سونی قابلیت جدیدی به نام Community Game Help را برای PS5 معرفی کرده است که در اواخر سال جاری در دسترس قرار خواهد گرفت. این ویژگی به صورت خودکار کلیپ‌هایی از گیم‌پلی بازیکنان ضبط می‌کند تا به سایر بازیکنان در تکمیل بازی‌ها کمک کند.

این قابلیت جدید چگونه به بازیکنان کمک می‌کند؟

به نقل از theverge بازیکنان PS5 می‌توانند (به صورت اختیاری) گیم‌پلی خود را آپلود کنند تا توسعه‌دهندگان بازی از این گیم‌پلی‌ها در ویدیوهای راهنمایی استفاده کنند. پس از بررسی و تأیید مدیر دپارتمان، این ویدیوها به عنوان نکات راهنمای بازی برای سایر بازیکنان منتشر خواهند شد.

بازیکنان PS5 به جای اینکه مثل قبلا مجبور باشند در یوتیوب به دنبال ویدیوهای راهنما بگردند، می‌توانند از این کلیپ‌ها برای گرفتن پاداش‌های بیشتر (trophies) یا پیدا کردن آیتم‌های مخفی در بازی استفاده کنند، قابلیت Community Game Help مکمل بخش راهنمای بازی فعلی سونی خواهند بود که شامل نکات، راهنمایی‌ها و ویدیوهای راهنمایی قدم به قدم از توسعه‌دهندگان بازی است.

هدف سونی گسترش این قابلیت برای همه بازی‌ها در آینده است اما فعلا در برخی از بازی‌های منتخب تا اواخر امسال در دسترس قرار خواهد گرفت.

در خبر جالب دیگری از دنیای گیم درباره مادربزرگ ۷۵ ساله‌ای خواندیم که توانسته یکی از مشهورترین استریمرهای بازی Fortnite بشود!