شما هم دوست دارید یک فیلم سینمایی براساس بازی مورد علاقه‌تان ببینید؟‌

در این بلاگ نامبرلند به نقل از gamespot به بررسی فیلم‌هایی می‌پردازیم که قرار است از روی بازی‌های ویدیویی ساخته شوند،‌ ولی برای بسیاری از این فیلم‌ها تاریخ انتشاری هنوز معلوم نشده است.

فیلم Borderlands

پس از سال‌ها انتظار برای فیلم بازی Borderlands  قرار است همین امسال فیلم این بازی ساخته شود. این فیلم به کارگردانی الی راث و تیم میلر، دارای بازیگرانی پر ستاره از جمله کیت بلانشت و کوین هارت است که اقتباسی از بازی ویدیویی محبوب در یک سیاره بیگانه است.

فیلم Sonic the Hedgehog 3

سومین قسمت از سری فیلم هایSonic  به کارگردانی جف فاولر، بر ماجراهای سونیک تمرکز دارد و مثل بازی‌اش،‌ بسیار سرگرم‌کننده و ترسناک خواهد بود. اما نکته جالب اینکه این فیلم بدون حضور جیم کری ساخته خواهد شد،‌ که در قسمت های قبلی حضور داشت و غایب بزرگ این فیلم خواهد بود. اما شاید خیلی هم چیز بدی نباشد و با خلاقیت و خط داستانی جذاب،‌ این غیبت جبران شود.

فیلم Minecraft

Minecraft سال‌هاست که یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تمام دنیاست و شخصیت‌های خلاقانه‌اش حالا برای یک فیلم بلند آماده شده اند! هنوز جزئیات زیادی از این فیلم در دسترس نیست، اما چیزی که می دانیم این است که جارد هس کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت و جیسون موموآ و جک بلک در آن نقش آفرینی خواهند کرد.

فیلم Bendy and the Ink Machine

پس از اینکه دیدیم اقتباس از بازی های ژانر وحشت موفقیت زیادی برای ساخت فیلم به همراه دارد،‌ استدیوها به سرعت سراغ همه بازی های ترسناک رفتند! قرار است اقتباسی از Bendy and the Ink Machine بازی ترسناک به کارگردانی رادار پیکچرز ساخته شود. تا اینجا جز اینکه قرار است تیم کارگردان فیلمی باکیفیت و متعهد به خط اصلی داستان بسازد،‌ چیز دیگری نمی دانیم.

فیلم Comix Zone

احتمالا بچه های دهه هشتادی یادش نباشد اما در دهه ۹۰ میلادی پوسترهای بازی Comix Zone تقریباً روی تمام کتاب‌های مصور مارول و دی‌سی وجود داشت؛‌ حالا بعد از آن سال‌های خشش،‌ این بازی قرار است به پرده های نقره‌ای هم بیاید.

خبر ساختن فیلم سینمایی از روی بازی Comix Zone اولین بار در سال 2022 آمد و این فیلم به عنوان یک اقتباس آزاد از بازی معرفی شد و حالا همه هیجان زده و منتظریم تا نتیجه نهایی را ببینیم.

فیلم Days Gone

بازی Days Gone زمانی که برای اولین بار در سال 2019 برای PS4 عرضه شد، یک بازی اول شخص جالب بود اگرچه هرگز به سطح موفقیت Marvel’s Spider-Man یا Ghost of Tsushima نرسید اما از این بازی‌ها انتخاب بهتری برای فیلم شدن است. این بازی حالا انتخاب مناسبی برای ساخت فیلم است؛‌ با داستان جالبش از عشق، دوچرخه‌سواری‌ها و زامبی‌ها در دنیایی پسا آخرالزمانی. فیلمنامه این اقتباس توسط شلدون ترنر نوشته شده است و گفته می‌شود که حال و هوای فیلم‌های وسترن مدرن را هم دارد. احتمال زیاد Sam Heughan  را در نقش Deacon St. John داشته باشیم.

فیلم Death Stranding

بازی Death Stranding اثر هیدئو کوجیما در جهانی شگفت‌انگیز اتفاق می‌افتد، جهانی که در آن یک رویداد انقراضی تقریباً همه بشریت را از بین برده است و اگر باران به شما بخورد به مرگ دردناکی خواهید مرد. این بازی همچنین شدیدا عجیب است! اقتباس یک فیلم بلند از این بازی در سال 2022 اعلام شد و در دسامبر 2023، شرکت فیلم و تلویزیونی A24 به طور رسمی همکاری خود را با کوجیما پروداکشنز برای ساخت این فیلم اعلام کرد.

فیلم  Dead by Daylight

برای هر کسی که مشتاق یک فیلم ترسناک جذاب است، خبر خوبی داریم:‌ منتظر ساخت فیلمی از روی بازی Dead by Daylight باشید! این یک بازی چندنفره ترسناک طولانی است و اقتباس سینمایی آن توسط Blumhouse and James Wan ساخته خواهد شد. جالب است که بدانید این تیم کارگردانی همان‌هایی هست که فیلم ترسناک کانجورینگ را ساخته اند.

فیلم Duke Nukem

آیا برای بازگشت Duke Nukem آماده هستید؟ قبلا زمزمه هایی مبنی بر ساخت یک فیلم از این بازی با نقش آفرینی جان سینا بود اما الان قرار است یک پروژه سینمایی کاملاً جدید ساخته شود و ربطی به پروژه قبلی ندارد. در مورد این پروژه سکوت خبری عمیقی وجود دارد و هیچ نامی برای کارگردانی، نویسندگی یا بازیگرانش تا کنون ذکر نشده است.

فیلم Firewatch

بازی ماجراجویی Firewatch با محوریت داستان کامپو سانتو ممکن است انتخابی عجیب برای ساخت یک اقتباس سینمایی به نظر برسد، اما سازندگان آن قصد دارند از روی این بازی یک اثر هنری را روی پرده های سینما بیاورند. متاسفانه در مورد جزییات این فیلم هم اطلاعاتی نداریم.

فیلم Five Nights at Freddy’s sequels

قرار است فیلمی از روی بازی پرطرفدار Five Nights at Freddy’s sequel ساخته شود و نویسندگانش به سختی روی کار روی فیلمنامه هستند تا حسابی غافلگیرمان کنند تا به اینجا اطلاعات دیگری نداریم جز اینکه جاش هاچرسون فاش کرده که داستان در حال نهایی شدن است.

فیلم Ghost of Tsushima

در سال 2020، بازی Ghost of Tsushima  منتشر شد تا گیمرها را به اوج هیجان برساند. این بازی یک داستان سامورایی اکشن با جلوه های بصری زیباست که توجه کارگردان جان ویک، چاد استاهلسکی را به خود جلب کرد و به سرعت به فهرست پروژه های او اضافه شد. اما به این زودی‌ها منتظر این فیلم نباشید چراکه کارگردان در حال حاضر روی پروژه های دیگرش تمرکز کرده است. فعلا همین قدر می دانیم که این کارگردان قصد دارد یک فیلم حماسی از اکشن سامورایی بسازد.

فیلم Gravity Rush

از زمانی که برای اولین بار بازی Gravity Rush معرفی شد، توانسته که توجه گیمرها را به خوبی جلب کند و حالا قرار است یک فیلم واقع گرایانه از روی داستان این بازی هم ساخته شود. کارگردانی این فیلم به عهده آنا ماسترو خواهد بود.

فیلم Iron Lung

این فیلم یک فیلمنامه اقتباسی از بازی ترسناک  Iron Lung  است که در سال 2022 توسط Mark Fischback نویسندگی،‌ کارگردانی و نقش آفرینی شده است و بااینکه آماده است، اما هنوز تاریخ اکرانش اعلام نشده. تا اینجا تیزر فیلم را دیده ایم که خیلی خشن و ترسناک به نظر می رسد! اگر تا به حال این بازی را نکرده اید باید بدانید که داستان این بازی در یک جهان علمی تخیلی می گذرد که به تازگی یک رویداد فاجعه بار را پشت سر گذاشته است.

فیلم Just Cause

Just Cause، مجموعه‌ای از بازی‌های جذاب و خشن است که توجهات زیادی را در دنیای گیمرها به خود جلب کرده است. سال 2017 قرار بود فیلمی براساس این بازی توسط برد پیتون کارگردانی شود و جیسون موموآ در آن نقش آفرینی کند. پیتون در نهایت کنار رفت و مایکل داوز به عنوان کارگردان جایگزین او شد، اما از آن زمان تاکنون خبر جدیدی در مورد این بازی نیامده است.

فیلم Just Dance

Just Dance اقتباس سینمایی از سری بازی های dancing یوبی سافت است که البته از سال ۲۰۱۹ از آن خبری نداریم.

فیلم The Legend of Zelda

ممکن است که سونی و نینتندو دوباره با هم کار کنند؟ بله چنین اتفاقی در حال رخ دادن است! صنعت سینما برنامه های بزرگی برای تبدیل The Legend of Zelda به یک فیلم لایو اکشن دارد. فعلا نمی دانیم که داستان این فیلم چگونه خواهد بود و چه کسی ممکن است در این فیلم نقش زلدا و لینک را بازی کند، اما مدیر عامل سونی، در حال حاضر پروژه را به عنوان یک فیلم معرفی کرده است و گفته داستان شگفت انگیز ماجراجویانه ای قرار است داشته باشد.

شاید برایتان جالب باشد که کنسول جدید نینتندو سوییچ امسال عرضه خواهد شد.

فیلم Mortal Kombat 2

فیلم Mortal Kombat محصول 2021 در باکس آفیس فروش چشمگیر 84.4 میلیون دلاری داشت و حالا قرار است قسمت دومش ساخته شود. برای قسمت دوم، بازیگران اصلی همگی حضور خواهند داشت. بار دیگر جسیکا مک نامی در نقش سونیا بلید، جاش لاوسون در نقش کانو، هیرویوکی سانادا در نقش اسکورپیون، تادانوبو آسانو در نقش لرد رایدن، مهکاد بروکس در نقش جکس و لودی لین در نقش لیو کانگ حضور دارند و این بار، کارل اوربان نیز به آنها ملحق می‌شود.

فیلم Pac man

درباره ساخته شدن یک لایو اکشن از روی بازیPac-Man  خبرهایی منتشر شده اما هنوز جزئیات بیشتری در مورد بازیگران احتمالی، کارگردان یا تاریخ اکران از زمان معرفی در سال 2022 فاش نشده است.

فیلم Pokemon  

فیلم اولی که از این بازی ساخته شد یعنی «کارآگاه پیکاچو» در سال 2019 اکران بسیار خوبی در گیشه داشت و با فروش چشمگیر 433 میلیون دلار در سراسر جهان توجهات را به خود جلب کرد. حالا خبرهایی درباره ساخت قسمت دومی از این فیلم به گوش می رسد هرچند که جزییات بیشتری نداریم.

فیلم Portal

جی جی آبرامز تهیه کننده بازی اعلام کرده در حال کار روی اقتباس سینمایی بازی Portal  است اما هیچ جزییاتی دیگری هم اعلام نکرده است!

فیلم Sifu

درک کولستاد، خالق جان ویک، برنامه‌اش برای ساخت یک اقتباس سینمایی از روی بازی Sifu  را در سال 2022 اعلام کرد و به طرفداران این بازی حماسه‌ای جان دوباره بخشید. فیلم هم مثل بازی درباره یک اعجوبه هنرهای رزمی است که قصد انتقام گرفتن دارد و یک سری توانایی های خاص هم دارد.

فیلم Space Channel 5

 این فیلم که بر اساس بازی سگا ساخته شده است، کمدی و رقص را باهم ترکیب کرده و داستانش درباره یک کارگر فست فود بدبخت است که با رقص های جالبش قصد دارد دنیا را نجات دهد!

فیلم Space Invaders

استدیو New Line Cinema در سال 2019 اعلام کرد که قصد دارند از روی این بازی کلاسیک یک فیلم سینمایی اقتباسی بسازند اما هنوز که خبری نیست! گرگ روسو، نویسنده مورتال کمبت، در آن زمان برای نوشتن فیلمنامه‌اش هم استخدام شد، اما از آن زمان تا کنون هیچ خبر تکمیلی نیامده است.

فیلم Street Fighter

در سال‌های گذشته دو لایو اکشن از Street Fighter داشته‌ایم، یکی از یکی بدتر! اما آیا بار سوم قرار است فیلم موفقی شود؟‌ کارگردانان Duo Danny و Michael Philippou ساخت فیلم جدید از روی این بازی را به عهده گرفته اند و قرار است خیلی هم خشن بسازند!

بسیاری از این بازی ها، هیجان انگیزترین و محبوب ترین بازی ها در بین گیمرهای ایران و جهان هستند؛ از این رو ساخت ویدیوی این بازی برای گیمرها اتفاق فوق العاده‌ای خواهد بود. یکسری اخبار هیجان انگیز دیگر در حوزه گیم نیز لو رفته مثل بازی های رایگان ps برای فوریه یا جزئیات لو رفته از فصل دوم Call of Duty: MW3؛ نقشه‌ها و تم جدید.


کدام یک از بازی ها برای شما خاطره انگیز است و فکر می کنید که بهترین جایزه بهترین ویدیو گیم را کسب می کند؟