از ابتدای سال 2024 کمپانی استیم، پشتیبانی از سیستم عامل‌های 7 و 8 را به طور رسمی متوقف کرده است و کاربران Steam روی این سیستم‌عامل‌ها هیچ به‌روزرسانی و آپدیتی دریافت نخواهند کرد.

از این تاریخ به بعد (اول ژانویه امسال) بخش پشتیبانی Steam دیگر قادر نیست که برای مشکلات مربوط به این سیستم عامل های قدیمی، پشتیبانی فنی ارائه دهد یا ادامه عملکرد Steam را در ویندوز 7 و 8 تضمین کند.

آیا شما از گیمرهای استیم هستید؟ در مقاله ” ساخت اکانت استیم” همه آنچه که لازم است درباره استیم بدانید را برایتان گفته‌ایم!

راه حلِ از کار نیفتادن محصولات steam روی ویندوزهای قدیمی

لازم است کاربران برای ادامه عملکرد Steam و هر بازی یا محصولاتی که از طریق Steam خریداری کرده‌اند نسخه ویندوز خود را به روز رسانی کنند. کمپانی استیم در وبسایت خود اعلام کرده که احتمالا بازی‌ها و سایر برنامه‌‌های روی ویندوزهای قدیمی تا مدتی بدون به روزرسانی هم کار کنند اما معلوم نیست که تا چه زمانی این وضعیت بدون به روزرسانی پایدار بماند.

شرکت Valve در وبسایت خود نوشته که به همه کاربران ویندوز 7، 8، 8.1 توصیه می‌کند که هرچه زودتر سیستم عامل های خود را به روز رسانی کنند.

گوگل کروم، دلیل پنهان قطع پشتیبانی استیم

کمپانی استیم در وبسایت خود نوشته که به دلیل تغییراتی که درGoogle Chrome رخ داده قطع پشتیبانی از ویندوزهای قدیمی ناگزیر است. استیم از نسخه تعبیه شده گوگل کروم روی ویندوزها استفاده می‌کند و گوگل کروم پشتیبانی از ویندوزهای قدیمی را متوقف کرده است؛ بنابراین نسخه های وب استیم روی ویندوزهای قدیمی، به زودی از کار می‌افتند. نسخه‌های بعدی Steam هم به ویندوز 10 و بالاتر  نیاز دارند.

البته قبلا مایکروسافت در سال 2020 آپدیت های امنیتی و پشتیبانی فنی برای ویندوز 7 و برای ویندوز 8.1 در 2023 را پایان داده بود. تمام رایانه‌هایی که این سیستم‌عامل‌ها را اجرا می‌کنند، حین اتصال به اینترنت در معرض بدافزارها و سوء استفاده‌ها هستند. بنابراین آپدیت سیستم عامل های قدیمی برای همه کاربران ضروری است.