آیا می‌خواهید رزومه خود را ارتقا دهید؟ یا می‌خواهید توانایی‌های خود را افزایش دهید و مدارک جدیدی دریافت کنید؟ به لطف پیشرفت‌های تکنولوژیکی، یادگیری دیگر به کلاس‌های درس محدود نمی‌شود و در حال حاضر یک فرایند مستمر است. اکنون هر کسی می‌تواند در هر زمان و در هر نقطه از جهان به کلاس‌های آنلاین دسترسی داشته باشد. یکی از سایت‌هایی که به شما کمک می‌کند در دوره‌های آموزشی مختلف شرکت کنید، LinkedIn Learning است. در این بستر دوره‌های آموزشی رایگان و غیررایگان فراوانی وجود دارد که همگی آنلاین هستند و در هر نقطه از جهان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله به راهنمایی کامل دوره‌های آموزشی لینکدین می‌پردازیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

فهرست عناوین:

لینکدین لرنینگ چیست؟

لینکدین یک سایت شبکه اجتماعی است که به طور خاص برای حرفه‌ای‌ها و شاغلان طراحی شده است. ساخت اکانت لینکدین به کاربران اجازه می‌دهد تا پروفایلی حرفه‌ای ایجاد کنند که مهارت‌ها، سابقه شغلی و پیشینه تحصیلی آنها را برجسته می‌کند. معمولاً لینکدین به عنوان پلتفرم مناسب برای شبکه‌سازی حرفه‌ای و جستجوی شغل شناخته می‌شود. کاربران می‌توانند با همکاران، هم‌کلاسی‌ها و دیگر متخصصان حرفه خود ارتباط برقرار کنند.

این امر به گسترش شبکه حرفه‌ای آن‌ها کمک می‌کند. البته شرکت‌ها هم می‌توانند از آن برای یافتن نیروهای خود استفاده کنند. علاوه بر این، لینکدین فضایی را برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند محتوای مرتبط با حرفه خود را به اشتراک بگذارند، به گروه‌های حرفه‌ای بپیوندند و به منابع آموزشی و مشاوره‌های شغلی دسترسی پیدا کنند.

بخش آموزشی لینکدین LinkedIn Learning نام دارد که مجموعه‌ای جامع از دوره های آنلاین را شامل می‌شود. این دوره‌ها توسط آکادمی لینکدین یا یک شخص ثالث ایجاد شده و در حرفه خود باتجربه هستند و از سطح دانش بسیار خوبی برخوردارند. همانند آموزش سنتی، کاربران به فایل‌های تمرینی و جزوات و… دسترسی دارند و پس از اتمام دوره مدرکی دریافت می‌کنند. اگر از طرح‌های پولی LinkedIn Premium استفاده می‌کنید، می‌توانید به صورت رایگان به بخش آموزشی LinkedIn دسترسی داشته باشید. اما اگر اشتراک ندارید، می‌توانید اشتراک یک‌ماهه آزمایشی LinkedIn Learning را شروع کرده و در صورت رضایت داشتن آن را به نسخه پولی ارتقا دهید.

دریافت مدرک معتبر از لینکدین

ویژگی‌های کلیدی دوره‌های آموزشی لینکدین چیست؟

پلتفرم لینکدین لرنینگ نسخه ارتقا یافته Lynda.com است و به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شود. در این بخش همان محتوای باکیفیت Lynda.com در دسترس است، اما اکنون پلتفرم بیشتر تعاملی و اجتماعی شده است. در این بخش بیش از 11000 دوره دیجیتالی که توسط کارشناسان حرفه‌ای به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی و ژاپنی تدریس شده‌اند، وجود دارد.

از دیگر ویژگی‌های این دوره‌ها این است که کاربران می‌توانند هم در موبایل و هم در کامپیوتر از این دوره‌ها استفاده کنند. برخی از دوره‌ها طولانی و برخی فشرده و کوتاه هستند. اکثر آن‌ها هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین در دسترس هستند و کاربران می‌توانند در هر زمان و دستگاهی از آنها استفاده کنند.

دوره‌های لینکدین را می‌توان در موبایل یا کامپیوتر به صورت آنلاین و آفلاین دید.

دیگر ویژگی مثبت آن، رابط کاربری ساده است. این رابط کاربرپسند باعث می‌شود تا کاربران بتوانند به راحتی بخش‌های مختلف را پیدا کنند و در زمان استفاده از سایت دچار سردرگمی نشوند. LinkedIn Learning به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران بتوانند اطلاعات مربوطه را به راحتی شناسایی کنند و بدون اتلاف وقت کارها را پیش ببرند. می‌توان گفت هر گونه دوره آموزشی حرفه‌ای و تخصصی را می‌توان در این پلتفرم پیدا کرد و به راحتی از آن بهره برد.

چگونه به دوره‌ها لینکدین دسترسی داشته باشیم؟

برای افزودن دوره به پروفایل لینکدین باید ابتدا محتوا و کورس موردنظر خود را پیدا کنید. چهار روش ساده برای شروع و یادگیری مهارت‌های جدید در صفحه اصلی LinkedIn Learning وجود دارد:

  • Recommendations: این موارد با توجه به داده‌های شما و تغییرات آنان به شما توصیه می‌شوند. هر بار که بخش‌های مختلف پروفایل خود را تغییر دهید، این موارد نیز با توجه به آنها تغییر پیدا می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا دوره‌های آموزشی را با توجه به آنچه در پروفایل خود وارد کرده‌اید، پیدا کنید.
  • Skills یا مهارت‌ها: شما می‌توانید با توجه به مهارت‌های خود و نقاط ضعف و قوتی که دارید، دوره‌ها را انتخاب کنید. این گونه می‌توانید دوره‌های مرتبط با مهارت‌ها و علایق خود را پیدا کنید و آنچه را که برایش هدف‌گذاری کرده‌اید، ارتقا دهید. بهتر است پروفایل لینکدین خود را کامل کنید. بخش علایق، مهارت‌ها و… را وارد کنید تا لینکدین بهترین‌ها را با توجه به این موارد به شما پیشنهاد کند.
  • دسته موضوعی یا Topics: راه دیگر این است که دوره‌ها را بر اساس کسب و کار، حوزه فعالیت و رشته خود انتخاب کنید و از بخش موضوعی این موارد را پیدا کنید.
  • جستجو کردن یا استفاده از بخش Search: راه دیگر این است که از بخش Search استفاده کنید و دوره‌های مدنظر خود را در سایت جستجو و پیدا کنید.

دریافت مدرک از لینکدین

معرفی دوره‌های آموزشی لینکدین لرنینگ

لینکدین لرنینگ دارای دوره‌های آموزشی متعددی است که برخی از آن‌ها رایگان و برخی دیگر پولی هستند و برای استفاده از آن‌ها باید دوره مدنظر خود را خریداری کنید.

دوره‌های بخش رایگان برای همه افراد مناسب هستند؛ اما دوره‌های آموزشی بخش اشتراکی تخصصی‌تر هستند و کاربران می‌توانند آن‌ها را با توجه به نیاز خود خریداری و استفاده کنند. شما می‌توانید برای انواع شیوه‌های مدیریتی، نرم‌افزارها، برنامه‌نویسی، کدنویسی، هوش مصنوعی و... دوره‌های مختلفی را پیدا کنید.

دوره‌های رایگان برای همه افراد مناسب است و دوره‌های پولی مختص متخصص‌ها است.

برای دستیابی به این بخش کافی است وارد Linkdin learning شوید. سپس از بخش نوار جستجو، دوره‌های موردنظر خود را پیدا کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از فیلترهای مختلف مانند سطح دوره، زمان دوره، نرم‌افزار و… نیز انتخاب کنید تا بتوانید کورس موردنظر خود را راحت‌تر پیدا کنید. سپس روی دوره انتخابی کلیک کنید. پنجره دیگری باز می‌شود که حاوی اطلاعات آن دوره است.

کورس‌ها دارای ویدئوی معرفی و توضیحاتی در مورد هزینه، زمان، مربی، هدف و… هستند. حتماً تمامی این موارد را به طور کامل مطالعه کنید و سپس دوره خود را در همین صفحه خریداری کنید. به عنوان مثال، نام سازنده دوره را جستجو کنید و در مورد وی تحقیق کنید. بخش توضیحات دوره را کامل مطالعه کنید و ویدئوی آن را هم با دقت تماشا کنید. همچنین می‌توانید وارد بخش نظرات شوید و کامنت‌های دیگر کاربران را در مورد دوره بخوانید. در ادامه برخی از بهترین دوره های آموزشی لینکدین را می‌آوریم:

  • Learning Personal Branding
  • Career Advice from Some of the Biggest Names in Business
  • The Six Morning Habits of High Performers
  • Excel Tips Weekly
  • Excel: Lookup Functions in Depth
  • Be the Manager People Won’t Leave
  • Effective Listening
  • Developing Your Emotional Intelligence (2017)
  • Time Management: Working from Home

این موارد تنها چند نمونه از هزاران دوره لینکدین هستند. تمامی دوره‌ها دارای فایل‌های مخصوص خود هستند که با خریدن یا فعال کردن آن‌ها، می‌توانید به این فایل‌ها دسترسی پیدا کنید. برخی از آن‌ها دارای تمرینات، تست‌ها و… هستند. معمولا فایل‌ها را می‌توانید به صورت جلسه به جلسه دریافت کنید و هر زمان که وقت داشتید، استفاده کنید. وقتی یک دوره را خریداری کنید، دیگر هیچ محدودیتی در استفاده از آن ندارید و فایل‌های آموزشی و… آن همیشه متعلق به شما می‌مانند.

دریافت مدرک لینکدین

معرفی دوره‌های آموزشی رایگان لینکدین

دوره‌های آموزی رایگان لینکدین در بین کاربران این پلتفرم بسیار طرفدار دارند. لینکدین کلاس‌هایی را برای توسعه مهارت‌های حیاتی مانند مدیریت تیم از راه دور، یافتن کار و مقابله با عوامل استرس‌زا ارائه می‌دهد. شما می‌توانید مهارت‌های جدیدی را با این دوره های آنلاین رایگان بیاموزید. این دوره‌ها برای تمامی مشاغل و حرفه‌ها مناسب هستند و به درد توسعه فردی می‌خوردند. در ادامه برخی از معروف‌ترین دوره‌های رایگان لینکدین را می‌آوریم.

دوره‌های مخصوص کارجویان:

  • Getting back on your feet after a layoff
  • Obtaining employment
  • Tips for video interviews

این دوره‌ها به کارجویان کمک می‌کنند تا بتوانند برای مصاحبه شغلی آماده شوند، اعتماد به نفس پیدا کنند و… .

دوره های آموزشی مخصوص افراد دورکار:

  • Working from home requires time management
  • Finding your productive mentality is one of the most critical aspects of productivity
  • On video conference calls, executives must be present

دوره های آموزشی مخصوص مدیران:

  • Having an impact on others
  • Keeping in touch through times of transition
  • Managing in Tough Situations

دوره‌های رایگان مدیریت و کاهش استرس:

  • Practices of mindfulness
  • How to Deal with Being Overwhelmed
  • Managing work and personal life

دوره‌های مخصوص مربیان:

  • Learning to teach on the internet
  • Video is used to teach technical skills
  • Educators can use Office 365

دوره‌های تخصصی در لینکدین

دوره های مناسب متخصصان استعدادیابی:

  • Managing remote teams
  • Shane Snow on the craft of storytelling
  • Analyzing people

دوره های رایگان مناسب متخصصان فروش:

  • Salespeople should have empathy.
  • Great sales questions to ask
  • Selling genuine products

دوره‌های مناسب مشاغل نوپا و کوچک:

  • Small-scale business marketing
  • Creating a website for a small business
  • Small companies and social media

این موارد تنها نمونه‌هایی از دوره‌های رایگان لینکدین لرنینگ هستند. شما می‌توانید با وارد شدن به بخش دوره های رایگان لینکدین لرنینگ به سایر کورس‌ها دسترسی پیدا کنید و از آنها بهره ببرید.

دریافت مدرک معتبر از لینکدین در اکانت شما

از نکات مثبت دوره‌های آموزشی لینکدین این است که کاربرانی که دوره‌‌ای را شرکت کنند، مدرک آن را هم دریافت می‌کنند. مدرک پس از پایان دوره به کاربر داده می‌شود. وقتی دوره‌ای را به پایان برسانید، از شما خواسته می‌شود مدرک یا گواهینامه آن را به پروفایل خود اضافه کنید و در بخش مهارت‌ها توضیحات دوره را وارد کنید. از بخش Learning History می‌توانید به دوره‌های گذرانده دسترسی پیدا کنید.

وارد صفحه اصلی LinkedIn Learning شوید. سپس روی عکس پروفایل خود در گوشه راست و بالا کلیک کنید. منویی باز می‌شود. Learning History را انتخاب کنید. در این بخش دوره‌های شما وجود دارند که می‌توانید آنها را به پروفایل خود اضافه کنید. در ادامه چند نمونه مدارک معتبر از دوره‌های آموزشی لینکدین را می‌آوریم.

مدرک معتبر از لینکدین

کلام آخر

لینکدین از بهترین پلتفرم‌های تخصصی است که بسیاری از حرفه‌ای‌ها را یکجا گرد هم آورده است. این پلتفرم قابلیت‌های زیادی دارد و ما در این مقاله به معرفی دوره های آموزشی لینکدین یا LinkedIn Learning پرداختیم. این دوره‌ها به دو دسته رایگان و اشتراکی تقسیم می‌شوند و همه کاربران می‌توانند با ساخت اکانت در لینکدین و فعال کردن یا خریدن دوره در آن‌ها شرکت کنند و از اطلاعات این دوره‌ها بهره‌مند شوند. این کورس‌ها توسط بهترین‌ها ساخته می‌شوند. در نتیجه مطمئن هستند. کاربران می‌توانند پس از پایان هر دوره با راحتی مدرک خود را دریافت و به پروفایلشان اضافه کنند. این گونه رزومه کاربران نیز قوی‌تر می‌شود.