طبق اعلام وبسایت  CNBC می‌توانیم امسال منتظر عرضه یک کنسول سوئیچ جدید توسط نینتندو باشیم چراکه این غول بازی قصد دارد از شخصیت های محبوبش مثل ماریو و زلدا بهره برداری های زیادی کند.

 Nintendo Switch برای اولین بار در مارس 2017 راه اندازی شد و نوع جدیدی از کنسول‌ها را به ما معرفی کرد که در آن گیمرها می‌توانستند با تلویزیون‌های خود بازی کنند، آن را به تبلت وصل کنند و بازی کنند!

این کنسول که به گیمرها امکان می‌داد بازی های خانگی را هم در حال حمل استفاده کنند در دنیای گیمینگ بسیار محبوب شد؛ طوری که از زمان عرضه سوییچ، سهام نینتندو بیش از 200 درصد افزایش یافته است. این کنسول به لطف استریم‌های قوی بازی‌های اول شخص و شخصیت‌های محبوبش، طی سال‌ها به این شرکت کمک کرده تا فروش بالای خود را حفظ کند.

احتیاج به یک هیجان جدید در کمپانی نینتندو

بازی‌های ماریو، زلدا و پوکمون جزو پرفروش‌ترین بازی‌های سوییچ هستند. اما نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می دهد فروش در حال کاهش است و نینتندو به چیز جدیدی نیاز دارد. در ماه سپتامبر گذشته، نینتندو اعلام کرد درآمد سالانه 4 درصد کاهش یافته و سود 19 درصد کاهش یافته است.

آقای سرکان توتو که به عنوان مدیرعامل شرکت خدمات مشاوره‌ای کانتان گیمز در ژاپن شناخته می‌شود به CNBC گفت: «فکر می‌کنیم دستگاه جدید در نیمه دوم سال 2024 عرضه شود. از عرضه سوئیچ اصلی حالا تقریباً 7 سال می گذرد و فروش آن در حال کاهش است؛ تقریبا زمان عرضه یک سیستم جدید نینتندو فرا رسیده است.»

همه آنچه که از سوییچ 2 می‌دانیم

در حال حاضر از سوییچ 2 اطلاعات زیادی وجود ندارد زیرا این شرکت هیچ اطلاعاتی درباره جزئیات برنامه های آینده‌اش نمی‌دهد.

احتمالا باید منتظر یک تحول (و نه یک انقلاب) در استراتژی کنسول باشیم. تحلیلگران در یادداشتی نوشتند که قرار است فرصتی فراهم ‌شود تا 130 میلیون مخاطب Switch   باهم آشنا شوند و نینتندو فروش فوق العاده ای را تجربه کند.

آیا سوئیچ 2 فروش خوبی خواهد داشت؟

نظرات در این باره متفاوت است.  Harding-Rolls گفت که عملکرد کنسول جدید تحت تاثیر در دسترس بودن محصول خواهد بود. اما می‌توان شاهد فروشی مشابه با فروش سوییچ 1 باشیم، یعنی حدود 7 میلیون یا 8 میلیون دستگاه در سه ماه اول!

اما تحلیلگران Moffett Nathanson معتقدند بعید است که فروش سوییچ 2 بتواند به پای سوویچ 1 برسد؛ چراکه یک دلیل اصلی برای فروش بالای کنسول فعلی نینتندو دوران همه گیری کووید-19 و رو آوردن مردم به خرید بازی های خانگی بود!

ما پیش از این یک گزارش درباره پیش بینی های عجیب و غریب دنیای گیمینگ در سال 2024 برایتان نوشته بودیم که در آن به کنسول جدید نینتندو اشاره شده بود. پیش بینی شما از وضعیت صنعت بازی برای امسال چیست؟