گوگل موافقت خود را برای حمایت از آنتروپیک، شرکت هوش مصنوعی تاسیس شده توسط مدیران سابق OpenAI اعلام کرد و گفت حداکثر 2 میلیارد دلار برای این شرکت سرمایه گذاری می کند.

طبق گزارشی از روزنامه وال استریت ژورنال، گوگل تعهد کرده که یک مبلغ نقدی 500 میلیون دلاری و 1.5 میلیارد دلار اضافی در طول زمان سرمایه گذاری کند.

Anthropic شرکت توسعه دهنده هوش مصنوعی کلود است که یک رقیب جدی برای چت جی پی تی شرکت OpenAI محسوب می شود. زمان تاسیس این شرکت سال 2021 بود که به علاوه سرمایه گذاری از طرف گوگل، حمایت مالی از Salesforce و Zoom را هم دریافت کرده است و ارزش گزاری آن در اوایل امسال 4.1 میلیارد دلار بود.

بیشتر بخوانید: چت جی پی تی چیست؟

توانایی های هوش مصنوعی کلود 2

هوش مصنوعی کلود 2 می تواند تا حدود 75.000 کلمه بنویسد، که تعداد کلمات آن به یک کتاب می رسد. همچنین این هوش مصنوعی می تواند داده های بزرگتری از کاربران بگیرد و به طور خلاصه یک یادداشت، نامه یا داستان تحویل دهد. در حالی که ChatGPT توانایی پردازش حدود 3.000 کلمه را دارد.

Arthur AI یک پلتفرم نظارت بر یادگیری ماشین، تحقیقاتی انجام داد که طبق آن Claude 2 از جهت قابلیت خودآگاهی بهترین چت بات است؛ این چت بات می تواند به دقت ارزیابی کند که چه چیزی را می داند، چه چیزی را نمی داند و به سوالاتی پاسخ دهد که داده های آموزشی برای پشتیبانی دارد. این پتلفرم همچنین چت بات OpenAI و متا را هم چک کرده است.

سرمایه گذاری شرکت های بزرگ برای آنتروپیک

در ماه آوریل، گوگل 300 میلیون دلار سرمایه گذاری کرد و توانست 10 درصد از سهام این شرکت را به دست آورد. در همان ماه شرکت Anthropic به همراه شرکت های OpenAI، آلفابت و مایکروسافت به کاخ سفید دعوت شد تا در مورد توسعه مسئولانه هوش مصنوعی صحبت کنند.

البته گوگل هنوز در سرمایه گذاری از بقیه شرکت‌ها عقب است و چند وقت پیش مثلا امازون 4 میلیارد دلار در Anthropic سرمایه گذاری کرد!

آنتروپیک در ماه مه توانست به سرعت یک دوره تامین مالی 450 میلیارد دلاری انجام دهد که جزو بزرگترین دوره تامین مالی برای یک شرکت هوش مصنوعی بود.

داریو آمودئی، معاون پژوهش سابق OpenAI در ماه ژوئیه اعلام کرد که آنتروپیک حداقل بعد از 2 ماه توانست چت بات جدید خود را توسعه دهد. یک تیم 30 تا 35 نفری همراه با 150 نفر دیگر به طور مستقیم روی این هوش مصنوعی کار می کنند. او گفت که با توجه به رشد سریع بازار، فرصت‌های زیادی برای موفقیت چندین بازیکن وجود دارد.

آمودئی گفت از نگاه تجاری این یک زمان بسیار غیر عادی است که تقاضا برای مدل‌های زبان بزرگ بسیار بالاست و واقعاً بیشتر از آنچه صنعت در حال حاضر ارائه می‌دهد.