اگر به تازگی به دنیای گیم علاقه‌مند شدید و به دنبال بهترین بازی های ps5هستید، این مقاله برای شما است. در این مقاله قرار است لیستی از بهترین بازی های ps5 را معرفی کنیم که ریت بالایی دارند و احتمالا شما یکبار هم که شده نام آن‌ها را شنیدید. اما در میان بازی‌هایی هم هستند که فکر آن هم نمی‌کردید که بازی جذابی باشند. به طور کلی بازی‌های پلی استیشن کیفیت بالایی دارند و نوجوانان و به طور کلی علاقه‌مندان به گیم را به بازی ترغیب می‌کنند.

بهترین بازی­ های ps5 در سال 2024

هر ساله ریت بازی‌های ps5 تغییر می‌کند و در اینجا قرار است بهترین بازی های ps5 در سال 2024 را به شما معرفی کنیم.

  • Alan Wake 2

آلن ویک شخصیت داستانی این بازی پر ماچراجو است. در این بازی قرار است شما به آلن کمک کنید تا از این مکان ترسناک و تاریک فرار کند. همزمان با او، ماموری به دنبال فرار از دست یک کمپین خلافکار است. بازی آلن ویک برای دوستداران هیجان و ماجراجویی اکشن طراحی شده است و در لیست بهترین بازی های ps5 در سال 2024 قرار دارد.

  • Astro’s Playroom

احتمالا این بازی را قبلا در دیگر کنسول­‌ها نیز بازی کرده باشید؛ ولی برای آشنا شدن با قابلیت‌­ها و ویژگی‌های پیشرفته کنسول بازی ps5، انجام بازی Astro’s Playroom است. از طرفی هیجان این بازی به قدری بالا است که شما از زندگی و حال خود برای مدتی جدا می‌­کند.

  • Baldur’s Gate 3

بالدرز گیت 3، سومین قسمت مجموعه بازی‌­های D&D است که شما قرار است از داخل یک سفینه فرار کنید. در هنگام فرار بچه قورباغه‌­هایی در سر راهتان قرار می­گیرند که باید از شر آن­‌ها خلاص شوید. البته فکر نکنید که بازی به همین اندازه ساده است؛ بلکه در ادامه بازی شخصیت­‌ها و کاراکترهای جدیدی به داستان اضافه می­‌شوند که شما باید در کنار انجام ماموریت­‌های آن‌­ها بازی را پیش ببرید. نکته جالب این بازی این است که در آن خودتان می­توانید شخصیت بازی خود را به دلخواه طراحی کنید و شاید این همان دلیلی باشد که بالدز گیت 3 را به یکی از بهترین بازی های ps5 تبدیل کند.

  • Cocoon

بازی Cocoon جزو بهترین بازی­ های 2024 است. در این بازی شما از موقعیت‌­های مختلف بیابانی، آبی و … عبور می­‌کنید و در هر کدام با چالش‌­های مختلفی روبرو می‌­شوید که باید برای رفتن به مرحله بعدی، آن‌­ها را حل بکنید. ظاهر بازی بیشتر به شکل خطی است ولی در موقعیت‌­های مختلف شما باید برخی از عناصر بازی را به حالت پرواز درآورید تا بتوانید معما را حل کنید.

  • Control: Ultimate Edition

Control یکی دیگر از بهترین بازی های ps5 است. این بازی نسخه نهایی بازی Control است و این بدان معنا است که تمام قابلیت‌­های بازی در این نسخه به روزرسانی شده است. در این بازی شما مدیریت یک آژانس مخفی را بر عهده دارید که به انجام ماموریت­‌ها و کنترل رویدادهای مخفی می­‌پردازد. هر چقدر از هیجان و اکشن بازی کنترل بگوییم، کم گفته‌­ایم؛ در نتیجه به هیچ وجه این بازی را از دست ندهید.

  • Dead Space

همان­طور که از نام این بازی مشخص است، Dead Space یک بازی اکشن و ترسناک است که شما در آن به دنبال شخصیت‌­های انسان­‌نما و البته وحشتناک رفته و با آن­ها مقابله می­‌کنید. موضوع بازی علمی و تخیلی و بیشتر بر پایه ترس است.

  • Deathloop

بازی Deathloop در یک جزیره­ شگفت انگیز و توسط یک تیرانداز ماهر انجام می­‌شود. در این جزیره که همواره مهمانی­‌ها و مراسمات باشکوهی برگزار می­‌شود، همه افراد جزیره به دنبال کشتن و از بین بردن شخصیت داستانی ما یعنی تیرانداز ماهر هستند. اسم تیر انداز کولت نام دارد و همانند یک پازل باید به حل معماها و چالش­‌های موجود در بازی بپردازد تا بتواند خود و خاطراتش را از این جزیره مخوف نجات دهد. اگر به دنبال بهترین بازی های ps5 هستید، این بازی را امتحان کنید.

  • Demon’s Souls

در این بازی شما قهرمان داستان هستید و قرار است با از بین بردن روح‌­های شیطانی خطرناک در بازی اسطوره داستان شوید و جلوی فعالیت شاه النت را بگیرید. این بازی هم به نوبه خود اکشن و پر از ماجراجویی­‌های خفن است که می‌­تواند اوقات فراغت شما را به نحو احسن پر کند.

  • Destiny 2

اگر به دنبال بهترین بازی های ps5 هستید که بتوانید دونفره بازی کنید، بازی Destiny 2 را امتحان کنید. از طرفی شما می‌­توانید بر اساس توانایی­‌ها و ویژگی­‌هایی که می­‌توانید در بازی انجام دهید، آن را بر اساس سلیقه خود شخصی سازی کنید. در این بازی شما قرار است که وارد سیاره­‌ها و قمرهای مختلف شده و با دشمنانی از قومیت­‌ها و نژادهای متفاوت مبارزه کنید. این که در هر مرحله شما وارد سرزمینی متفاوت شده و با افراد متفاوتی می­جنگید، می‌­تواند روحیه شما را برای ادامه بازی برانگیزد.

  • Devil May Cry 5: Special Edition

این بازی برخلاف نسخه­‌های قبلی خود خطی نبوده و شما می­‌توانید به قسمت­‌ها و زمان­‌های مختلف بازی برگشته و فلش بک بزنید. از طرفی پیچ و خم­‌های داستانی بازی به قدری زیاد است که شما هیچ
‌گاه از انجام آن خسته نخواهید شد.

  • Diablo 4

داستان بازی Diablo 4 بیشتر افسانه‌ه­­ای بوده و روایت بازی بین بهشت و جهنم شکل گرفته است. شخصیت اصلی داستان لیلث است که رفتاری شیطانی دارد. اگر خواهان اکشن و ماجراجویی هستید، این بازی را به کمک کنسول بازی ps5 به شما پیشنهاد می‌­کنیم.

  • Elden Ring

Elden Ring در لیست یکی از بهترین بازی­‌های ps5 در سال‌­های اخیر است. سلاح­‌هایی که در این بازی مورد استفاده قرار می­‌گیرند، بسیار متنوع هستند و از طرفی شما می­‌توانید سلاح و وسایل مبارزاتی خود را شخصی سازی بکنید. البته فرایند شخصی سازی بازی رفته رفته و با پیشبرد بازی رو به جلو بیشتر می­‌گردد.

  • Final Fantasy VII Remake: Intergrade

گرافیک این بازی بسیار بالا بوده و شما می­‌توانید با سرعت زیادی این بازی را انجام دهید. داستان این بازی از این قرار است که در آن فردی در حال جنگ است که در گذشته سرباز بوده ولی هم اکنون در نقش یک مزدور با افراد خلافکار در ارتباط است و به آن­ها کمک می­‌کند. میزان ماجراجویی بازی رفته رفته زیاد می­‌شود.

  • Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima جزو بهترین بازی های ps5 است که طرفداران زیادی هم دارد و یکی از معروف‌ترین بازی‌ها است. جین ساکای نقش اصلی این بازی را ایفا می­‌کند. او یک سامورایی اصیل است که برای جلوگیری از حمله مغول به ژاپن در تلاش است. شما به او کمک می‌­کنید تا از مرگ و خون­ریزی جلوگیری کند. در واقع شما به همراه بازی شاهد یک داستان اسطوره­ای و یک ماجراجویی خفن و جذاب هستید.

  • God of War / God of War Ragnarok

اگر تا به اکنون با ps5  بازی نکرده­‌اید، بهتر است با بازی God of War Ragnarok شروع کنید؛ چرا که قابلیت‌­های این پلی استیشن به خوبی در این بازی نمایان می­‌شوند. روایت این بازی بر پایه جنگ­جویی است. این بازی علاوه بر اینکه جزو بهترین بازی های پی اس 5 است، جزو معروفترین و پرطرفدارترین بازی هم است.

  • Hitman 3

این بازی یکی از بهترین بازی‌‌های اکشنی پلی استیشن 5 است و توانسته است یک ماجراجویی خفن و البته با تم مخفی کاری برای بازیکنان ایجاد کند. در این بازی شما راه­‌های مختلف و پیچیده­­‌ای را برای روبرو شدن و رسیدن به اهداف خود امتحان می‌کنید.

  • Marvel’s Spider-Man 2

این بازی بر اساس فیلم مرد عنکبوتی ساخته شده است. به این صورت که در آن دو مرد عنکبوتی به کمک هم برایان شکارچی را شکست می‌دهند و شما باید به این دو در شکست این شکارچی کمک کنید.

  • It Takes Two

این بازی زمینه­‌های مختلفی دارد به طوری که شما در طول بازی هم میخندید و هم میترسید و هم برای رسیدن به اهداف بازی تلاش می‌کنید. ماجرای این بازی دغدغه­‌های دختر بچه‌ای است که پدر و مادر او طلاق گرفته­‌اند ولی در تلاش هستند که دوباره به یکدیگر برسند. پیشنهاد ما به شما این است که هیجان بازی را از دست ندهید.

  • Ratchet & Clank: Rift Apart

این بازی یک بازی مهیج و جالب در ps5 قابل بازی کردن است. هر مرحله که در این بازی پیروز می‌شوید، افراد و شخصیت‌­های جدیدی به بازی اضافه می‌شوند و با شما متحد می‌شوند.

  • Returnal

هر چقدر از سختی مراحل و شانس پیروزی در این بازی بگوییم، کم گفته­‌ایم. محتوای این بازی در سیاره‌های ناشناس و در فضا اتفاق می­افتد. ولی توجه داشته باشید که کوچک­ترین تلاش شما برای موفقیت در داستان این بازی بسیار بزرگ و ارزشمند جلوه می‌­کند.

سخن پایانی

تنوع بازی­‌های پلی استیشن 5 بسیار بالا است و از طرفی امکانات ویژگی­‌های این نسخه از پلی استیشن امکان انجام بازی­‌هایی در حیطه‌های مختلف به شما می­دهد. در این مقاله به معرفی برخی از ببهترین بازی های ps5 پرداخته شد که شما می­توانید این بازی­‌ها را تهیه کرده و اوقات فراغت جذابی را داشته باشید.