در این مقاله نامبرلند یک لیست ۵ تایی از بهترین بازی‌های PS5 آورده‌ایم که هر گیمری یک بار هم شده باید آن را امتحان کند! این حرف ما نیست! بلکه گیمرهای حرفه ای در سایت اوپن کریتیک هم چنین نظری داده اند و بالاترین امتیازات را به این بازی‌ها داده‌اند.

بازی Demon’s Souls

بازی اصلی Demon’s Souls زمانی که در سال 2009 عرضه شد صرفاً یک فیلم پرطرفدار بود، اما پس از آن، در ادامه بازی معروف Dark Souls آمد که در نهایت بازی را بسیار بهتر کرد. بازی Demon’s Souls یک بازسازی خیره‌کننده است که توسط Bluepoint Games ساخته شده است. با وجود تصاویر زیبا و گیم پلی بسیار شیک، هنوز مبارزه اصلی درDemon’s Souls  بی رحمانه و وحشیانه است. با اینکه برخی از پیشرفت‌های اضافه‌شده در بازی‌های بعدی حذف شده‌اند اما Demon’s  Souls  هنوز هم ارزش بازی کردن را دارد.

ژانر: RPG

امتیاز منتقدان در سایت اوپن کریتیک:‌ 99%

بازی Sea of Stars

بازی Sea of Stars با الهام از بازی های RPG کلاسیک Super Nintendo یک بازی قدیمی و بسیار دوست داشتنی است. این بازی که برنده بهترین بازی مستقل در Game Awards 2023 هم شده از بازی‌هایی قدیمی مانند Chrono Trigger و Super Mario RPG الهام های بسیاری گرفته اما همچنین از عناصر مدرن تصویری هم استفاده کرده تا برای بازیکنانی که با بازی‌های قبلی آشنایی ندارند جالب و سرگرم کننده باشد. در این بازی شما در نقش دو قهرمان شجاع یعنی Valere و Zale بازی می کنید که دارای قدرت های معنوی خاصی (که به اسم Eclipse Magic شناخته می شود)‌ هستید. شما قرار است در حین تلاش برای متوقف کردن یک کیمیاگر شیطانی، با همه دشمنان خود مبارزه کنید و همچنین معماهای سخت زیادی را حل کنید. شما با گروهی از شخصیت های جانبی به یاد ماندنی آشنا خواهید شد و حتی برخی از آنها را برای خود استخدام خواهید کرد.

ژانر:  RPG

امتیاز منتقدان در سایت اوپن کریتیک:‌ 97%

بازی Horizon Forbidden West

شخصیت Aloy در بازی انحصاری  Horizon Zero Dawn به صحنه بازمی گردد. این بار شکارچی برای کشف کردن اسرار فراموش شده به سمت غرب می رود، یک قلمرو خطرناک‌تر که باید مدام با موجودات رباتیک جدید مبارزه کند. حتی اگر فعالیت‌های بازی برایتان معمولی باشند، Horizon Forbidden West داستان اصلی جذابی دارد و یکی از زیباترین بازی‌های PS5 است. اگر می خواهید وارد یک جهان جذاب شوید و چندین ساعت هم در آن گم شوید، Horizon Forbidden West  گزینه بسیار لذت بخشی خواهد بود. تیراندازی به یک غول جانور آهنین عظیم الجثه که تیر و کمان برقی دارد، مانند همیشه برای کاربران جذاب است.

ژانر: اکشن-ماجراجویی

امتیاز منتقدان در سایت اوپن کریتیک:‌ 96%

بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

طبق نظر برخی گیمرها Ratchet & Clank: Rift Apart یک بازی خاص است که اصلا کل کمپانی PS5 برای تولید این بازی به وجود آمده! و وقتی شما این اکشن-پلتفورمر پر جنب و جوش را بازی کردید، دلیل این حرف را خواهید فهمید!

بازی Rift Apart دو طلسم‌ محبوب‌ بازی پلی‌استیشن، یعنی لومباکس دوست‌داشتنی و ربات همراهش را در بزرگترین ماجراجویی بین کهکشانی خود می‌بیند.

این بازی انفجاری‌ترین بازی Ratchet & Clank تا به امروز است که سلاح های خارق العاده اش به شما امکان می‌دهد در عرض چند ثانیه همه سطوح بازی را طی کنید. داستان سرگرم‌کننده این بازی با یک دوست جدید دوست‌داشتنی به نام «ریوت» دوست داشتنی تر هم می‌شود.

ژانر: اکشن-ماجراجویی

امتیاز منتقدان در سایت اوپن کریتیک:‌ 95%

بازی Devil May Cry 5: Special Edition

بازی Devil May Cry 5 2019  پس از راه‌اندازی مجدد DmC در سال 2013 به عنوان بازگشتی به فرم این فرنچایز در نظر گرفته می‌شود. بازی Devil May Cry 5 به بازی در PS5 به طور ویژه ارتقا یافته و شما می توانید این بازی هیجان انگیز و تحریک کننده آدرنالین را در نسخه پلاس بازی و از یک شخصیت جدید اضافه شده لذت ببرید.

جالب‌تر از همه اینکه بازیDevil May Cry 5 هم یک بازی جالب و لذت بخش برای تازه کارهاست و هم یک چالش سخت برای کهنه کارها! کمپین 12 ساعته آن بسیار جالب است و شما را تشویق می‌کند که فنون هر شخصیت را یاد بگیرید و خود را برای کسب امتیاز بالاتر تلاش کنید.

ژانر: اکشن

امتیاز منتقدان در سایت اوپن کریتیک:‌ 95%

فقط به یاد داشته باشید، برای دسترسی به این بازی ها به یک حساب PlayStation Plus Extra یا Premium نیاز دارید. اما ناراحت نباشید در یک مقاله جداگانه بازی های رایگان پلی استیشن ۵ را هم برایتان آورده ایم.