طبق اخبار منتشر شده، پیش بینی فروش کنسول PlayStation 5 با کاهش همراه بوده است. سونی قرار است نسخه به‌روز‌شده از این کنسول را با نام PS5 Pro منتشر کند. تحلیل گران باور دارند که هدف از این حرکت احیای علاقه مصرف‌کنندگان و ارائه گزینه سخت افزاری قدرتمندتر برای عناوین آینده‌ای بازی مصرف کنندگان است و آماده شدن برای بازی هیجان انگیز GTA6 است. با توجه به تغییر زمان انتشار GTA6 احتمالا کنسول و بازی محبوب با هم عرضه شوند.

“گامی به سوی آینده: پیش‌بینی عرضه PS5 Pro در آینده نزدیک”

کنسول PS5 فعلی برای بار اول در نوامبر 202 عرضه شد. در هفته گذشته، سونی پیش بینی فروش خود را برای سال مالی که تا مارس 2024 به پایان می رسد و با کاهش آن از 25 میلیون واحد به 21 میلیون واحد تغییر داد. در جلسه درآمدهای شرکت، یک مدیر اجرایی اشاره کرد که انتظار دارد از سال مالی بعدی به بعد، کاهش تدریجی در فروش واحدها ایجاد شود.

از نظر تاریخی، سونی الگویی را دنبال که حدود 3 سال بعد از عرضه اولیه کنسول های خود، نسخه پرو آن ها را منتشر کرد. سونی در سال 2016 این الگو را روی پلی استیشن 4 پرو هم پیاده سازی کرد؛ یعنی 3 سال بعد از عرضه اولیه PS4 در سال 2013 منتشر شد. حال تحلیل گران، طبق این روش پیش بینی می کنند که پی اس 5 پرو در نیمه دوم سال 2024 عرضه شود.

عقیده کارشناسان نسبت به عرضه PS5 Pro

کارشناسان عقیده دارند که PS5 Pro نسبت به 2 بازنگری کوچکی که در سال گذشته انجام شد، یعنی PS5 و دیگری PlayStation Portal ارتقا خوبی را تجربه خواهد کرد. در واقع کارشناسان انتظار دارند که PS5 Pro تغییرات و بهبودهای زیادی نسبت به نسخه های قبلی که در بازار عرضه شده اند، داشته باشد.

جزئیات زیادی در مورد سخت افزار بهبود پیدا کرده اعلام نشده و طبق پیش بینی تحلیل گران این کنسول برای مقابله با نیازهای بازی های آینده Grand Theft Auto VI که قرار است در سال 2025 عرضه شود و احتمالا برای کامپیوتر منتشر نشود، مجهز شده باشد.

در کل سونی با چالش های زیادی داخل کسب و کار روبه رو است. حاشیه سود کم یکی از این چالش ها است. هرچند سونی به طور رسمی وجود PS5 Pro را تأیید نکرده است، شایعات به دلیل چرخه‌های قبلی کنسول و بیانیه‌های اخیر شرکت، معتبر به نظر می‌رسند.