کاری که این مهندسان انجام دادند، اجرای بازی های شبیه سازی شده به صورت محلی بود. PlayStation Portal در ماه نوامبر با قیمت حدودی 200 دلاری معرفی شده بود؛ منتها تا آن زمان تنها به پخش بازی از کنسول PS5 محدود بود و حتی نمی توانست از سرویس بازی ابری سونی استفاده کند.

اقدام مهندسان گوگل برای هک PS5 Portal

2 تن از مهندسان گوگل توانستند، شبیه ساز PPSSPP را به صورت نیتیو روی دستگاه PlayStation Portal اجرا کنند؛ این کار باعث شد که بازی Grand Theft Auto PSP بدون نیاز به استریمینگ وای فای روی پورتال اجرا شود. بعد از یک ماه کار سخت، PPSSPP به صورت نیتیو روی PlayStation Portal اجرا خواهد شد.

آندی نوین، یکی از مهندسان گوگل این خبر را در پست X خود اعلام کرد: ” بله، ما این دستگاه را هک کریم.”

این مهندس همچنین تایید کرد که این نقض تماما مبتنی بر نرم افزار است و نیازی به هیچ تغییر سخت افزاری مانند تراشه های اضافی یا لحیم کاری ندارد. تاکنون هم یک عکس از اجرای بازی Grand Theft Auto: Liberty City Stories روی PlayStation Portal منتشر شده است. البته احتمال دارد نوین برخی از ویدیوها را آخر هفته منتشر کند تا نقض را نشان دهد.

برنامه جدید مهندسان گوگل برای سایر کنسول ها

نوین یکی از پژوهشگران آسیب پذیری گوگل است که به همراه مهندس امنیتی دیگر گوگل به نام کاله سونسون در پروژه پلی استیشن پورتال کار کرده اند. نوین، که بهترین فرد شناخته شده به عنوان TheFlow است، در گذشته چندین نقض PS4 و PS5 را کشف کرده است. او قرار است در ماه مه جزئیات یک نقض جدید PS4 را بیان کند.

هرچند نقض PlayStation Portal آخرین نقض در یک سری طولانی از نقض‌های پلی‌استیشن است، اما هنوز واضح نیست که آیا وقتی یا آیا یک جیلبریک برای همه افراد در دسترس قرار خواهد گرفت یا خیر.

نوین در یک پست دیگر در ایکس اشاره کرد : “هیچ انتشاری در آینده نزدیک برنامه‌ریزی نشده است و کارهای بسیار دیگری برای انجام وجود دارد”.

این موضوع می تواند قابلیت های PlayStation Portal را به طور چشمگیری ارتقا دهد و قابلیت اجرای نرم افزارها به صورت محلی از جمله شبیه سازی های بازی و شاید حتی بازی های اندروید.

اخیرا اتفاقات جالبی در کمپانی سونی در حال رخ دادن است؛ چرا که خبر عرضه PS5 Pro هم همزمان با GTA6 منتشر شده است.