در آغاز سال نوی میلادی بیایید نگاهی به پیش بینی یک گیمر حرفه‌ای برای سال جدید داشته باشیم و ببینیم باید منتظر چه تغییراتی در این صنعت باشیم. از ورود عربستان سعودی تا لغو رسمی یک سری بازی‌های سونی؛ نظر شما چیست؟

 Switch 2 تغییرات غیرمنتظره‌ای خواهد داشت

بزرگترین محصول گیمینگ سال، سخت افزار جدید شرکت نینتندو خواهد بود که انتظار می رود در پاییز امسال عرضه شود. بسیاری از کارشناسان منتظرند که این غول بازی ژاپنی یک دستگاه جدید مشابه عرضه کند که همان عملکردهای اصلی اما قوی تر داشته باشد تا موفقیت کنسول قبلی خود را تکرار کند.

عربستان سعودی در زمینه بازی‌ها پیشرفت زیادی خواهد کرد

عربستان سعودی که به دنبال پیشرفت و سرمایه گذاری در حوزه‌هایی غیر از نفت است، در حال حاضر سرمایه گذاری های بزرگی در ورزش های الکترونیکی و چند شرکت بازی مانند نینتندو و اسکوپلی انجام داده است و احتمالا در صنعت گیمینگ هم حرفی برای گفتن پیدا کند.

قراردهای شرکت های بازی سازی در سال 2024

با کاهش نرخ بهره و کاهش نگرانی‌های نظارتی پس از بسته شدن قرارداد مایکروسافت-اکتیویژن در پاییز، کمپانی‌های بازی‌سازی به ادغام و خرید شرکت‌های بازی با یکدیگر باز خواهند گشت. خریداران بالقوه عبارتند از عربستان سعودی و چندین غول فناوری ایالات متحده: Amazon.com Inc.، Alphabet Inc. و Apple Inc.

فروشندگان بالقوه شامل Ubisoft Entertainment. SA و Electronic Arts Inc و همچنین تعداد انگشت شماری از شرکت های بازی سازی متوسط، مانند Gearbox Entertainment، توسعه دهنده Borderlands، که پس از انفجار شرکت مادر Embracer Group AB هستند.

بازی‌های زیادی دچار شکست می‌شوند

از اواسط دهه 2010 شاهد این بودیم که بسیاری از غول های بازی‌های آنلاین شکست خورده‌اند، به طور مثال  Destiny-maker Bungie و Fortnite-developer Epic Games از ابتدای سال 20232 به طور گسترده مجبور به اخراج کارکنان خود شده اند.

پیش بینی می کنیم که این وضعیت کم و بیش برای بازی های دیگر هم ادامه داشته باشد. به نظر می‌رسد بازی هایی مثل Skull & Bones یا Suicide Squad: Kill the Justice League حتی قبل از عرضه نسخه جدید محکوم به فنا شوند.

پلی استیشن سونی که در سال 2022 اعلام کرده بود قصد دارد ده بازی زنده را در چند سال آینده منتشر کند، بزرگترین قربانی این اوضاع خراب خواهد بود. سونی قبلاً چندین بازی خود را لغو کرده و منطقی است که انتظار داشته باشیم که تعداد بیشتری از این بازی‌ها امسال بازهم لغو شوند. سال گذشته برای افراد فعال در صنعت بازی‌های ویدیویی، سال بی‌رحمانه‌ای بود، و بسیاری از شاغلان این صنعت فکر می‌کنند که تعدیل نیروها در سال 2024 بازهم ادامه دار باشد.

بااین وجود پلی استیشن پنج بازی جذابش را به مناسبت سال نوی میلادی رایگان کرده بود که شما می‌توانید در این ماه از آن لذت ببرید. نظر شما درباره وضعیت صنعت بازی‌ها در سال جدید چیست و به کدام بازی بیشتر از همه علاقه دارید؟