سیستم‌های هوش مصنوعی آموزش دیده را تشکیل می‌دهند و ابزارهای چت مانند بارد و ChatGPT شرکت OpenAI ساخته شده است. او بیان کرد که دوست دارد بارد به نقطه‌ای برسی که بتوان به آن اعتماد کرد، اما هنوز به این نقطه نرسیده است.

یکی اعضای تیم تجربه کاربری بارد به نام کتی پرل در ماه اوت گفت: بزرگترین چالشی که در ذهنم دارد در مورد مدل‌های زبانی بزرگ این است که برای چه چیزهایی مفید هستند؟

بارد گوگل برای رقابت با ChatGPT معرفی شده بود و به مرور برای جلوزدن از آن تغییرات و ویژگی‌های جدیدی را به این محصول اضافه کرد. یکی از قابلیت هایی که به گوگل بارد اضافه شده، امکان تجزیه و تحلیل توسط این ابزار و پاسخ به پرسش‌ها به دستورات کاربران است. بارد گوگل به  10 زبان مختلف می‌تواند به دستورات پاسخ دهد.

آخرین به روزرسانی گوگل بارد اتصال بارد به محصولات اصلی گوگل، از جمله Gmail، Maps، Docs و YouTube، می‌پردازد.

با وجود این، تداخل بیشتر بارد در محصولات اصلی گوگل، شکایاتی در مورد تولید اطلاعات مصنوعی و دادن مشاوره های پتانسیل آسا وجود دارد.

همان روزی که گوگل افزونه‌های اپلیکیشن را معرفی کرد، دکمه جستجو گوگل در بارد فعال شد تا افراد بتوانند پاسخ‌های تولیدی توسط مدل هوش مصنوعی بارد را در مقایسه با نتایج موتور جستجوی گوگل برای صحت اطلاعات بررسی کنند.