اقای جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا، بعد از مراسم رونمایی از تراشه هوش مصنوعی با نام Blackwell B200 یک جلسه پرسش و پاسخ با مطبوعات برگزار کرد. یکی از سوالاتی که در این جلسه از جنسن پرسیده شد در مورد آینده ساخت بازی های ویدیویی با هوش مصنوعی بود.

جنسن هوانگ در یک سخنرانی گفته که ظرف 5 تا 10 سال آینده هوش مصنوعی به صنعت بازی ورود پیدا می کند و هوش مصنوعی  می تواند پیکسل های بازی های ویدیویی را در لحظه بسازد. طبق این پیش بینی در 5 سال آینده تغییرات عجیبی در هوش مصنوعی شاهد خواهیم بود و هر لحظه ممکن است به یک نوآوری جدید برسیم.

طبق گزارش tomshardware.com، اگر دقیق تر بخواهیم به این مورد بپردازیم، در آینده ای نزدیک هوش مصنوعی خواهد توانست به جای رندر کردن هر فریم، هر پیکسل از بازی خود را در لحظه تولید کند.

هوش مصنوعی در حوزه های مختلف در حال تکامل است؛ هوش مصنوعی میدجورنی، با وجود اینکه یکسال و اندی از معرفی آن گذشته و با وجود پیشرفت های خیلی خوبی که داشته، هنوز هم جا برای تکامل دارد. علاوه بر این شاهد خلق هوش مصنوعی sora از openai هم بودیم که هنوز نیاز به پیشرفت دارد.

برای حضور هوش مصنوعی در صنعت بازی به این شکلی که از آن صحبت شده، به گفته مدیرعامل انویدیا هنوز 10 سالی فاصله داریم.

با وجود اینکه هوش مصنوعی بین جوامع مختلف جا باز کرده و از طرفی برخی مدل ها متن باز هستند، همه افراد با وجود داشتن دانش اندک می توانند در آینده نزدیک برای توسعه بازی های ویدیویی ساخته شده با هوش مصنوعی گام بردارند.