در ابتدای سال ۲۰۲۴ شاهد نسخه های جدید هر بازی هستیم و پیش بینی می‌شود سال در پیش داشته باشیم. پیش بینی های عجیب و غریبی در مورد صنعت بازی وجود داشته و در دنیای گیم باید منتظر تغییرات و اتفاقات شگفت انگیزی باشیم یکی از بازی‌هایی که امسال قرار است داشته باشیم، «Prince of Persia: The Lost Crown» است.

فضاسازی شگفت انگیز بازی شاهزاده ایرانی

در آسمان بالای ورودی کوه قاف، مجسمه یک اسطوره است که در لحظه نابودی یخ زده است. در انبوه راهروهای پر از دام و تله یک قلعه مخوف، شخصیت‌هایی را پیدا می‌کنیم که از صد سال پیش تا به حال در لحظه اوج خود مانده‌اند و یک روز هم پیر نشده‌اند. در این قلعه‌ها و سالن‌های نفرین شده زمان به صورت عادی نمی‌گذرد و اگر می خواهید Prince of Persia: The Lost Crown را بازی کنید، باید این درس را سریع یاد بگیرید!
این زمان‌ بندی‌های عجیب و غریب به این دلیل است که Prince of Persia چندین نسل از بازی‌ها را از سال 1989 تاکنون باهم ترکیب کرده. تیم سازنده بازی ما را در The Lost Crown به چشم‌اندازی از نسل بازی‌های قبلی بازمی‌گردانند، در عین حال که جنبه‌ها و امکانات جدیدی در اختیار ما قرار می دهند. نکته جالب در مورد این بازی این است که از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند.

playerچه نقشی را بازی می‌کند؟

شما در نقش سارگون، جوان‌ترین عضو گروه جاودانه‌ها نوعی گارد سلطنتی ایرانی و ابرقهرمانی شبیه به انتقام‌جویان را بازی می‌کنید که شاهزاده غسان و کسانی که او را گرفتند را تعقیب می کند. شما قرار است گروه آدم ربایان را تا کوه قاف تعقیب کنید (جایی که آدم ربایان قصد دارند شاهزاده را مجبور به کناره گیری از سلطنت کنند) و باید پیش از این اتفاق به او برسید. سارگون قادر است روی گودال‌ها بپرد، از قطبی به قطب دیگر بچرخد و از ارتفاعات بپرد تا قاف را فتح کند! اما این توانایی‌ها برای پیروز شدن در این مبارزه کافی نیست؛ در این قلعه مخوف اغلب با دره‌های بسیار بزرگ و درهایی با قفل های سنگین روبرو خواهید شد. با این حال، همانطور که اسرار کوه را کشف می کنید و بسیاری از نگهبانان آن را شکست می‌دهید، یاد می گیرید که توانایی های دیگری برای خود ایجاد کنید. اگر خوب بازی کنید قادر خواهید بود که توانایی های خارق العاده‌ای به دست آورید و مناطق جدیدی از کوه قاف را کشف کنید.

The Lost Crown همان شاهزاده ایرانی است که با نام Metroidvania بازسازی شده است، شما در این بازی به مناطقی از نقشه‌های بازی قبلی برمیگردید و به لطف قدرت هایی که به دست آورده اید در اتاق های قدیمی اسرار جدیدی را کشف می‌کنید. صندوق‌هایی که قبلاً دور از دسترس بودند، در اختیار شما قرار می‌گیرند، درهای قفل شده اکنون در مقابل شما باز می‌شوند و نگهبانانی که قبلا شکست ناپذیر بودند اکنون در برابر ضربات شما آسیب‌پذیر هستند.
با همه اینها، درجه دشواری The Lost Crown بسیار بالاست، و رسیدن به اوج تمام این توانایی‌ها کار آسانی نیست. به خصوص در گیم هایی که لذت بازی بابت حملات بی‌وقفه و یا رسیدن به توانایی های خارق العاده شاهزاده است.