چندی پیش، راک استار گیمز اعلام کرد که قرار است بعد از 10 سال انتظار بازی gta 6 را عرضه کند و بعد از گذشت 1 ماه تریلر این بازی لو رفت. با پخش همین تریلر، گیمرها متوجه شدند که قرار است چه بازی هیجان انگیزی را تجربه کنند؛ صحنه‌های بازی واقعا شگفت انگیز بود و ارزش 10 سال انتظار را داشت. اما این خوشحالی و ذوق طرفداران زیاد طول نکشید و آن‌ها نگران مسائلی همچون بازی کردن با فریم ریت 60 در ثانیه شدند.

GTA 6 روی کدام کنسول‌ها عرضه می‌شود؟

طبق اعلام gamingbible، نگرانی طرفداران از آنجا نشات گرفت که یکی از کاربران سوالات خود را بدین گونه مطرح کرد: “آیا GTA 6 با 60 فریم در ثانیه بر روی کنسول‌ها منتشر خواهد شد؟ آیا GTA 6 می‌تواند با 60 فریم در ثانیه بر روی PS5، Series X و به خصوص Xbox Series S اجرا شود؟ احساس می‌کنم که Series S باعث محدودیت‌های کنسول نسل فعلی است. آیا Rockstar باید Microsoft را متقاعد کند که آن را بر روی Series S منتشر نکنند؟”

با عرضه GTA 6 بر روی PlayStation 5 و Xbox Series X (و حتی بعدها بر روی PC)، این نگرانی برای کاربران به‌وجود آمد که آیا می‌توان این بازی را روی Series S Xbox  بازی کنند؛ چرا که این کنسول نسبت به پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، توان کمتری دارد و حتی در برخی از بازی‌ها هم مانند Baldur’s Gate 3 با مشکلات ناشی از محدودیت کنسول Xbox Series S مواجه شده است. البته این احتمال هم وجود دارد که عملکرد بازی بر روی کنسول سری s به دلیل مشخصات سخت افزاری پایین تر از دو کنسول دیگر باشد.

هرچند این مورد نشان دهنده این است که بازی GTA 6 چقدر قدرتمند است اما از طرفی نگران بودن کاربران Xbox Series S هم قابل درک است.

نگرانی در مورد GTA 6

خرید پیش عرضه GTA 6 کار درستی است؟

Rockstar Games اعلام کرده که GTA 6 تا اوایل سال 2025 عرضه خواهد شد؛ اکنون طرفداران به دنبال این هستند که آیا پیش خرید این بازی را انجام دهند یا خیر. در تجربیات شگفت انگیزی که راک استار گیمز در عرضه  بازی های باکیفیت دارد، شکی نیست اما خرید پیش فرض بازی های بزرگ کار ریسکی به حساب می‌آید.

GTA 6 آنقدرها هم شگفت انگیز نیست!

در تریلر جی تی ای 6، تصاویر شگفت انگیزی از فلوریدا دیده شد و کاربران را تا حد زیادی شگفت زده کرد؛ در یک تریلر کوتاه این همه شگفتی به چشم خورد و در بازی GTA VI قطعا موارد بزرگتری را باید انتظار داشته باشیم. اما یک متخصص گفته که ممکن است GTA VI آنقدرها هم که انتظارش را داریم، بزرگ نباشد.

به گفته یک یوتیوبر معروف Rockstar Games به نام Legacy Killa HD، احتمالاً GTA VI به اندازه GTA V خواهد بود و نه به اندازه Red Dead Redemption 2.

طبق ادعای این یوتیوبر GTA VI حدود 35 تا 40 ساعت طول می‌کشد و البته این اطلاعات به داستان بازی مرتبط است. برای مثال اگر فعالیت‌ها و فرازهای کل بازی را در نظر بگیریم، راحت می‌توان زمان بازی را سه برابر کرد.

البته این یوتیوبر گفته که اطلاعاتی که شنیده مربوط به سال گذشته است و ممکن است این اطلاعات تا آن زمان تغییر کرده باشد.

کلیاتی در مورد داستان GTA VI

همانطور که اطلاع داریم قهرمانان این بازی، شخصیت هایی به نام جیسون و لوسیا هستند که از دو زوج معروف به نام بانی و کلاید الهام گرفته شده است. این بازی در شهر وایس سیتی خواهد بود و باید منتظر ماند تا نقشه بازی تغییر کند و در آینده مکان‌های بیشتری معرفی شود.

Grand Theft Auto VI در سال 2025 برای PlayStation 5 و Xbox Series X|S عرضه خواهد شد و عرضه غیررسمی نسخه PC نیز پیگیری خواهد شد.