در اولین تریلر رسمی GTA 6، صحنه هایی از شهر Vice City مشاهده می‌شود، اما شایعاتی هم وجود دارد که ممکن است در طول بازی به خارج از ایالات متحده هم منتقل شویم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید؛ در آخر بعد از مطالعه ویژگی های لو رفته و بررسی نقشه های این بازی، نظر خود را با ما در میان بگذارید.

نقشه GTA 6 در مقایسه با GTA 5

طبق پست منتشر شده، طرفداران جی تی ای 6 بسیار هیجان انگیز هستند و در مورد نقشه های این بازی از الان به بحث و گفتگو پرداخته اند؛ یک کاربر نقشه‌ای مفهوم به نام DuPz0r را به اشتراک گذاشته است که اندازه پتانسیل نقشه ورودی آینده را با آخرین ورودی مقایسه می‌کند. اگر نقشه واقعی GTA VI همانند این نقشه مفهوم باشد، طرفداران بسیار خوشحال خواهند شد. به علت دلایل ناشناخته، نقشه با یک فیلتر حفاظت از حریم خصوصی پوشانده شده است. اما نگران نباشید، زیرا تصویر مورد نظر حاوی حریم خصوصی نیست، به ویژه اینکه Rockstar Games هنوز اندازه و مکان‌های واقعی نقشه را تأیید نکرده است.

نگرانی طرفداران در مورد بازی GTA 6

در زمان نگارش، تاریخ انتشار قطعی Grand Theft Auto VI وجود ندارد، اما ما می‌دانیم که در طول سال 2025 برای PlayStation 5 و Xbox Series X|S منتشر خواهد شد، اگر هیچ تأخیری وجود نداشته باشد. امیدواریم که نسخه PC که هنوز تأیید نشده است، در تاریخی بعدی منتشر شود. البته نگرانی هایی در مورد عرضه GTA 6 وجود دارد؛ که مبادا روی برخی از کنسول ها قابلیت اجرا نداشته باشد یا عملکرد آن به قدر کافی خوب نباشد.

ویژگی های لو رفته از بازی GTA 6

طرفداران با شوق منتظر انتشار این بازی و اطلاع از ویژگی‌ها و تغییرات خاص آن هستند. در ادامه 10 مورد از ویژگی‌های لو رفته از این بازی را بررسی خواهیم کرد:

هوش مصنوعی واقع‌گرایانه پلیس

در GTA حضور پلیس و سیستم تعقیب اهمیت زیادی دارد و این سیستم ها چندین بار بازسازی شده‌اند؛ مانند GTA 4. اما راک استار گیمز در GTA 6 به دنبال ایجاد تغییرات بزرگتری است و قصد دارد این سیستم را واقع گرا کند.

 تأثیرگذاری شخصیت‌ها توسط محیط

در عناوین GTA هیچ تعامل خاصی بین شخصیت‌ها و محیط بازی وجود نداشته است. هرچند اگر نسبت به یک انفجار نزدیک باشند، ممکن است کشته شوند، اما اگر خارج از شعاع انفجار باشند، به هیچ وجه تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند.

Rockstar Games می‌تواند یک ویژگی از بازی Watch Dogs را پیاده‌سازی کند که در آن انفجارهای نزدیک باعث لغزش شخصیت می‌شود و وقتی از محدوده انفجار دور می‌شود، تعادل خود را بازیابی می‌کند. این ویژگی به طور قابل توجهی به واقع‌گرایی بازی افزوده که GTA 6 باید به سمت آن حرکت کند.

سیستم هک کارآمد

یک ویژگی دیگری که Rockstar می‌تواند از Watch Dogs برگیرد، قابلیت هک است. آیدن می‌تواند از تلفن همراه خود برای هک چراغ‌های راهنمایی، تلفن‌های NPC، حواشی و غیره استفاده کند.

از آنجا که GTA 6 قصد دارد واقع‌گرا و بهتر از نسخه‌های قبلی خود باشد، این ویژگی را به خوبی کار کرده است. طرفداران از این قابلیت خوشحال می‌شوند که بتوانند به ماشین‌ها هک کنند و آن‌ها را به طور کامل در مسیر متوقف کنند.

 نگهداری واقع‌گرایانه اسلحه

نصب یا برداشت اسلحه در عناوین Grand Theft Auto به طریق جادویی از بین می‌رود یا از هوا ایجاد می‌شود. اگرچه این به هیچ وجه بر تجربه بازی تأثیر نمی‌گذارد، اما یک رویکرد واقع‌گرایانه‌تر توسط جامعه تقدیر خواهد شد.

در Red Dead Redemption 2 ویژگی‌های بسیار خوبی وجود دارد و آرتور قادر به حمل اسلحه‌ها روی پشت یا نگه‌داشتن آن‌ها روی اسبش است که این ویژگی باعث می‌شود این بازی بهتر از هر چیزی باشد که Rockstar تا کنون تولید کرده است.

آماده‌سازی واقع‌گرایانه قبل از مأموریت

آماده‌سازی‌های مأموریت در GTA 5 به طور کلی شخصیت‌های اصلی در یک مکان دیدار می‌کنند و یکی از دو راه برای انجام یک سرقت/دزدی/مأموریت را انتخاب می‌کنند. هر چند برخی از آنها نیاز به انجام وظایف اضافی از بازیکنان دارند، اما هیچ‌کدام واقع‌گرایانه یا جزئی توصیف نشده‌اند.

بنابراین، بازیکنان می‌توانند به یک رویکرد طبیعی‌تر نسبت به آماده‌سازی مأموریت نیاز داشته باشند که شخصیت‌ها باید منطقه را کاوش کنند، دستگاه‌های دام‌ نصب کنند یا اقلام مفیدی را برای آینده در داخل ساختمان هدف پنهان کنند.

 توانایی ساخت مواد منفجره با جمع‌آوری مواد خام

اگرچه این بیشتر یک عنصر نقش‌آفرینی (RPG) است، اما بسیاری از طرفداران GTA 6 دوست دارند این ویژگی را در عنوان آینده داشته باشند. در حال حاضر، مواد منفجره آماده‌ای وجود دارد که بازیکنان می‌توانند از فروشگاه خریداری کنند و باید برای تأمین مجدد به آنها سر بزنند.

با این حال، توانایی ایجاد مواد منفجره مشابه در آپارتمان/مخفیگاه شخصیت اصلی، واقع‌گرایی بیشتری به جنبه جنایی مجموعه Grand Theft Auto اضافه خواهد کرد.

ویژگی پولشویی

کسب و نگه‌داشتن پول با هر بازی جدید Grand Theft Auto آسان‌تر شده است. بازیکنان می‌توانند میلیون‌ها دلار را از طریق یک کسب و کار جمع کنند بدون اینکه نیاز به جا به جایی پول داشته باشند.

با این حال، Rockstar می‌تواند یکی از ویژگی‌های بازی Scarface: The World is Yours را به کار گیرد که در آن بازیکنان می‌توانند در انواع کسب‌وکارهای قانونی مانند بانک‌ها یا غرفه‌های غذایی سرمایه‌گذاری کنند تا پول خود را کسب و پولشویی کنند.

پارکور و مبارزه ورزشی

طرفداران از توسعه‌دهندگان خواسته‌اند که به بازی‌های Grand Theft Auto بیشتری از پارکور اضافه شود. در حالی که برخی از آنها ویژگی‌های پایه مانند دیواره‌نگاری یا پرواز روی سقف دارند، اما به اندازه کافی جذاب نیستند تا پارکور مناسبی نامیده شوند.

این یک ویژگی است که GTA 6 می‌تواند از سری بازی‌های Dying Light بیاورد و نحوه اجرای پارکور و مبارزات ورزشی در آنها را دنبال کند. برای کسانی که آگاه نیستند، بازیکنان می‌توانند از انواع حرکات هوایی و دیگر حرکات بسیار ورزشی استفاده کنند تا دشمنان را بدون استفاده از هیچ ابزاری شکست دهند. این چیز جدیدی به مبارزات GTA خواهد آورد.

 سفارشی‌سازی پیچیده شخصیت

در حالی که Grand Theft Auto San Andreas ویژگی‌های فوق‌العاده زیادی دارد و انواع مختلفی از سفارشی‌سازی شخصیت ارائه می‌دهد، بیشتر عناوین دیگر در این سری در این بخش کمی کم‌رنگ هستند. این یک ویژگی است که GTA 6 می‌تواند از بازی‌هایی مانند Cyberpunk 2077 به ارث ببرد.

تحریم GTA 6 آنلاین توسط کاربران

گویا Rockstar برخی از بازی ها مانند بازی Bully 2 و سایر DLCها و بازی‌ها را لغو کرده و همین عامل موجب ناراحتی و عصبانیت کاربران شد و آن‌ها تصمیم گرفتند از شرکت در GTA Online خودداری کنند. این عصبانیت از آنجا نشأت می‌گیرد که اطلاعاتی از کد منبع GTA V لو رفته که تعداد زیادی از محتواهای لغو شده را نشان می‌دهد، به خصوص مرتبط با Bully 2.

در این شرایط، به نظر می‌رسد طرفداران اعتقاد دارند که GTA Online به عنوان یک بازی موفق ممکن است باعث انحراف توجه تیم توسعه Rockstar شده و سبب لغو یا کمبود توسعه دیگری شده باشد. به همین دلیل اعلام کرده‌اند که از شرکت در GTA Online پس از این اتفاقات خودداری خواهند کردند.

 در مقابل این گروه، طرفدارانی هم هستند که از GTA حمایت خواهند کرد.

GTA 6 بهترین بازی تاریخ خواهد بود

یکی از طرفداران بازی GTA به نام Michael معتقد است که GTA 6 GTA VI یکی از بزرگترین بازی‌هایی خواهد بود که تاکنون دیده‌ایم. این اظهار نظری است که به واقعیت بسیار معنی‌داری است برای کسی که صدای یک شخصیت افسانه‌ای را اجرا می‌کند.

یکی دیگر از طرفداران این بازی هم ادعا می کند که GTA 6 هیچ تحول شگفت انگیزی ندارد؛ اما تریلر رسمی که منتشر شده، چیز دیگری را نشان می دهد و به نظر می رسد یک انقلاب بزرگ در صنعت بازی در راه است.

اظهارات طرفداران در مورد بازی GTA VI

” Ned یکی دیگر از طرفداران اظهار کرده که  GTA VIبهترین بازی تاریخ خواهد بود. به نظر او “لوسیا” شبیه به یک بدنساز است و این نکته جالب بود که او راه را هدایت می‌کرد، درها را با پا گشود و جیسون پشت او بود. از این موقعیت اوضاع مبهم است. او همچنین به این اشاره کرده که “لوسیا” به نظر می‌آید یک شخصیت قدرتمند و بدنساز باشد، و طرفداران به دنبال شناسایی بازیگر پشت این شخصیت معروف هستند و به نظر می‌رسد که در این زمینه موفق شده‌اند.

به نظر می‌آید که لوسیا ادعای مایکل را دارد، و کسی نمی‌داند، در یک دنیای دیگر، آن‌ها ممکن است همکاری کنند تا مرزهای مختلفی ایجاد کنند.

به نظر می‌آید که بازیگر لوسیا در GTA 6 توسط طرفداران پیدا شده است

طرفداران GTA 6 از زمان عرضه تریلر، به تحلیل و بررسی این بازی پرداخته‌اند و هر اطلاعات کوچکی با دقت و جزئیات بررسی شده است. به گونه‌ای که اکنون طرفداران باور دارند که به دنبال بازیگر لوسیا پیدا شده‌اند.

به طبیعتاً، گیمرها اکنون می‌خواهند بدانند که چه کسی جیسون را بازی می‌کند، یک سوالی که LegacyKillaHD حداقل در حال حاضر اجتناب کرده و تصمیم گرفته است که تنها یک ایموجی به عنوان پاسخ منتشر کند.