شرکت گلوبال استار( Globalstar) برای پرتاب ماهواره‌های جدید به مدار زمین با شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) در حال همکاری است. این ماهواره‌ها به منظور ایجاد یک شبکه ارتباطی برای یک ویژگی اضطراری در آیفون مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این سیستم با نام “Emergency SOS via Satellite” (اضطراری از طریق ماهواره) نامگذاری شده و در سال گذشته به همراه آیفون ۱۴ معرفی شده است.

این ماهواره‌ها به اختصار توسط Globalstar مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در نهایت باعث بهبودی مهم در شبکه ارتباطی سیستم ماهواره‌ای آیفون خواهند شد. این اعلام در یک اظهارنامه فدرالی که توسط شرکت فناوری ماهواره‌ای Covington انجام شده است.

به عنوان بخشی از توافقی که در روز دوشنبه امضا شده است، Globalstar باید به SpaceX مجموعاً 64 میلیون دلار را به عنوان “پرداخت‌های مرتبط با پرتاب به صورت دوره‌ای” تا زمانی که ماهواره‌ها تا سال 2025 به فضا پرتاب شوند، پرداخت کند. این اطلاعات از اظهارنامه شرکت Globalstar در کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC) آمده است.

ماهواره‌ها به ارائه خدمات اضطراری SOS توسط Globalstar برای آیفون‌های Apple کمک خواهند کرد. این ویژگی به کاربران آیفون ۱۴ اجازه می‌دهد تا اگر دور از برج‌های سلولی باشند، از شبکه‌های ماهواره برای ارسال پیام یا تماس استفاده کنند. به این ترتیب، افرادی که در مناطق دورافتاده یا مناطقی با پوشش نامناسب تلفن همراه هستند، همچنان امکان ارتباط اضطراری را دارند.

Globalstar در فوریه 2022 این ماهواره‌ها را از شرکت کانادایی Macdonald, Dettwiler and Associates Corp با قیمت 327 میلیون دلار خریداری کرد. Apple به Globalstar یک وام اعطا کرد تا به او کمک کند تا هزینه خرید ماهواره‌ها را پرداخت کند.

سرویس ماهواره‌ای آیفون هم‌اکنون در آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایرلند، بریتانیا، اتریش، بلژیک، ایتالیا، لوگزامبورگ، استرالیا، نیوزیلند و پرتغال در دسترس است.