کانتر-استرایک: گلوبال آفنسیو یا به اختصار CSGO یک بازی چند نفره تیراندازی است که سال‌ها پیش منتشر شد و در تمام این مدت بسیار محبوب و پرطرفدار بود اما کمپانی Valve در بیانه‌ای اعلام کرده که پس از 10 سال به پشیبانی از این بازی پایان می‌دهد و این بازی تبدیل به یک یادگاری و میراث برای تمام طرفداران و گیمرهای قدیمی اش خواهد شد.

طبق اعلام اینسایدر، اکنون که نسخه جدید این بازی یعنی Counter-Strike 2 به خوبی رضایت طرفداران را جلب کرده، کمپانی Valve اعلام کرده که پشتیبانی از نسخه قدیمی را متوقف می کند و از این به بعد فقط از نسخه جدید پشتیبانی خواهد کرد. البته این بدان معنا نیست که CSGO آفلاین می شود، بلکه به این معناست که برای همیشه در نسخه فعلی خود باقی می ماند.

در حال حاضر قرار است CSGO مثل همیشه کار کند، اما احتمالا با گذشت زمان متزلزل‌تر شود چراکه قرار است Valve  فقط نسخه Counter-Strike 2 را به روز رسانی کند. این جزئیات در متن “نسخه CSGO قدیمی” منتشر شده توسط Valve در صفحه راهنمای Steam بیان شده است.

تبدیل شدن به یک میراث

کانتر-استرایک: گلوبال آفنسیو را به راحتی می توان به عنوان یکی از تأثیرگذارترین گیم‌های تمام دوران معرفی کرد که دارای تعداد بازیکنان دائمی زیاد، اکوسیستم چند میلیون دلاری، مارکت اسکین‌های میلیارد دلاری و یک جامعه بین المللی از گیمرهای مختلف در سراسر جهان بوده است.

برای بیش از یک دهه،  CSGO بارها و بارها از دیگر گیم‌های تیراندازی پیشی گرفت و بر استیم و جامعه گیمرها تسلط یافت و در کلاس جهانی «یکی از بهترین بازی های تیراندازی اول شخص» در نظر گرفته شد. در حالی که رقبایی مثل Call of Duty، Battlefield، Rainbow Six  و سایر عناوین در این سال‌ها آمدند و رفتند، اما همیشه CSGO  پایه ثابت صنعت گیم بوده است.